کد خبر : 209754
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 - 13:01
-

۵۵ روز بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی فوتسال/ رشته پُرافتخار چشم انتظار معرفی رئیس و سرمربی

۵۵ روز بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی فوتسال/ رشته پُرافتخار چشم انتظار معرفی رئیس و سرمربی

کمیته و تیم ملی فوتسال ایران هنوز متصدی ندارند و رئیس فدراسیون فوتبال درباره آنها تصمیمی نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ۵۵ روز پیش بود که تیم ملی فوتسال ایران با شکست غیرمنتظره مقابل قزاقستان، از دور رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی کنار رفت و به کشورمان بازگشت. تیمی که در جام جهانی ۲۰۱۶ به مقام سوم دست یافت و در جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۶ جشن قهرمانی گرفت.

پس از این اتفاق، کارشناسان و مربیان نظرات مختلفی درباره ادامه کار محمد ناظم‌الشریعه در کادر فنی تیم ملی فوتسال یا قطع همکاری با وی ارائه کردند. عده‌ای معتقد بودند سرمربی ۵۲ ساله تیم ملی، جوانگرایی لازم را در این تیم پیاده نکرده و باید به کار خود در این تیم پایان دهد؛ برخی دیگر نیز اعتقاد به ادامه همکاری با ناظم‌الشریعه داشتند.

انتظار می‌رفت وضعیت نیمکت تیم ملی پس از بازگشت به ایران مشخص شود، اما این معادله مجهول حل نشد و سکوت، تنها واکنش مدیران فدراسیون فوتبال به ادامه همکاری با ناظم‌الشریعه بوده است. ملی‌پوشان قرار بود از هفت تا ۱۰ آبان، اردویی تدارکاتی در تهران برپا کنند و ۲۰ بازیکن به این اردو دعوت شدند، لیستی که ۹ ملی‌پوش قدیمی را در بر نداشت و نشان می‌داد ناظم‌الشریعه قصد دارد پروژه پوست‌اندازی در تیم ملی را آغاز کند.

در شرایطی که به نظر می‌رسید ناظم‌الشریعه به کار خود در تیم ملی ادامه خواهد داد، اردوی فوق با نظر مدیران باشگاه‌های لیگ برتری لغو شد. این در شرایطی است که فدراسیون فوتبال به ملی‌پوشان فوتسال اعلام کرده که آنها در روزهای پایانی آذر، دو دیدار دوستانه با تیم ملی ایتالیا خواهند داشت و در صورت مسجل شدن برگزاری این مسابقه، شاگردان ناظم‌الشریعه بدون اردو راهی ایتالیا می‌شوند.

با ادامه ابهام در خصوص کادر فنی تیم ملی، کمیته فوتسال نیز همچنان بدون رئیس روزگار می‌گذراند. حدود سه ماه از استعفای مهرداد سراجی از ریاست کمیته فوتسال می‌گذرد و همچنان رئیس جدیدی برای این کمیته انتخاب نشده است. عزیزی خادم در آستانه آغاز جام جهانی، حسن کامرانی‌فر را مأمور سر و سامان دادن به اوضاع تیم ملی فوتسال کرد و او در نشست ۱۳ روز پیش کمیته فوتسال نیز حضور یافت.

این جلسه که با حضور ناظم‌الشریعه،‌ کامرانی‌فر و اعضای کمیته فوتسال یعنی محمدرضا کافی، علی طاهری، غلامعلی هنرپیشه و رضا رحمانی برگزار شد، فضای مثبتی برای ادامه فعالیت سرمربی فعلی تیم ملی داشت. با این حال سرنوشت نیمکت این تیم به نشست اعضای کمیته فوتسال با عزیزی خادم موکول شد. به موازات این موضوع، فدراسیون‌نشینان مذاکرات را با سایر گزینه‌ها پیش بردند که تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.

با وجود اینکه مسابقات تیم ملی فوتبال در بازه ۲۶ آبان تا ۷ بهمن تعطیل است، هنوز خبری از تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی فوتسال نشده و رایزنی‌ها برای انتخاب رئیس کمیته فوتسال هم ادامه دارد. این در حالی است که در صورت جوانگرایی در تیم ملی و دعوت از بازیکنان جدید به اردوی این تیم، ملی‌پوشان جدید برای موفقیت نیاز به هماهنگی بیشتر و اردوهای تدارکاتی دارند. با این شرایط هنوز نه تیم ملی فوتسال سرمربی دارد، نه کمیته فوتسال رئیس.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.