کد خبر : 205885
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 12:48
-

هفده گل حاصل عملکرد ضعیف دفاعی تیم ملی در جام جهانی

هفده گل حاصل عملکرد ضعیف دفاعی تیم ملی در جام جهانی

تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام جهانی با عملکرد ضعیفی که در دفاع داشت، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام جهانی با عملکرد ضعیفی که در دفاع داشت، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 تیم ملی فوتسال کشورمان شب گذشته در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برابر قزاقستان تن به شکست داد. ملی پوشان با این شکست از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز ماندند و نتوانستند جواز صعود به دور نیمه نهایی را به دست آورند. برای حذف تیم ملی فوتسال از مسابقات جام جهانی دلایل زیادی وجود دارد. ضعف در خط دفاع، عملکرد ضعیف دروازه بان تیم ملی، ناهماهنگی بین بازیکنان، از جمله دلایل ضعیف عملکرد تیم ملی فوتسال کشورمان است.

تیم ملی فوتسال کشورمان در اولین بازی خود در جام جهانی برابر صربستان قرار گرفت و با وجود اینکه ۲ گل از حریف خود پیش بود، اما به یک بار شیرازه خط دفاعی تیم از هم پاشید و در عرض ۵ دقیقه بازی به تساوی کشیده شد. هر چند ملی پوشان کشورمان در آخر توانستند این بازی را با برتری پشت سر بگذارند، اما ضعف خط دفاعی و ناهماهنگی که بین بازیکنان وجود داشت بسیار مشهود بود و بازیکنان و کادر فنی فکر نمی‌کردند که برابر صربستان کارشان گره بخورد.

در دومین بازی ملی پوشان کشورمان رو در روی آمریکایی قرار گرفتند که در دیدار اول خود برابر آرژانتین ۱۱ گل دریافت کرده بود و قبل از این بازی همگان معتقد بودند که ایران قطعا با اختلاف بسیار زیادی برابر آمریکا به برتری دست پیدا خواهد کرد، اما شرایط طور دیگری رقم خورد؛ و بازیکن آمریکا موفق شد اولین گل بازی را به ثمر برساند. بعد از این گل آمریکایی‌ها با روحیه بالا به بازی ادامه دادند و حتی می‌توانستند با اشتباه خط دفاع ایران گل دوم را هم وارد دروازه کنند، اما به خاطر کم تجربگی موفق به این کار نشدند. هر چند فوتسالیست‌های کشورمان در دیدار با آمریکا به نسبت بازی با صربستان خیلی بهتر عمل کردند، اما با ۲ گلی که برابر آمریکا دریافت کردیم باز هم مشکلات خط دفاعی و ناهماهنگی بین بازیکنانمان بسیار مشهود بود.

 

در آخر هم نوبت به بازی با آرژانتین رسید که در دوره قبل عنوان قهرمانی جام جهانی را به دست آورده بود. ملی پوشان کشورمان در نیمه اول بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشتند و موفق شدند حریف خود را متوقف کنند، اما در نیمه دوم شرایط فرق کرد و آلبی سلسته‌ها در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم موفق شدند به راحتی از سد مدافعان ما گذشته و ۲ گل به تیم ما بزنند.

 

تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله گروهی جام جهانی با ۶ گل خورده یکی از ضعیف‌ترین عملکرد‌های خود را در طول ادوار مسابقات جام جهانی رقم زد. ملی پوشان کشورمان در مرحله گروهی بعد از آرژانتین به عنوان تیم دوم راهی یک هشتنم نهایی شد و در این مرحله باید به مصاف ازبکستان می‌رفت. در بازی با ازبکستان عملا ضصعف خط دفاعی کشورمان به خوبی مشهود بود و بازیکنانمان اصلا نتوانستند به مانند ۳ دیدار مرحله گروهی بازی کنند. فوتسالیست‌های ما در بازی با ازبکستان بار‌ها از این تیم پیش افتاد، اما به دلیل ناهماهنگی در خط دفاعی ازبک‌ها به راحتی توپ را وارد دروازه ایران می‌کردند.

به طوری که در نیمه اول ما با نتیجه ۲ بر صفر از ازبکستان پیش بودیم، اما در یک غافلگیری ازبک‌ها توانستند ۳ گل به ما زده و بازی را ۳ بر ۲ به سود خود کنند. هر چند ملی پوشان ایران بعد از این گل حملات خود را شروع کردند و در اواسط مسابقه توانستند نتیجه بازی را ۹ بر ۵ به سود خود کنند، اما باز هم ازبک‌ها عقب نشینی نکرده و می‌دانستند که خط دفاع ایران شکننده است و می‌توان به این تیم گل زد. آن‌ها آنقدر به دروازه ایران حمله کردند که در ثانیه‌های پایانی، بازی با نتیجه ۹ بر ۸ در جریان بود. دفاع ایران آنقدر ضعیف شده بود که حتی ازبک‌ها می‌توانستند گل تساوی را به ایران بزنند، اما دیگر زمان بازی تمام شد و ملی پشوان کشورمان توانستند از سد ازبکستان عبور کنند.

 

با این عمکلرد ضعیفی که در برابر ازبک‌ها از خودمان نشان دادیم ما در مرحله یک چهارم باید به مصاف قزاقستانی می‌رفتیم که تا قبل از این مرحله ۱۸ گل زده بود و تنها ۲ گل دریافت کرده بود و قطعا با ضعفی که بازیکنانمان در خط دفاع از خود در مسابقات قبل نشان داده بودند نگرانی‌های اهالی فوتسال را ۲ چندان کرد و در نهایت هم از همان ناحیه ضربه خورده و بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کردیم.

تیم ملی فوتسال کشورمان در این دوره از مسابقات جام جهانی ۲۰ گل دریافت کرد که نشان از ضعف شدید تاکیتیکی در خط دفاع بوده است و اکنون باید به فکر حل مشکلات تاکتیکی تیم باشیم تا در جام جهانی بعدی بتوانیم عملکرد بهتری داشته و به مراحل پایانی صعود کنیم.  

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.