کد خبر : 211667
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 16:17
-

به نقش کاپیتانم بها می‌دهم

ناظم الشریعه :از داخل ایران فضای بدی برای تیم درست شد / مگر شمس باید سرمربی تیم‌ملی را عوض کند؟ /دلشان خواست می‌توانند مربی خارجی بگذارند

ناظم الشریعه :از داخل ایران فضای بدی برای تیم درست شد / مگر شمس باید سرمربی تیم‌ملی را عوض کند؟ /دلشان خواست می‌توانند مربی خارجی بگذارند

محمد ناظم‌الشریعه کمتر مصاحبه تند می‌کند اما او ظاهرا از اتفاقات جام‌جهانی شاکی است و نمی‌تواند سکوت کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، محمد ناظم‌الشریعه کمتر مصاحبه تند می‌کند اما او ظاهرا از اتفاقات جام‌جهانی شاکی است و نمی‌تواند سکوت کند. شمس در گفت‌و‌گو با جام‌جم به انتقاد از حسین شمس می‌پردازد و می‌گوید او نیست که باید سمتش را در تیم‌ملی بگیرد. شمس در یک مصاحبه گفته بود بازیکنان تیم‌ملی در جام‌جهانی به دنبال یورو و دلار هستند. همچنین گفت ناظم‌الشریعه به تیم‌ملی فوتسال خیانت کرده است. حالا سرمربی ایران جواب حرف‌های شمس را می‌دهد.
این درست است که بعضی از بازیکنان با‌تجربه تیم‌ملی از ارنج چیدن یا انتخاب تاکتیک‌های تیم‌ملی انتقاد می‌کردند؟
باور کنید این‌طور نیست که می‌گویند. شما از محمد کشاورز که در سال ۲۰۱۶ کاپیتان تیم‌ملی بود سوال کنید. من همیشه به نقش کاپیتان به عنوان بازیکنی نگاه می‌کنم که می‌تواند یکپارچگی و اتحاد را در تیم‌ملی ایجاد کند. سال ۲۰۱۶ او به اتاق من می‌آمد و با هم حرف می‌زدیم. سوال کنید. اتفاق بدی هم نیفتاد. خیلی حرف‌ها زدیم. این مساله به تیم کمک می‌کند. در بازی ایران و برزیل که به پنالتی کشید به کشاورز گفتم هیچ‌کس غیر از تو حق ندارد حرف بزند. این‌که می‌گفتند حسن‌زاده حتی تخته دستش گرفته و به تیم دستورات تاکتیکی می‌داد، اصلا درست نبود. وقتی بازیکنان ترکیب اول به زمین می‌روند و بعد برای استراحت فنی می‌آیند، ما ایرادات را می‌گیریم و به بچه‌ها می‌گوییم. بنده به نقش کاپیتانم بها می‌دهم؛ به این دلیل که معتقدم می‌تواند هماهنگی را در تیم بیشتر کند.
یعنی حسن‌زاده یا هر بازیکن دیگری حق دخالت نداشتند؟
نه، من هیچ‌وقت اجازه دخالت نمی‌دهم. بازیکن اگر بخواهد حرفی هم بزند، من باید از او بپرسم. آیا بازیکنی سر خود می‌تواند دستورات تاکتیکی بدهد؟ من نظر خیلی از بازیکنان را می‌پرسم. از بعضی مجری‌ها هم که در کار رسانه استاد هستند، می‌پرسم، چون در این زمینه علمش را دارند. من از بازیکن هم در شرایط مسابقه سوال می‌پرسم. یک سوال از شما می‌پرسم. چرا در ۶ سال گذشته اصلا چنین حرف‌هایی مطرح نمی‌شد؟ تا ما به قزاقستان باختیم این حرف‌ها را پیش کشیدند. متاسفانه از داخل ایران فضای بدی برای تیم درست شد. می‌گفتند بازیکن تیم‌ملی برای یورو و دلار و پاداش بازی می‌کند.
یعنی تیم‌ملی با یک مصاحبه به‌هم ریخت؟
نه ولی اثر منفی داشت.
این بهانه نیست؟
ماجرا دارد.
منظورتان چه کسی است؟
آقای شمس را می‌گویم. قبل از جام‌جهانی که یادتان هست ایشان کرونا گرفتند. ما عکس‌شان را روی پیراهن تیم‌ملی زدیم. گفتیم حمایت کنیم. همه جوره در کنار ایشان بودیم. من اهل صدا رو کردن نیستم، فایل صوتی ایشان در گوشی من هست. رفتیم جام‌جهانی و بعد آن مصاحبه را کردند که بازیکنان تیم‌ملی دنبال یورو و دلار هستند. این چه حرفی است؟ بازیکن اینجا در ایران نمی‌توانست پول در بیاورد؟
مگر آنجا چقدر پول تو جیبی و پاداش گرفتید؟
ما برای پول توجیبی ۳۰۰ دلار دریافت داشتیم. برای هر برد هم اگر اشتباه نکنم ۵۰۰ دلار. شاید هم ۷۰۰ دلار. کلا در جام‌جهانی درگیر کارها بودیم. پول را در ایران به ریال به حساب‌مان واریز می‌کردند. یعنی این‌طور نبود در آنجا دلار بگیرند. تازه من اطلاعات داشتم بعضی از بچه‌ها پاداشی را که دریافت می‌کردند مستقیم به حساب بعضی خیریه‌ها می‌زدند. ریا و تظاهر است بگویم. بعد چطور این حرف را می‌زنند که بازیکنان دنبال یورو و دلار هستند؟
با شمس صحبتی داشتید؟
نه صحبتی نکردیم. خود ایشان شرایط ما را می‌دانست. تا قبل از بازی با ازبکستان هم می‌گفت همه چیزعالی است. بعد یکباره نظرش را برمی‌گرداند و می‌گوید ما ۶ سال در تیم‌ملی خیانت می‌کردیم. اصلا مگر شمس باید سرمربی تیم‌ملی را عوض کند؟ فدراسیون فوتبال باید در این باره تصمیم بگیرد. تازه من برنامه دادم. براساس برنامه جلوی می‌رویم. اگر نقشه‌ها و پلن من انجام شود کارم را انجام می‌دهم وگرنه به همکاری با هم پایان می‌دهیم. این هم حق فدراسیون است هرکس را که می‌خواهد سرمربی تیم‌ملی کند.
بحث درباره حضور مربی خارجی است.
این حرف‌ها زیاد زده می‌شود. مثلا کاکائو، سرمربی فوتسال قزاقستان برای کلاس دانش‌افزایی به ایران آمد و گفت ایران به بازی پنج نفره قزاقستان باخت. مگر ما در پاور پلی(بازی ۵ نفره حریف) گل خوردیم؟ اتفاقا ما جلوی بازی پنج نفره آنها را گرفتیم و گل هم زدیم. این‌که فدراسیون مربی خارجی بیاورد، حقش است. دلشان خواست می‌توانند هر کسی را بگذارند. ما الان تیمی جوان تشکیل داده‌ایم. باید بازی تدارکاتی کند. الان در آسیا هم دیگر به راحتی نمی‌توان قهرمان شد. باید یک برنامه‌ریزی سه ساله داشته باشیم. انصافا فدراسیون در این مدت حمایت کرد. ما به تورنمنت تایلند رفتیم. چند بازی دوستانه هم داشتیم ولی اگر می‌خواهیم بین ۴ تیم اول دنیا باشیم، باید با ۴ تیم اول رنکینگ بازی‌های دوستانه کنیم. ما بازی با برزیل را از دست دادیم. التماسمان کردند که بیایید بازی کنیم، نرفتیم. بعد پشت کرونا پنهان شدیم. شما به ازبک‌ها نگاه کنید چطور کار می‌کنند. اخیرا دو بازی با قزاقستان داشتند که یکی را بردند و یکی را باختند. ازبکستان قبل از جام‌جهانی، ۱۸ بازی بین‌المللی داشت ولی با این حال در مسابقات ۴ گل از ما عقب بود.

منبع:جام جم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالی دوشنبه , ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹

والا بخدا داره راست میگه این شمس چی کارس تو فوتسال تازه بعضیا هستن با بهترین نسل تاریخ فوتسال با ایتالیا اونم به زور مساوی کردن و حماسه ساختن ولی ناظم الشعریه با یه سری بچه مچه تو خود ایتالیا ۶ تا زد

نام سه شنبه , ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

خجالت نمى کشید این ایتالیا رو با ایتالیا ٢٠٠٨ مقایسه میکنید؟؟؟! این ایتالیا نه تنها به جام جهانى صعود نکرده بود بلکه مطمئن باشید تو ۴ تیم اروپا هم در ماه بعد نخواهد بود ضعیف ترین تیم ایتالیا در ٣٠ سال گذشته همین تیم هست حالا ناظم ترسو میخواد نمایش بده؟!!!