کد خبر : 213257
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 - 8:50
-

بازیکنان جوان و خیلی خوبی داریم

سلیمانی: کریمی را از تیم کنار نگذاشتیم / تیم اصلی بعد از لیگ تشکیل می‌شود / مطمئن هستیم که فدراسیون از بانوان حمایت می‌کند

سلیمانی: کریمی را از تیم کنار نگذاشتیم / تیم اصلی بعد از لیگ تشکیل می‌شود / مطمئن هستیم که فدراسیون از بانوان حمایت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، چند روز پیش قبل از اینکه فدراسیون رسما او را سرمربی معرفی کند، لیست بازیکنان تیم ملی لو رفت. در لیست سلیمانی ۴ چهره بزرگ تیم غایب بودند؛ فرشته کریمی، نسیمه غلامی، فاطمه اعتدادی و فهیمه زارعی. در لیست رسمی هم خبری از این نفرات نیست. سلیمانی درباره شرایط

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، چند روز پیش قبل از اینکه فدراسیون رسما او را سرمربی معرفی کند، لیست بازیکنان تیم ملی لو رفت. در لیست سلیمانی ۴ چهره بزرگ تیم غایب بودند؛ فرشته کریمی، نسیمه غلامی، فاطمه اعتدادی و فهیمه زارعی. در لیست رسمی هم خبری از این نفرات نیست. سلیمانی درباره شرایط تیم و نبود این بازیکنان صحبت کرده است.

*در شرایط سختی سرمربی تیم ملی شده‌اید. ۲ سال تیم ملی تعطیل بود. در این مدت بعضی از بازیکنان پا به سن گذاشتند و شاید دیگر انگیزه‌ای برای بازی در تیم ملی نداشته باشند. جوانان هم در نبود تیم‌ملی، دلیلی برای نشان‌دادن توانایی‌هایشان نمی‌دیدند.

کار خیلی سخت است. با توجه به اینکه تیم ۲ قهرمانی آسیا دارد، انتظارات بالاست. ۲ سال تیم ملی ما تعطیل بود ولی رقبا کارشان را انجام داده‌اند و رشد داشته‌اند. اما این را قبول ندارم که بازیکنان انگیزه ندارند. تیم ملی ‌حفاری این هفته با پیکان بازی داشت. بازیکنان هر دو تیم خیلی باانگیزه بودند. ما بازیکنان جوان و خیلی خوبی داریم. فقط باید جمع‌کردن و بازی‌گرفتن از آنها مدیریت شود. تیم باید جوان‌تر و شاداب‌تر شود.

*در مقایسه با تیم‌هایی که سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ قهرمان آسیا شدند، وضعیت بازیکنان چطور است؟ بعد از این مدت حرفه‌ای‌تر شده‌اند یا به‌خاطر نبود بازی افت کرده‌اند؟

آن سال‌ها نسل طلایی فوتسال که بازیکنان ارزشمندی بودند، در تیم ملی بازی می‌کردند. شاید سال‌ها طول بکشد تا بتوانیم بازیکنی مثل فهیمه زارعی را در تیم داشته باشیم. گل‌هایی که او سال‌۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ برای تیم ملی زد، بی‌نظیر بود ولی این حرف‌ها به این معنی نیست که جوانان ما توانایی‌هایشان کم است. ما بازیکنان باانگیزه‌ای داریم که اگر اردوهای هفتگی و بازی‌های تدارکاتی خوب داشته باشند، می‌توانند خیلی خوب نتیجه بگیرند. مهم این است که دست روی دست نگذاریم و موقع اعزام کار را شروع نکنیم.

*کار را شروع نکرده، انتقاد شروع شده است. ایراد گرفته‌اند که چرا کریمی و چند بازیکن مطرح دیگر را به تیم دعوت نکرده‌اید؟

فرشته کریمی در لیگ کویت بازی می‌کند و قرار است به تیم اضافه شود. یا از کویت به تاجیکستان می‌آید یا در تهران به تیم ملحق می‌شود. ما بازیکنی را کنار نگذاشتیم، فقط تصمیم گرفتیم برای جام کافا بازیکنان جوان‌تر را ببریم و بیشتر به آنها میدان بدهیم. تیم چند بازیکن باتجربه هم دارد ولی به این معنی نیست که بقیه نیستند. تیم اصلی بعد از لیگ تشکیل می‌شود.

*شما هم‌اکنون در لیگ هم تیم دارید. می‌شود ۲ کار را با هم انجام داد؟

لیگ اسفندماه تمام می‌شود و بعد از مسابقات اردوهایمان را می‌گذاریم. برای مسابقات کافا هم باید تیم می‌دادیم و هم باید یک نفر مسئولیت را قبول می‌کرد.

*پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی خیلی طولانی شد و با جنجال همراه بود. این مسائل روی کار شما تأثیر نمی‌گذارد؟

من تمایل ندارم درباره این مسائل صحبت کنم.

*مدیرفنی تیم هم مثل همیشه مرد است؟

فعلا در کادر فنی فقط من هستم و زیور بابایی. قرار است فدراسیون یک نفر را هم سرپرست بگذارد. بعد از مسابقات کافا کادر تکمیل می‌شود.

*به‌نظر می‌رسد فعلا فوتبال برای فدراسیون در اولویت است. با این حال، حتی برای آن تیم هم که قرار است برای نخستین‌بار در جام‌ملت‌های آسیا بازی کند، تدارک ویژه‌ای ندیده‌اند. شرایط شما چطور است؟  

ما هم از صعود به جام ملت‌ها خوشحالیم ولی فوتسال با ۲ قهرمانی در آسیا حتما در اولویت فدراسیون هست. بستگی دارد که اولویت را چطور تعریف کنیم. اینکه چطور به یک تیم امکانات بدهند، بستگی به درخواست‌های خود ما دارد. ما تازه کار را شروع کرده‌ایم، هم بازی تدارکاتی خوب می‌خواهیم و هم اردو. مطمئن هستیم که فدراسیون هم حمایت می‌کند.

*می‌شود به قهرمانی دوباره تیم در آسیا امیدوار بود؟  

اگر همه‌چیز خوب پیش برود می‌شود. هیچ‌وقت فدراسیون برند قهرمانش را نادیده نمی‌گیرد و برای قهرمانی دوباره حمایت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.