کد خبر : 205656
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1400 - 12:03
-

/با جام‌جهانی ۲۰۲۱/

یادداشت وحید شمسایی در آستانه دیدار فوتسال ایران و قزاقستان/ این بازی مرگ و زندگی است

یادداشت وحید شمسایی در آستانه دیدار فوتسال ایران و قزاقستان/ این بازی مرگ و زندگی است

وحید شمسایی، اسطوره فوتسال کشورمان در یادداشتی به تحلیل دیدار فوتسال ایران و قزاقستان در یک چهارم نهایی جام جهانی پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در یادداشت وحید شمسایی آمده است: به عقیده من تفکر و تدبیری پشت قرعه مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی وجود داشت.
در جام‌جهانی فوتسال تیم‌های دوم گروه به مراتب کار راحت‌تری نسبت به تیم‌های اول گروه داشتند. امروز و فردا چهار تیم از شش تیم اول رنکینگ فیفا با هم بازی دارند، مثل تقابل روسیه و آرژانتین و البته تقابل پرتغال و اسپانیا. ما هم با قزاقستان مسابقه داریم که تیم هفتم رنکینگ فیفا به شمار می‌رود. پس نتیجه می‌گیریم این قرعه تدبیری پشت خود داشته است که کار را سخت‌تر کرده است. اصلا جام‌جهانی جایگاه بسیار سختی برای تیم‌هاست و هیچکسی نمی‌تواند بگوید در جام‌جهانی بازی آسانی وجود دارد. فشار روحی، دیدگاه فیفا، دیدگاه ملت‌ها در رابطه با عملکرد تیم‌ها و … مسائلی از این دست کار را برای تمام تیم‌ها سخت می‌کند. اما خوشبختانه حداقل برای تیم ایران مسیر آسان‌تری انتخاب شد.
در رابطه با کل رقابت‌های جام‌جهانی باید بگویم از روز نخست مشخص بود چه تیم‌هایی مدعی خواهند بود؛ این مدعیان در واقع شش تیم اول رنکینگ جهانی هستند. این شش تیم هر کدام توانایی دارند به سکو برسند البته اگر در مراحل مختلف به هم نخورند.
برزیل با مراکش مسابقه دارد و مسلم است که برزیل راهی مرحله بعدی خواهد شد. بین اسپانیا و پرتغال فکر می‌کنم اسپانیا تیم بهتری باشد ولی این دو تیم زیاد با یکدیگر بازی کرده‌اند و یکی از این دو تیم به جمع چهار تیم راه پیدا خواهد کرد. درباره دیدار آرژانتین و روسیه نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.
 دیدار ایران و قزاقستان نیز بازی بسیار جذابی خواهد بود. قزاق‌ها سه بازیکن برزیلی در ترکیب خود دارند. با این اوصاف بازی مرگ و زندگی که می‌گویند به این دیدار اختصاص پیدا می‌کند. هر دو تیم شانس برابری برای رسیدن به نیمه‌نهایی دارند و هیچ یک از دو تیم نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند.
قزاقستان تیمی است که تا اینجای کار بسیار خوب عمل کرده اما در مقابل ما هم عالی عمل کردیم.

دیدگاه من به عنوان یک هوادار تیم‌ملی فوتسال ایران این است که تیم ما به لحاظ تجربی بسیار بالاست و بازیکنان از موقعیت‌ها به سادگی نمی‌گذرند و کوچک‌ترین فرصتی را به گل تبدیل می‌کنند و این یک نکته قوت است. تصمیم‌گیری‌هایی که از سوی بازیکنان در مواقع حساس می‌بینیم بسیار خوب است اما در این دوره از رقابت‌ها به وضوح دیدیم که ایران خیلی راحت گل می‌خورد. ما همیشه در دفاع سختگیرانه عمل می‌کردیم. گل خوردن فقط برای دروازه‌بان نیست، در واقع عملکرد یک تیم بر روی گل خوردن یا نخوردن تاثیر دارد. ما در این دوره گل‌های بیهوده‌ای خوردیم. ۳۱ مرتبه تا به حال با ازبکستان بازی کرده‌ایم اما یاد ندارم هشت گل از این تیم خورده باشیم. وقتی آمار و ارقام را می‌بینیم به دیدار با آمریکا می‌رسیم. ما این تیم را ۴ بر ۲ بردیم اما باید بدانیم این تیم در کل این رقابت‌ها فقط دو گل زد که هر دو هم به ایران بود. صربستان را ۳ بر ۲ بردیم و از آرژانتین هم ۲ بر یک باختیم. ما در این دوره از رقابت‌ها بسیار گل خوردیم که خیلی بد است.
هر بازی شرایط خاص خودش را دارد اما در مجموع باید بگویم یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت تیم ما تجربه تیمی است. در کنار آن تیم در لحظات حساس ضربات مهمی می‌زند و حملات خوبی دارد. تیم در حمله واقعا پرقدرت است.  ما ابتدا باید از دیدار با قزاقستان سربلند بیرون بیاییم. بازی بسیار سختی پیش روی تیم ماست. کادر فنی بسیار باهوشی داریم و قطعا آنالیز تیم قزاقستان را به درستی انجام داده‌اند. بعد از آن به جمع چهار تیم برتر می‌رسیم و امیدوارم در نهایت راهی فینال شویم. ‌این اتفاق می‌تواند برای فوتسال ما رخ دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.