کد خبر : 205956
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 14:19
-

شماره ۱۰ تیم ملی چرا به جام جهانی رفت ؟!

شماره ۱۰ تیم ملی چرا به جام جهانی رفت ؟!

ستاره تیم ملی فوتسال ایران در پنج مسابقه جام جهانی لیتوانی مجوز بازی توسط پزشکان را دریافت نکرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ستاره تیم ملی فوتسال ایران در پنج مسابقه جام جهانی لیتوانی مجوز بازی توسط پزشکان را دریافت نکرد.

 حسین طیبی یکی از امیدهای هواداران تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی بود؛ بازیکنی که بیشتر از هر ملی‌پوش دیگری سابقه حضور در سطح اول اروپا را دارد و با کارنامه‌ای موفق طی سالیان اخیر با حضور در غیرت قزاقستان و بنفیکا پرتغال می‌توانست کمک زیادی به تکرار موفقیت ایران در این رقابت‌ها کند، اما یک اتفاق بدموقع مانع از همراهی او در بازی‌ها شد.

 

شماره ۱۰ تیم ملی فوتسال ایران که در جام جهانی ۲۰۱۶ سه گل حساس در سه دیدار برابر مراکش، آذربایجان و برزیل به ثمر رساند و پنالتی مهم مسابقه رده‌بندی مقابل پرتغال را تبدیل به گل کرد، در جام جهانی ۲۰۲۱ بخاطر آسیب دیدگی از ناحیه قفسه سینه حتی یک بازی انجام نداد تا غیبت او در حذف ایران بی‌تاثیر نباشد.

حسین طیبی پس از جام جهانی ۲۰۱۶ برای غیرت قزاقستان به میدان رفت و طی چهار فصل بازی برای این تیم چهار عنوان قهرمانی در لیگ برتر و سوپر کاپ قزاقستان و سه عنوان قهرمانی در جام حذفی را به دست آورد و یکبار هم به جایزه آقای گلی رسید و علاوه بر این موارد، نایب‌قهرمانی و مقام سومی در جام باشگاه‌های اروپا را نیز تجربه کرد.

 

طیبی با این افتخارات مهم و گلزنی برابر تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا در سالیان اخیر، در فصل گذشته شرایط جدیدی را با بازی در بنفیکا پرتغال به دست آورد و نایب‌قهرمانی لیگ برتر این کشور را تجربه کرد ولی این افتخارات و بازی‌های موثر در رقابت‌های باشگاهی، برای تیم ملی در جام جهانی به کار نیامد.

بنابر نظر سید محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران آخرین مسابقه دوستانه قبل از جام جهانی ۲۰۲۱ مقابل بلاروس انجام شد؛ تیمی که در جام جهانی حضور نداشت و بدون استرس و با نمایش فیزیکی مقابل ایران حاضر شد که نتیجه این دیدار تدارکاتی نه چندان مناسب، مصدومیت حسین طیبی بود.

اتفاق عجیب‌تر در تیم ملی زمانی بود که کادر پزشکی و فنی متوجه مصدومیت طیبی در جریان بازی با بلاروس نشدند و وقتی کاروان تیم فوتسال ایران به تهران بازگشت، این بازیکن بخاطر درد از ناحیه قفسه سینه به پزشک مراجعه کرده و عکس‌برداری انجام داد که مشخص شد دنده او شکسته است.

 

شکستگی دنده حسین طیبی مشخص کرد که او قطعا در سه مسابقه مرحله گروهی جام جهانی مقابل صربستان، آمریکا و آرژانتین و دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی حاضر نخواهد بود، اما کادر پزشکی تیم ملی فوتسال تخمین زده بود او پس از سه یا چهار هفته می‌تواند برای ایران به میدان برود.

 

شب گذشته تیم ملی فوتسال ایران برابر قزاقستان به میدان رفت و شکست خورد؛ تیمی که حسین طیبی بخاطر چهار سال کار کردن با سرمربی و بیش از ۶ بازیکن تاثیرگذارش ازجمله هیگوئیتا و داگلاس، شناخت کاملی نسبت به آنها داشت و حضورش در زمین می‌توانست کمک‌حال ایران باشد و موقعیت‌هایی که به دست آمد و تبدیل به گل نشد، بخاطر شم گلزنی او تا این اندازه از دست نرود.

زمان مسابقه تدارکاتی تیم ملی مقابل بلاروس تا بازی شب گذشته برابر قزاقستان، حدود یک‌ماه شد، اما در حالی که کادر پزشکی ایران تخمین زده بود دوری طیبی از میادین نهایتا چهار هفته است، این اتفاق نیفتاد و شماره ۱۰ تیم ملی با وجود گذشت این زمان نتوانست در دیدار یک‌چهارم نهایی حاضر باشد.

طیبی بخاطر این مصدومیت احتمال داشت از فهرست جام جهانی هم خط بخورد، اما افزایش سهمیه استفاده از بازیکنان توسط فیفا که از ۱۴ به ۱۶ بازیکن رسیده بود، موجب شد تا نام این ملی‌پوش در لیست تیم ملی قرار بگیرد؛ هرچند طبق قوانین مسابقات، دو بازیکن از این لیست ۱۶ نفره باید روی سکو می‌نشستند که در چهار بازی این اتفاق برای طیبی افتاد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.