کد خبر : 211575
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 23:40
-

قهرمان فوتسال زنان به تورنمنت آسیایی می‌رود

قهرمان فوتسال زنان به تورنمنت آسیایی می‌رود

از کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر می‌رسد که آن‌ها در تدارک برگزاری نخستین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتسال زنان آسیا هستند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، حدود یک ماه قبل بود که دومین دوره رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا برگزار شد که در آن شهرداری سیرجان نماینده ایران به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد؛ تورنمنتی که AFC در تلاش است تا از سال ۲۰۲۳ به آن رسمیت ببخشد و با حضور تیم‌های برتر قاره آسیا این تورنمنت برگزار شود.

اما حالا و با پیشنهاد چند کشور از منطقه غرب آسیا از جمله ایران و کویت، کنفدراسیون فوتبال آسیا در تدارک برگزاری نخستین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتسال زنان آسیا بوده و آن‌طور که به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲ این اتفاق خواهد افتاد.

تیم‌هایی از کشورهای چون ایران، کویت، عربستان سعودی، سوریه، فلسطین، قطر، لبنان و … می‌توانند تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را شکل دهند.

هنوز جزئیات بیشتری از این تورنمنت منتشر نشده اما پیگیری‌ها ما نشان می‌دهد که هدف اصلی، تقویت لیگ فوتسال زنان در کشورهای منطقه غرب آسیاست و سپس در طرح توسعه‌محور AFC گسترش این تورنمنت در سطح قاره آسیا و در قالب برگزاری جام باشگاه‌های فوتسال زنان آسیا دیده شده است.

باید دید سرانجام نخستین دوره این تورنمنت چه زمانی آغاز خواهد شد و کدام تیم‌ها جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست می‌آورند؛ مطمئنا برگزاری تورنمنت باشگاهی در سطح قاره در رشته فوتسال زنان می‌تواند یک گام رو به جلو باشد، چرا که تانون در عرصه باشگاهی در حوزه فوتسال زنان چه اتفاقی رخ نداده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.