کد خبر : 209336
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 11:00
-

بلاتکلیفی در فوتسال ایران همچنان ادامه دارد/ از ابقای ناظم‌الشریعه تا انتخاب دستیار/ کمیته فوتسال هنوز صاحب ندارد

بلاتکلیفی در فوتسال ایران همچنان ادامه دارد/ از ابقای ناظم‌الشریعه تا انتخاب دستیار/ کمیته فوتسال هنوز صاحب ندارد

در حالی که رئیس کمیته فوتسال هنوز مشخص نشده است اما طبق شنیده‌ها سرمربی و دستیار تیم ملی فوتسال مشخص شده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام جهانی لیتوانی عملکرد قابل قبولی نداشت و همین موضوع هم باعث شد تا انتقادهای زیادی به سمت این تیم روانه شود. تیم ملی فوتسال کشورمان در سال ۲۰۱۶ توانست عنوان سومی جام جهانی را کسب کند اما در این دوره انتظارات را برآورده نکرد. پیش از برگزاری مسابقات جام جهانی لیتوانی، مهرداد سراجی رئیس کمیته فوتسال از سمت خود استعفا داد و این کمیته بدون رئیس و سرپرست راهی جام جهانی شد.هدایت تیم ملی در جریان مسابقات جام جهانی برعهده محمد ناظم‌الشریعه بود اما عملکرد شاگردان او سبب شد این سرمربی مورد حمایت فدراسیون فوتبال قرار نگیرد و همین موضوع زمزمه تغییر در رأس کادر فنی تیم ملی فوتسال مردان را به‌وجود آورد. با این حال جلسه‌ای که به تازگی با محمد ناظم‌الشریعه و حسن کامرانی‌فر و سه رئیس هیئت‌ فوتبال برگزار شد تصمیم‌گیری‌ها مبنی بر این شد که در شرایط فعلی بهتر است هدایت تیم همچنان برعهده ناظم‌الشریعه باشد، اما این موضوع به بعد از بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با سوریه در چارچوب انتخابی جام جهانی موکل شده است.

برای هدایت تیم ملی گزینه‌های زیاد داخلی و خارجی مطرح شده بود اما شنیده‌ها حاکی از این است که در کنار ناظم‌الشریعه که هدایت تیم ملی را برعهده دارد، محمود خوراکچی به کادر فنی تیم ملی اضافه می‌شود و به‌عنوان دستیار در کنار ناظم‌الشریعه هدایت تیم را برعهده دارد. فوتسال ایران این روزها در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برد، پس از استعفای مهرداد سراجی از کمیته فوتسال، هنوز وضعیت این کمیته مشخص نیست، البته گزینه‌های زیادی از جمله کافی و شمس برای هدایت این کمیته مطرح شده بود اما هنوز بلاتکلیف است. ضمن اینکه شاید تصمیم درست این بود که ابتدا وضعیت سرپرست این کمیته مشخص می‌شد پس از آن سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شد. با این حال باید منتظر ماند تا پس از بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل سوریه، رئیس فدراسیون تکلیف کمیته فوتسال را مشخص کند.

تیم ملی فوتسال کشورمان از سوی تیم ایتالیا برای انجام یک بازی تدارکاتی در تاریخ ۲۸ آذرماه به این کشور دعوت شده است اما با توجه به بلاتکلیفی تیم ملی و به دنبال آن کمیته فوتسال، اعزام تیم ملی فوتسال به ایتالیا برای انجام این بازی تدارکاتی در هاله‌ای از ابهام است.

به غیر از کمیته فوتسال که روزهای بلاتکلیفی را پشت سر می‌گذارد، وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان هم نامشخص است. پیش از این قرار بود سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان مشخص شود اما به دلیل اختلاف نظر نایب‌رئیس بانوان و اعضای هیئت‌رئیسه سبب شد تا پرونده انتخاب سرمربی تیم ملی به بن‌بست برسد. تیم ملی فوتسال زنان ایران در دو دوره گذشته در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند، اما هم‌اکنون نزدیک به دو سال است که این تیم در بلاتکلیفی به سر می‌برد، در واقع فوتسال بانوان چه در دوران مدیریت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال و چه در دوران جدید ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، وضعیت نامشخصی دارد و به نظر می‌رسد تصمیم تازه‌ای برای پایان دادن به تعطیلی فوتسال زنان گرفته نمی‌شود.

گزارش: رامین احمدپور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.