کد خبر : 212966
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 13:08
-

پایگاه خبری فوتسال بررسی می کند؛ اتفاقات عجیب در لیگ دسته اول در سایه سکوت سازمان لیگ

پایگاه خبری فوتسال بررسی می کند؛ اتفاقات عجیب در لیگ دسته اول در سایه سکوت سازمان لیگ

پایگاه خبری فوتسال به بی قانونی ها در هفته های ابتدایی لیگ دسته اول پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، در شرایطی که دو هفته از فصل جدید لیگ دسته اول گذشته این مسابقات آبستن اتفاقات عجیب و غریب و کم سابقه ای بوده است به نحوی که انتقادات از سازمان لیگ در مورد بی نظمی و بی قانونی های رخ داده شدت گرفته و در این میان نیز سازمان لیگ سکوت اختیار کرده و پاسخ روشنی ندارد. در زیر به برخی موارد عجیب در لیگ دسته اول اشاره می کنیم:

*در شروع این فصل لیگ یک، چهار تیم سقوط کننده از فصل گذشته که براساس مقررات و آیین نامه ها به لیگ دو سقوط کرده بودند بدون هیچ دلیلی به تیم های فصل جدید اضافه شدند.این در حالی است که آرش جابری بارها اعلام کرده بود در این خصوص بر اساس آئین نامه عمل می کند.
* ورودیه لیگ برتر با ۱۴ تیم  ۷۵ میلیون و لیگ یک با ۲۶ تیم ۵۰ میلیون تومان است که باعث اعتراض تیم های لیگ دسته اولی شده است و شائبه درآمدزایی از این لیگ به اذهان متبادر می شود.
* انتقال امتیاز تیم ایمان شیراز به هیات فوتبال داراب در هفته دوم مسابقات با عدم تمکین به دستورالعمل ها و آیین نامه اجرای مسابقات و خارج شدن از قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال است.این تیم پس از پایان فصل و نقل و انتقالات امتیاز خود را منتقل و بازیکن جذب و ثبت کرده است.این پوئن به دو تیم دیگر هم خارج از ضوابط داده شده است.
* واگذاری امتیاز تیم شهرداری قرچک به تیم شهدای ایلام پس از برگزاری هفته دوم لیگ یک با عدم تمکین به دستورالعمل ها و آیین نامه اجرای مسابقات و خارج شدن از قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال رخ داده است.باتوجه به عدم حضور تیم شهید ستاری در دو هفته ابتدایی این تیم طبق مقررات و ضوابط از جدول کنار گذاشته می شود و امکان فروش امتیاز یا جایگزینی تیمی دیگر به جای این تیم وجود ندارد.
*با نگاهی به جدول مسابقات لیگ یک دلیل فشردگی مسابقات و برگزاری مسابقات در روزهای هفته مشخص نیست این در حالی است که بر خلاف لیگ برتر که گاه به دلیل فیفا دی یا اردوهای تیم ملی،سازمان لیگ ناچار به برگزاری فشرده بازی هاست این ضرورت در لیگ دسته اول وجود ندارد به خصوص که  با نگاهی به جدول مسابقات لیگ یک پراکندگی تیمها از شمال تا جنوب و غرب تا شرق کشور و مسافت های طولانی که در برخی مسابقات نزدیک به ۱۸۰۰ کیلومتر است( ماکو به جیرفت ، داراب . بندرعباس ، مشهد و همچنین مشهد به جیرفت ، داراب ، بندرعباس . ایلام ، دزفول و بلعکس… ) و با توجه به شرایط بودجه تیم های لیگ یک اکثر سفرها باید با اتوبوس انجام شود عملا برگزاری فشرده بازی ها هم به سلامت بازیکنان،هم در عملکرد و سلامت تیم ها و گاه با انصراف از بازی به سلامت رقابت ها ضربه می زند و ضررهای مالی نیز برای تیم ها و اسپانسرها در پی دارد.
* مسابقات لیگ یک کشور  تا فصل ۹۸ هر ساله در دو گروه ۱۰ تیمی با ۲۰ تیم یا کمتر برگزار می شد اما در فصل  فصل ۹۹ بدلیل شرایط کرونا در چهار گروه ( ۲۷ تیم )و در فصل ۱۴۰۰ در سه گروه و ۲۶ تیم برگزار می شود.دلیل این همه تغییر در شیوه برگزاری بازی ها چیست؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.