کد خبر : 205787
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 1:57
-

اختصاصی Fut5al ؛

نظرات سرمربی سابق بارسلونا در خصوص حذف اسپانیا و ایران از جام‌جهانی

نظرات سرمربی سابق بارسلونا در خصوص حذف اسپانیا و ایران از جام‌جهانی

مارک کارمونا سرمربی سابق تیم فوتسال بارسلونا در خصوص جام‌جهانی لیتوانی و حذف اسپانیا و ایران گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مارک کارمونا سرمربی سابق تیم بارسلونا اسپانیا در گفتگویی با Fut5al در خصوص اتفاقات جام‌جهانی لیتوانی گفت و به علل حذف اسپانیا و ایران پرداخت. متن این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*چه تفاوتی در این جام جهانی نسبت به جام جهانی ۲۰۱۶ می‌بینید ؟

البته در ابتدا باید خاطرنشان کنم که پدیده‌های جدید لزوماً بهتر نیستند. به‌عنوان‌مثال، در این جام جهانی خلاقیت فردی کم‌تری می‌بینم که اتفاق خوبی برای فوتسال نیست. البته این مساله شامل ایران نیست. به جز برزیل اکثر تیم‌ها خلاقیت فردی کم‌تری دارند. از نظر تاکتیک دفاعی به نظرم تیم‌ها بسیار منسجم‌تر شده‌اند که این مساله حاکی از کار فراوان است.

*در مورد تیم ملی اسپانیا به نظر شما شیب جوان‌گرایی در این تیم بسیار شدید نبود و همین عدم داشتن تجربه کافی باعث شکست این تیم مقابل پرتغال نشد؟

صادقانه به نظرم دلیل این شکست کمبود تجربه نیست. اسپانیا در جام جهانی قبل هم در این مرحله شکست خورد جایی بازیکنان باتجربه بسیاری داشت. امروز بازیکنان با تجربه‌ای چون اورتیز، آدری، خسوس هررو را دیدیم که مقابل پرتغال بازی کردند.

*به نظرم شما پس از دوران طولانی موفقیت ونسانسیو لوپز و اکنون فدریکو ویدال اسپانیا نیاز به تفکر جدیدی ندارد؟

نه واقعیت این است که شیوه دفاعی اسپانیا بسیار مشخص است که مثلاً دفاع پرفشار و با پرس بالا به سبک کامبیوس و کار زیاد روی تاکتیک‌های شروع مجدد. چون ونانسیو لوپز و ویدال را مدت زیادی می‌شناسم و به کارشان اعتقاد دارم. بیشترین ضعف اسپانیا بازیکنان با کیفیتی است که ازدست‌داده.

*دلیل حذف ایران را از جام جهانی چه می‌دانید؟

به نظرم ایران می‌توانست پیروز این میدان باشد. گاهی تفاوت تیم پیروز و مغلوب در جزئیات بسیار کوچک است وقتی بازی ایران را می‌بینم با خودم میگویم، خدای من! چقدر تک‌تکشان کیفیت و استعداد فردی بالایی دارند. دریبل زننان فوق‌العاده در یک در برابر یک! ولی کمی باید از نظر انسجام تاکتیکی در فاز دفاع بهتر شوند. امروز، به نظرم واقعاً خوب و فداکارانه دفاع کردند و جنگیدند. فقط به نظرم در دفاع ضربات شروع مجدد از نظر تاکتیکی شناخت لازم را نداشتند ولی در کل ایران بازی خوبی ارائه داد و از نظر تاکتیکی عملکرد قابل قبولی داشتند.

*پیش‌بینی تیم قهرمان؟
به نظرم برزیل. چراکه بازیکنان بسیار زیاد مستعدی در حمله دارد. البته بیشتر انفرادی کار می‌کنند تا تیمی. به نظرم تیمی که در قالب کار گروهی چه در دفاع و چه در حمله منسجم‌تر عمل می‌کند آرژانتین است. به‌عنوان‌مثال، پرس در نیمه زمین و حتی پرس بالا در زمین حریف، دفاع خوب ۴ *۵ و در فاز حمله از دو سیستم متغیر ۳-۱ و ۴-۰ نشان‌دهنده انسجام تیمی آرژانتین است. البته از نظر انفرادی آرژانتین از برزیل ضعیف‌تر است. فرائو، دیگو، گادیا بازیکنان فوق العاده هستند. بازی برای آرژانتین بسیار دشوار خواهد بود. پرتغال به نظرم بسیار آماده است و تیم قزاقستان هم تیمی است که شکست‌دادنش بسیار دشوار است. هر چهار تیم مربیان بسیار باکیفیتی دارند.

*همه شما در فوتسال اسپانیا به‌عنوان مهندس طراحی تاکتیک‌های شروع مجدد می‌شناسند، از نظر استراتژی‌های اوت، کرنر و ایستگاهی این جام جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

استراتژی شروع مجدد بسیار مهم است. طی مطالعه‌ای که ما روی لیگ اسپانیا داشتیم به‌طورکلی سه روش برای به ثمر رساندن گل وجود دارد. اول، فاز انتقال، دوم، حمله سازمان‌یافته و سوم، استراتژی ضربات شروع مجدد. همیشه در اسپانیا به دنبال این هستیم که هر فصل کدام یک از این سه مورد درصد بیشتری از گل‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. در این جام جهانی، گرچه تاکتیک‌های زیادی ندیدیم، می‌توانم به گل تاینان در کرنر مقابل بازی با ایران و گل تساوی پرتغال با اسپانیا اشاره کنم.

ترجمه و مصاحبه: فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.