کد خبر : 205323
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 8:04
-

نظری: داوران به خوبی بازی را قضاوت کردند/ فخیم و صمیمی مرتکب پنالتی نشدند

نظری: داوران به خوبی بازی را قضاوت کردند/ فخیم و صمیمی مرتکب پنالتی نشدند

کارشناس داوری فوتسال از عملکرد داوران بازی ایران با ازبکستان تمجید کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، منوچهر نظری کارشناس داوری در مورد قضاوت داوران بازی ایران با ازبکستان گفت: تقابل دو تیم ایران و ازبکستان از لحاظ بازی جزء دسته تاکتیکی قدرتی به حساب می‌آیند یعنی بازی سختی بوده است.داور اول بازی و اهل کاستاریکا به خوبی توانست بازی را کنترل کند زیرا بخاطر شرایط منطقه آمریکای جنوبی، از این دست بازی‌های پر برخورد و فیزیکی زیاد دیده بود.داور دوم اهل چک بود که وی هم عملکرد خوبی داشت.در این بازی۱۷ گل به ثمر رسید که هر ۱۷ گل صحیح بود و حتی دو مورد بازبینی تلویزیونی VS هم نظر داوران را تایید کرد تا بر عملکرد خوب داوران صحه بگذارد. داوران اشتباه خاصی نداشتند.

به شخصه در حدود ۲۰ بازی برای ازبکستان سوت زدم و هیچوقت آن‌ها را اینقدر قوی ندیدم و شاید اگر بخواهیم از نظر سرعتی بررسی کنیم سرعت آن‌ها در ۷-۸ سالی که قضاوت می‌کردم به ۶۰-۷۰ هم نمی‌رسید اما در بازی مقابل ایران آن‌ها به ۱۵۰ هم رسیدند و بازی بسیار سختی بود.

بالاخره در مرحله حذفی جام جهانی و رد و بدل شدن ۱۷ گل ممکن است اشتباه بسیار جزئی هم بوده باشد که طبیعی است اما اشتباه تاثیرگذاری ندیدیم.

بازی پراسترسی بود و خوشبختانه ایران پیروز شد. بازی از اول نزدیک و پرفشار بود و تمرکز داوران را می‌طلبید که به خوبی از پس بازی برآمدند.

در کل دو صحنه وجود داشت که بازبینی هم شد. دقیقه ۵ توپ به دست فرهاد فخیم خورد که نمی‌توانست خطای هند باشد و داوران به درستی تصمیم بر عدم اعلام خطا گرفتند.

صحنه‌ی آخر بازی هم که بازبینی شد. درحالیکه صحنه بسیار واضح بود اما بعلت اعتراض تیم ازبکستان، یک کار روانشناسی صورت گرفت.

چند بار تصویر را بازبینی کردند و از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادند تا به تیم ازبکستان با قاطعیت بگویند خطایی صورت نگرفت.

در مجموع داوری بسیار خوبی را شاهد بودیم و به خوبی از پس بازی برآمدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.