کد خبر : 205863
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 10:44
-

گلری در فوتسال جهان تغییر کرده است

فقدان دروازه بانان پا به توپ در تیم ملی!

فقدان دروازه بانان پا به توپ در تیم ملی!

ای کاش دروازه بان ایران پا به توپ داشت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،  تیم ملی فوتسال ایران شب گذشته در مصاف با قزاقستان شکست تلخی را پذیرا شد  و در نهایت از حضور در جمع چهار تیم برتر جام جهانی باز ماند. 

 شکست تیم ملی در این دیدار با وجود اینکه حریف از چند بازیکن برزیلی در ترکیب بهره می برد و به نوعی تیم برزیل ثانی بود قابل توجیه  نیست به این خاطر که تیم ملی در نیمه نخست تیم برتر میدان بود و در نهایت با برتری دو بر صفر راهی رختکن شد. اما در نیمه دوم تغییر ایده داد و تنها برای حفظ نتیجه به میدان رفت و با عقب نشستن به حریف اجازه داد سراسر تهاجمی شود و در نهایت ۳-۲ به برتری برسد. این در حالی بود که چه در فوتبال و چه در فوتسال می گویند یکی از بهترین راه های دفاع حمله است به این خاطر زمانی که تیمی در حمله است حریف خود را وادار به دفاع می کند اما زمانی که با ایده دفاعی وارد میدان می شود بدین معنی است که حریف حمله خواهد کرد. 

 

اما یکی از خوب های تیم ملی در بازی با قزاقستان و حتی تورنمنت جام جهانی علیرضا صمیمی دروازه بان بوشهری بود. او در همین بازی سیوهای خیلی خوبی داشت؛ که اگر سیو این توپ ها نبود ممکن بود ایران با نتیجه تلخ تری شکست را در برابر قزاقستان پذیرا باشد. با این حال یکی از معضلات پر رنگ تیم ملی در این بازی این بود که دروازه بان ایران بر خلاف دروازه بان حریف بازی با پا نداشت. به خوبی دیدیم که قزاق ها بازی را از دروازه بان شروع می کردند و او حتی برای بازیسازی تا نیمه زمین پیش می آمد و این موجب می شد آنها در حمله برتری عددی نسبت به ایران پیدا کنند. اما علیرضا صمیمی بیشتر در چارچوب دروازه بود و چون بازی با پا نداشت برتری عددی ایران در جریان بازی شکل نمی گرفت. 

 

این موضوع اگر چه در فوتسال پر رنگ تر است اما امروز حتی در فوتبال شاهد هستیم مربیان حرفه ای و بزرگ در جذب دروازه بان برای تیم خود این موضوع را مورد توجه قرار می دهند چرا که در فوتبال روز دنیا هم شروع بازی از دروازه بان است و اگر دروازه بان پا به توپ داشته باشد می تواند در شروع بازیسازی با پاس هایی که می دهد پرس حریف را بشکند و برای تیم مهاجم برتری عددی ایجاد کند. 

 

ای کاش دروازه بان ایران پا به توپ داشت یا در همه این سال ها با او تمرین می شد تا پا به توپش هم خوب می شد. در این صورت به راحتی به یکی از بهترین دروازه بانان فوتسال جهان تبدیل می شود به این خاطر که در چارچوب دروازه سیوهایش یکی از دیگری دیدنی تر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

محمدرضا سه شنبه , ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

چ ربطی داره تو این جام جهانی همون تیم برزیل و ارژانتین و. اسپانیا که بهترین جهان هستن هم دروازباناشون بیرون نمیان حالا دروازبان ی تیم مثل قزاقستان ک بیرون امد چ گلی ب سرشون زد سه تا شوت کرد ک توپو بیرون ورزشگاه پیدا کردن رو مطلبی ک میزارید ی خورده تحقیق و بررسی هم داشته باشید بد نیست. در ضمن دوست عزیزی ک این مطلب رو نوشتی شما با خودت فکر کردی که سیاست مربی شاید این بوده و ب صمیمی اجازه نمیداده که محوطه خودشو ترک کنه ما ندیدیم صمیمی پا ب توپ و ارسالاش با پا بد باشه شاید شما اونجاش خواب بودی یهو بیدار شدی نظر میدی

adnan_h.b چهارشنبه , ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

من خودم گلر بودم یه نگاه کنم میفهمم. منظور این بنده خدا این بود که حفظ توپ وپاسکاری خوبی نداره وگرنه ارسالاش با پا بد نبود جز چن صحنه ولی گلر حریف مث یه راس حرفه ای کنترل و پاسکاری فوق العاده ای داشت انگار حریف داشت پاورپلی بازی میکرد. واسه همین نباید عقب مینشستیم من با خودم میگم مگه مربی نمیدونست اگه عقب بشینیم گلر میاد جلو کارمون سخت میشه تیم مگه آنالیزور نداشت؟هرچی فکر میکنم درکش نمیکنم اصن تو بگو بخاطر مسن بودن بازیکنا نیمه دوم از لحاظ بدنی کم اوردیم پس بقیه بازیکنایی که دعوت کرده بودی هویج بودن اونا رو نمیتونستی جایگزین کنی به پرس ادامه بدی هرچی ادم بگه کمه واقعا