کد خبر : 205205
تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 19:49
-

/با جام‌جهانی ۲۰۲۱/

دوئل آسیایی را ایران برد/ “فوتسال ایرونی” در ماراتن ایران و ازبکستان به داد رسید

دوئل آسیایی را ایران برد/ “فوتسال ایرونی” در ماراتن ایران و ازبکستان به داد رسید

تیم‌ملی فوتسال ایران با پیروزی میلیمتری برابر ازبکستان راهی ۸ تیم پایانی جام جهانی لیتوانی شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در اولین رقابتهای امروز دور حذفی جام‌جهانی۲۰۲۱، دوئل آسیایی میان تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در ویلنیوس آرنا برگزار شد. محمد ناظم‌الشریعه امروز تیم ملی فوتسال کشورمان را با ترکیب اولیه علیرضا صمیمی، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده و سعید احمدعباسی به میدان فرستاد که گل اول این بازی در دقیقه یک بازی و روی پاس بسیار زیبای حمید احمدی توسط کاپیتان اصغر حسن‌زاده به ثمر رسید.

چهار دقیقه بعد این فرهاد فخیم بود که با یک پاس زیبا از روی کرنر مهدی جاوید را صاحب موقعیتی کرد که درآن شگرد داشت و جاوید با یک ضربه بسیار زیبا طاق دروازه ازبکستان را فرو ریخت تا گل دوم ایران به ثمر برسد.

اصرار ایران به بازی از جلوی دروازه توسط دروازه‌بان صمیمی باعث شد تا چندین و چند موقعیت نصیب ازبکها شود که همین موضوع باعث گل اول آنها در دقیقه۹ شد و هر چند که احمدعباسی باز هم با خلاقیت فردی خود طول در دقیقه ۱۶ طول زمین را طی کرد و گل زد اما باز اصرار به همان تاکتیک اشتباه باعث شد تا ازبک‌ها به دو گل دیگر در دقایق ۱۷ و ۱۸ برسند. اتفاقی که ناظم‌الشریعه در تایم اوت بشدت به آن اعتراض کرد تا تیم‌ملی تغییر رویه دهد.

در حالی که تیم‌ملی فوتسال ایران در نیمه اول کمتر نشانی از کارهای تاکتیکی داشت باز هم تیم‌ملی با اجرای “فوتسال ایرونی” موفق به دیکته کردن برتری خود به حریف شد. مسلم اولاد در دقیقه۱۸ با شروع دریبلینگ بازیکنان حریف از یک سوم دفاعی خود تا قلب دفاع حریف پیش رفت و در شش قدم حریف، فرهاد توکلی را صاحب موقعیت گل کرد تا ایران با زدن چهارمین گل با برتری به رختکن برود.

تیم ملی فوتسال ایران نیمه دوم را با پرس حریف از جلو بسیار عالی شروع کرد طوری که نشان از اتفاقات دقایق پایانی نیمه اول در این تیم نبود. ایران در دقیقه۲۲ بار دیگر توسط احمد عباسی و در دقیقه ۲۵ توسط مهدی جاوید به گل‌های پنجم و ششم خود رسیدند تا ازبکستان رسما بازی پاورپلی خود را آغاز کند.

ازبکستان با این تاکتیک پاورپلی در دقیقه ۲۶ یکی از گل‌ها را جبران کرد هرچند که بلافاصله این گل توسط اصغر حسن‌زاده در دقیقه۲۷ پاسخ داده شد.

ازبکستان که تلاش زیادی برای کم کردن تعداد گل داشت همچنان بر پاورپلی خود اصرار ورزید و علیرغم دریافت هشتمین گل توسط اولادقباد در دقیقه۳۰ توانست در دقایق۳۱ و ۳۳ با پیدا کردن نقطه ضعف ایران در پوشش تیر دوم و با استفاده از برتری عددی، دو گل پیاپی را وارد دروازه ایران کند.

تیم‌ملی ایران در دقیقه ۳۷ توسط احمد عباسی باز هم اختلاف را به سه گل رساند اما اصرار ازبکستان به بازی پاورپلی در روز که تیم ملی ساختار دفاعی خوبی در مقابل این تاکتیک ازبکستان نداشت باز هم با دوگل در دقایق۳۹ و ۴۰ اختلاف را در یک دقیقه به پایان بازی به یک گل برساند تا تیم‌ملی ایران این بازی را نفس‌گیر پیروز از میدان خارج شود و به نوعی گل‌هایی که در این بازی با خلاقیت فردی و به اصطلاح “فوتسال ایرانی” به ثمر رسید به داد تیم ملی برسد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

محمد جمعه , ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

افتضاح بودیم.دریافت ۸ گل از ازبکستان ضعف تیم ملی بود.تو سیستم ۴ نفره هم خیلی بد کار کردیم

پاکزاد جمعه , ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

با این نوع بازی واین دفاع واین دروازه بان میخواهیم در فینال حضور یابیم ،من نمیدونم چرا دروازه بان را تعویض نکردند تا شاید کمتر گل بخوریم

زیبا جمعه , ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

چند نکته مهم درباره این بازی: ۱- تکرار زاویه بستن محمدی در گل دوم و ششم ۲- دفاع کند و پر اشتباه ۳ – بردهای حداقلی در حالی که از سه تیمی که بردیم اقلا ۵ تا ۷ گل فوتسالی برتریم ولی در عمل بردهای ضعیف و سخت همانند جام جهانی قبل ۴- دست کم گرفتن حریف و تصور پایان بازی و شل گرفتن در دو دقیقه آخر جایی که جاوید به فکر نمایش تکنیک همون صحنه طی ۴۰ ثانیه بعدش دو گل در دروازه ما بود اگر مثل ژاپن تا ثانیه آخر حرفه ای بازی می کردیم نتیجه حداقل دو یا سه گل بود ولی بازی رو تا ۱ ثانیه نهایی سختش کردیم. ۵- برد قزاقستان با این شیوه بازی بسیار سخته و حتی در صورت رسیدن به جمع ۴ تیم احتمالا چهارم بشیم. ۶- آقای ناظم الشریعه لطفا در صورت کسب هر رتبه ای (حتی قهرمانی) بعد این مسابقات برو. آینده فوتسال ما با شما امیدبخش نیست. برد ازبکها به این شیوه لذت بخش نیست همانند سه بازی نچسب قبلی. این تیم برای طراوات نیاز به تغییر نسل تدریجی هم در بازیکن هم در سرمربی دارد. اگر من ازبک بودم در این لحظه خوشحال بودم چون نتیجه تلاشم رشد بود و الان به عنوان یک ایرانی از اینکه برد شیرین مقتدرانه به یک برد حداقلی و سخت رسیده ابدا خوشحال نیستم.

زیبا جمعه , ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷

آقای صمیمی شما زاویه بستن رو از کجا یاد گرفتی؟ در گل دوم مدافع ما همچو چوب خشک در گل ششم هم بیرون اومدن بیخود. همون یک متری بمون نمیخواد زاویه ببندی دو گل مفت رو خوردیم. هزار بار دیگه هم میگم دوره قبل هم همین بود بردهای میلیمتری زورکی با این همه اشتباه و عدم هماهنگی دلچسب نیست. حالا میخوای حتی قهرمان بشو اینجوری. که بعید میدونم بهتر از چهارم بشیم اگر بتونیم با این عملکرد دفاعی قزاقو ببریم.

فرهاد جمعه , ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

صمیمی بسیار ضعیف عمل کرد و ۸تا گلِ مفت خورد…
گلر رو باید عوض می‌کرد هرچی اومد نه نگفت

نادر جمعه , ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

در یک کلام ایران افتضاح بود افتضاااح در محلات بودیم !! بدون مربى بهتر بازى میکردیم!!