کد خبر : 211349
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 11:34
-

تیم جام جهانی 2021 بهترین تیم تاریخ فوتسال ایران نیست

ناظم الشریعه:لیگ برتر ثبات ندارد/ کار سختی در آسیا داریم/هر مربی ایرانی می‌تواند در تیم ملی موفق عمل کند/حواشی ایجاد شده در ایران باعث عدم تمرکز در جام جهانی شد

ناظم الشریعه:لیگ برتر ثبات ندارد/ کار سختی در آسیا داریم/هر مربی ایرانی می‌تواند در تیم ملی موفق عمل کند/حواشی ایجاد شده در ایران باعث عدم تمرکز در جام جهانی شد

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: سال‌های گذشته تیم‌های بسیار خوبی در لیگ حضور داشتند اما حالا می‌بینیم که لیگ برتر ثبات ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، «سیدمحمد ناظم‌الشریعه»امروز (سه‌شنبه) در گفت و گویی رادیویی در خصوص تغییر نسل تیم ملی ایران اظهار داشت:‌ بعد از هر دوره که در مسابقات شرکت می‌کردیم، تغییراتی به وجود آمد. بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ هم تغییرات به وجود آمد اما سن بازیکنان هنوز خیلی بالا نرفته بود و می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند. بعد از آن در هر تورنمنت که رفتیم، ۲ بازیکن جوان به تیم اضافه شدند اما حالا با توجه به شرایطی که به وجود آمد، نیاز بود که این تغییر نسل شکل بگیرد. پیش از این هم می‌دانستیم که این اتفاق باید رخ دهد اما متاسفانه ظرفیت لیگ ما خوب نبود. 

برگزاری ۲ دیدار تدارکاتی با ایتالیا

وی ادامه داد: قبل از جام جهانی یک سری بازیکنان جوان آماده کرده بودیم اما شرایط آوردگاه بین‌المللی به طور کامل متفاوت است. در حال حاضر چند جوان خوب را زیر نظر گرفتیم. هفته آینده هم ۲ دیدار تدارکاتی با تیم ملی ایتالیا خواهیم داشت. تیم ملی فوتسال ایتالیا بهمن ماه مسابقات قهرمانی اروپا را دارد و با توجه به عدم حضور در جام جهانی و تغییر نسلی که داشتند، انگیزه‌های زیادی دارند.  

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: قبل از جام جهانی و در ۲ سال گذشته دیدار دوستانه خوب نداشتیم اما ایتالیا تیم بسیار خوبی است. فروردین ماه مقدماتی جام ملت‌ها و بعد از آن در شهریور هم مرحله نهایی قهرمانی آسیا را خواهیم داشت. فوتسال آسیا خیلی پیشرفت کرده و برای اولین بار ۵ تیم از این قاره در جام جهانی به دور بعد صعود کردند. به تیم های آسیایی نباید به چشم گذشته نگاه کنیم.  

ناظم‌الشریعه عنوان کرد: می‌دانیم استعداد زیاد داریم اما برنامه‌ریزی و امکانات مهم است که امیدوارم با دیدگاه جدیدی که در فدراسیون وجود دارد، به این مهم برسیم.   

وی در مورد لیگ برتر تصریح کرد: ثبات لیگ، خیلی بد شده است. سال‌های گذشته، تیم‌های بسیار خوبی داشتیم. همین تهران که همه از نبود تیم در آن ناراحت هستند، تاسیسات دریایی را داشت که قهرمان آسیا هم شد، اما سال بعد از بین رفت، بحث مدیریتی هم پشت این ماجرا هست. در بخش زیر ساخت، تهران یک سالن استاندارد برای برگزاری یک بازی خوب ندارد. ورزشگاه آزادی هم که بحثش فرق می‌کند و در اختیار فدراسیون نیست. 

سرمربی تیم ملی فوتسال افزود: خیلی از اتفاقات در آنجا رخ می‌دهد اما وقتی ما می‌خواهیم بازی در آنجا برگزار کنیم، نمی‌شود. بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ تیم سوم جهان با تیم دوم می خواست بازی کند اما ما سالن نداشتیم. به سالن هندبال رفتیم که آن‌جا هم ۲ رختکن مناسب ندارد و این موضوعات واقعا ناراحت کننده است. 

ناظم‌الشریعه عنوان کرد: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری، نیاز به دیده شدن دارد وگرنه هزینه نخواهند کرد. این اتفاق هم بیشتر در شهرستان‌ها رخ می‌دهد. پخش زنده از شبکه استان‌ها داریم که آن هم با ارتباطات موقت است و این موضوع اصلا خوب نیست. در لیگ برتر فوتبال، همه می‌دانند بازی‌ها پخش می‌شود اما در فوتسال به این شکل نیست. این یک دغدغه بزرگ است. مطمئن هستم که این کار باید از سوی فدراسیون انجام شود. اگر این موضوع قانونمند شود اسپانسرها هم می‌آیند.  

وی در مورد رده‌های پایه فوتسال نیز اظهار داشت: در رده پایه باید قانونمندتر کار کنیم. تیم های بزرگ باید سرمایه‌گذاری کنند. برای تیم زیر ۲۰ سال اردو تشکیل می‌دهیم، استعدادیابی می‌کنیم و بعد از آن، آن‌ها را به تیم ملی اضافه می‌کنیم که به این شکل نباید باشد. این بازیکنان قبل از آمدن به تیم بزرگسالان حداقل باید ۲۰ بازی ملی در رده‌های پایه داشته باشند. 

سرمربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به جمع چهار تیم جهان برویم، باید با آن چهار تیم بازی تدارکاتی داشته باشیم. به راحتی از بازی با برزیل و اسپانیا گذشتیم حتی از ایتالیا هم داشتیم می‌گذشتیم که با دبیر کل صحبت کردم و گفتم که نباید از کنار این بازی‌ها به سادگی عبور کنیم. 

ناظم‌الشریعه درباره حواشی زیادی که برای تیم ملی به وجود می‌آید، گفت:‌ همین حواشی که از داخل ایران در جام جهانی ایجاد شد، باعث شد، بازیکنان تمرکز خود را از دست بدهند. بازیکن با تجربه من در جام جهانی به من گفت که ای کاش بازی‌ها زودتر تمام شود تا برگردیم به خانه. همین الان هم می‌گویم که صعود ما به جمع هشت تیم نتیجه بسیار خوبی بود. توقع از تیم ملی بسیار بالا رفته و این به دلیل نتایج خوب سال‌های گذشته است. 

وی افزود: می‌گویند این تیم، بهترین تیم تاریخ فوتسال ایران است اما اصلا به این شکل نیست. تیمی که زمان محمد مایلی‌کهن وجود داشت هنوز هم رکورددار است. در دوره‌های بعد هم بسیاری از بازیکنان خوب آمدند. استعدادها پیدا می‌شوند اما باید حمایت شوند و حاشیه دور تیم ملی وجود نداشته باشد.  

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: چه من باشم یا نباشم، هر مربی ایرانی می‌تواند در تیم ملی موفق عمل کند. ایرانی‌ها مربیان بسیار خوبی هستند و باور کنید در فوتسال همه کاربلد هستند. اگر با برنامه پیش برویم بچه‌ها دوباره به مسیر افتخارآفرینی برمی‌گردند. ما با هزینه بسیار کمتر نسبت به رشته‌های دیگر می‌توانیم دل مردم را شاد کنیم. ما چرا نارحت هستیم؟ به دلیل اینکه نتوانستیم به جمع چهار تیم جهان راه پیدا کنیم. 

ناظم‌الشریعه در پاسخ به این پرسش که آیا کار راحتی برای قهرمانی آسیا داریم یا نه گفت: اصلا اینطور نیست. بعد از تورنمنت تایلند که با نتیجه ۸ بر ۵ ازبکستان را شکست دادیم و بعد از آن هم در جام جهانی توانستیم با نتیجه ۹ بر ۸ پیروز شویم، دبیرکل فدراسیون فوتبال ازبکستان به من گفت که دفعه بعد شما را شکست می‌دهیم. این امر دارد بر آن‌ها مشتبه می‌شود که توانایی بردن ایران را دارند. همه تیم‌های آسیایی در حال پیشرفت هستند. این دوره از قهرمانی آسیا دستخوش تغییرات بسیار گسترده‌ای است. فوتسال به این شکل نیست که ایران همیشه باید قهرمان شود. باید کار کنیم تا بتوانیم به این امر دست پیدا کنیم. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام سه شنبه , ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

ناظم الشریعه تو با باند بازى و بازیکن سالارى در تیم ملى تمام استعدادهاى فوتسال را سوزاندى حالا از قانووون صحبت مى کنى ؟!! خجالت بکش ۴ سال ارنج تیم ملى تغییر نکرد فقط رفیق بازى و تمام بهتره تا اخراج نشدى خودت بروى دیگه تیم ملى مربى شجاع و با علم روز لازم دارد نه تو بى خاصیت و خنثى !!!

علی سه شنبه , ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

ناظم بهتره بره به تیم شهرش و خودش ایمان شیراز برسه

نادر سه شنبه , ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

ناظم الچسبیده !!!
در کدام جهانى ما قرعه بِه این راحتى داشتیم که تو گروه براى باختن جلوى آرژانتین بازى کنیم؟!!
در کدام جام جهانى در مرحله حذفى با یک تیم آسیایی مثل ازبکستان بازى کردیم؟!!
در کدام دوره ما از ازبکستان ٨ تا گل خوردیم؟!
امریکا ضعیف ترین تیم جام جهانى کلا ٢ تا گل زد اونم به ایران زد !!!
تمرکز تیم بخاطر ضعیف بود چون خودت تمرکز نداشتم فقط دنبال عکس گرفتن و لأبو گذاشتن بودى بقیه هم از تو یاد میگرفتن!!!
تمرکز پایین بود چون خودت حاشیه داشتى بجاى تمرین دنبال خوبان عالم میگشتى نتیجه بگیرى!!!
تمرکز پایین بود چون تیم یک بزرگتر نداشت و هر کسى هر کارى دلش میخواست میکرد که توى زمین کاملا مشخص بود!!
بهتره ضعیف بودن فنى و اخلاقى تیم رو بپذیرى و خودت برى کنار دنبال مقصر نگردى چون بهترین تدارکات و پاداش تاریخ رو گرفتید و هیچ کار مفیدى نکردید!!!