کد خبر : 211332
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 15:04
-

در سراسر دنیا به من لطف داشتند

طیبی: حمایت شمسایی به عنوان اسطوره ورزش خیلی کیف دارد / شرایط خیلی سختی برای خروج از مصدومیت داشتم/امیدوارم بتوانم همیشه برای مردم و کشورم افتخارآفرینی کنم

طیبی: حمایت شمسایی به عنوان اسطوره ورزش خیلی کیف دارد  /  شرایط خیلی سختی برای خروج از مصدومیت داشتم/امیدوارم بتوانم همیشه برای مردم و کشورم افتخارآفرینی کنم

گفت‌وگوی با فوتسالیست بااخلاق و بازیکن تیم فوتسال بنفیکا پرتغال را در ادامه بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، «حسین طیبی» خوب بلد است توجه‌ها را به بازی‌اش جلب کند، آن‌قدر که حتی «فالکائو» اسطوره فراموش‌نشدنی فوتسال دنیا هم از هنرنمایی حسین فوتسال ایران به وجد آمده و زبان به تمجید او گشوده است. اسطوره دنیا خیلی تعریف نمی‌کند ولی این‌بار مقابل گل تماشایی فوتسالیست ایرانی تیم بنفیکا متحیر مانده است. از حسین طیبی نوشتن سخت است، درست مانند کارهای سختی که در زمین مسابقه به نمایش می‌گذارد و انتهای تمام آن کارهای سخت، لبخند خوشحالی‌اش را با هم‌تیمی‌ها و مردم کشورش به اشتراک می‌گذارد. از او نوشتن وقتی در تمام پاسخ‌هایی که می‌دهد مدام حواسش هست که بگوید چقدر مردم کشورش برایش مهم هستند و می‌خواهد قلب‌شان را به شادی این گل‌ها پیوند بزند، سخت است. شاید خواندن جمله‌های خودش درباره افتخاری که برای ایران و مردمش به‌دست آورده است حق مطلب باشد. پس گفت‌وگوی با فوتسالیست بااخلاق و بازیکن تیم فوتسال بنفیکا پرتغال را در ادامه بخوانید.

بازهم ثابت کردی مصدومیت برایت مفهومی ندارد و با قدرت بیشتر پا به مسابقات دیگر گذاشتی.

مصدومیت بحثی است که در ورزش حرفه‌ای هست و برای ورزشکاران اتفاق می‌افتد که دست خود بازیکن و ورزشکار هم نیست. فکر می‌کنم هیچ ورزشکاری دوست ندارد مصدوم شود تا زمان ورزشش را از دست دهد ولی در هر صورت این اتفاق برایم افتاد و تمام تلاشم را کردم که بتوانم از آن بگذرم و حرفه‌ای با این اتفاق برخورد کنم. به هر حال شرایط خیلی سختی بود و خدا را شکر الان چندماهی از آن گذشته و زیاد دوست ندارم درباره‌اش صحبت کنم ولی به هر حال الان شرایط خیلی خوب است و آن مصدومیت کامل رفع‌شده و در خدمت باشگاهم هستم.

از آخرین بازی بگو، گل تو بنفیکا را نجات داد. اوضاع تیم و عملکرد هم‌تیمی‌هایت چطور است؟

بازی آخرمان به تساوی با ۵گل رسیدیم و واقعیتش این است که لیگ پرتغال خیلی پرفشار برگزار می‌شود و هر سه‌روز بازی می‌کنیم؛ در این سه روز ما سه بازی جام باشگاه‌های اروپا را هم داشتیم و روی تیم فشار زیادی است و بازیکنان هم خسته هستند. بازی‌ای را که به‌نظر من باید می‌بردیم ۵-۵ با تساوی به پایان رساندیم. به‌نظرم این نتیجه خستگی بازی‌های جام باشگاه‌ها بود و امیدوارم که دیگر این‌گونه نشود و همه بازی‌ها را با پیروزی پشت‌سر بگذاریم. بابت گل هم واقعیتش اتفاقی است که تیمی برای آن زحمت می‌کشیم و حالا یک بازیکن آن زحمت تیمی را به ثمر می‌رساند و آن‌هم برای بازی قبل، من بودم.

به جمع ۴تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم صعود کردید.

بله خدا را شکر. البته که من تجربه حضور در جمع ۴تیم برتر اروپا را با تیم غیرت چند دوره داشتم ولی خیلی دوست داشتم با بنفیکا هم این تجربه را داشته باشم و این برای خود من هم خیلی لذت‌بخش است که با یک تیم دیگر هم این تجربه را به‌دست می‌آورم، ضمن اینکه فکر می‌کنم صعود خیلی مقتدرانه‌ای داشتیم و همه بازی‌های مرحله اول و مرحله دوم را با اینکه با تیم‌های خوبی بازی کردیم ولی با اقتدار بردیم و این قدرت تیم بنفیکا را نشان می‌دهد. من همیشه تلاشم را کرده‌ام تا برای تیمم عملکرد خوبی داشته باشم تا تیم بتواند از آن سود ببرد و خدا را شکر شرایط طوری بود که خودم راضی بودم و شرایط خوبی برای این بازی‌ها داشتم.

دو گل تماشایی تو مقابل هالاداس مجارستان در دنیا وایرال و مورد توجه قرار گرفت، از آن دو گل بگو به‌خصوص درباره خونسردی و تسلط روی موقعیت گل.

اول خدا را برای گلی که زدم شکر می‌کنم و باعث خوشحالی است که این گل خیلی بازتاب جهانی داشت و باعث شد پرچم کشورمان بالا برود. این را خیلی جدی می‌گویم و واقعیتش بیشتر از این گل، حمایت مردم واقعا من را شگفت‌زده و سورپرایزم کرد. برای تسلط و خونسردی که می‌گویید راستش واقعا در صدم‌ثانیه تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم و گل دوم هم قبل از اینکه توپ را بزنم دیدم که گلر از محوطه‌ای که دارد بیرون‌تر آمده و احساس کردم اگر آن حرکت را انجام دهم گلر به توپ نمی‌رسد. گل اولم طوری بود که قبلا هم در تیم غیرت این مدل را زده بودم ولی خب اینجا جام باشگاه‌های اروپا بود و شرایط بازی فرق می‌کرد، در شرایط حساسی انجام شد و بازتاب جهانی و بی‌نظیری هم داشت که مربوط به تصمیم صدم‌ثانیه‌ام بود. در هر دو صحنه گل‌ها به کاری که داشتم انجام می‌دادم اعتماد داشتم و خدا هم کمکم کرد و هر دو توپ گل شد.

در این چند هفته طوری درخشیدی که حتی مردمی که خیلی پیگیر فوتسال نبودند هم به وجد آمدند و حمایت‌شان را نشان دادند. بازتاب این حمایت از طرف مردم را دریافت کردی؟

خیلی لطف و محبت به من داشتند و این حمایت‌شان آن‌قدر شدید بود که نمی‌توانم در کلمه و جمله بگذارمش. با تمام وجودم ممنونم از همه مردم که من را خیلی شرمنده کردند. نمی‌دانم از آنها چطور تشکر کنم ولی از این بابت خیلی خوشحال شدم که توانستم دل مردم را در شرایطی که هست ذره‌ای شاد کنم و حمایت بی‌نظیری بود. در این چند سال که بازی کردم اتفاق‌های زیادی برایم افتاده و همیشه تلاش کردم نماینده خوبی برای مردم و کشورم باشم. داشتن و دیدن حمایت و انرژی مردم به‌نظرم مهم‌ترین و باارزش‌ترین چیزی است که می‌توانی دریافت کنی تا بتوانی آنها را شاد کنی. این برای من مهم‌ترین است و واقعا این انرژی و حمایتی را که از مردم گرفتم دوست دارم و بابتش از آنها با تمام وجودم تشکر می‌کنم.

برای نیمه‌نهایی با بنفیکا آماده‌ای؟ به قهرمانی در پرتغال و لیگ قهرمانان چقدر امید داری؟

ما درگیر چند جام هستیم، جام باشگاه‌ها، سوپرکاپ، جام‌ حذفی و لیگ پرتغال را داریم که هدف ما در تمام این جام‌ها قهرمانی است چراکه به‌نظر من تیم ما پتانسیل و لیاقت قهرمانی را دارد و سخت درحال تلاش هستیم، واقعا تیم یک‌دلی داریم که برای یک هدف تلاش می‌کنیم. به هر حال ورزش است و در فوتسال هم اتفاق‌ها در صدم‌ثانیه می‌افتد و جذابیتش به همین است که نتیجه در کسری از ثانیه عوض می‌شود ولی ما با تیم یکدست و یک‌دل بنفیکا تمام تلاش‌مان را برای عملکرد بهتر و قهرمانی در همه جام‌ها انجام می‌دهیم.

حمایت‌های زیادی از کارشناسان و فوتسالی‌ها گرفتی، ولی حمایت فالکائو همه را شگفت‌زده کرد، در این مورد و البته حمایت وحید شمسایی بگو .

حمایت‌هایی که می‌گویید درست است، واقعا بی‌نظیر بود و همه در سراسر دنیا به من لطف داشتند و درباره گل‌ها صحبت کردند. در صفحات مجازی‌شان گل‌های من را به اشتراک گذاشتند که جا دارد از همه آنها و از تمام پیج‌های ورزشی هم تشکر کنم. خیلی از کارشناسان درباره این گل صحبت کردند، خیلی از دوستان و مردم عزیز کشورم که می‌خواهم از همه‌شان تشکر کنم. راستش حمایت فالکائو هم به‌نظر خودم سورپرایز بود، فالکائویی که خودش آن‌قدر گل بی‌نظیر زده و فوتسالیست بی‌نظیری است و تمام مردم دنیا فالکائو را با گل‌های زیبایش می‌شناسند و این آدم که خودش اسطوره گل‌های قشنگ است می‌آید راجع به گل من این‌گونه صحبت می‌کند و بابت زدن چنین گلی تعجب می‌کند واقعا حس خیلی خوبی دارد و جا دارد از او تشکر کنم و همین‌طور وحید شمسایی، اسطوره ورزش ما وقتی حمایت می‌کند خیلی کیف دارد.

حرف آخر؟

هر جایی بودم تلاش کردم نماینده خوبی برای مردم باشم و همیشه در مصاحبه‌هایم گفته‌ام و بازهم می‌گویم که می‌خواهم برای کشورم افتخارآفرینی کنم. دوست دارم در این شرایط که خب زیاد خوب و باب میل نیست مردم کشورم را ذره‌ای خوشحال کنم و همیشه از مردم بابت لطف و حمایت‌شان متشکرم. امیدوارم بتوانم همیشه برای مردم و کشورم افتخارآفرینی کنم و قدردان محبت‌شان هستم.

منبع:فرهیختگان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.