کد خبر : 213607
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 11:44
-

روزهای نگران کننده حفاری ادامه دارد!

روزهای نگران کننده حفاری ادامه دارد!

ملی‌حفاری در سال‌های اخیر نتواسته روند ثابتی داشته باشد و در فصل جاری لیگ برتر با عملکردی بسیار ضعیف در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد و روزهای پرتلاطمی را می‌گذراند.

 به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، تیم فوتسال ملی‌حفاری اهواز از اواسط دهه ۸۰ فعالیت خود را در فوتسال ایران با حضور در لیگ دسته ۲ کشور آغاز کرد. این تیم که در همان سال‌های ابتدایی عزم خود را برای مطرح شدن در کشورجزم کرده بود، در سال ۸۵ توانست به لیگ یک کشور صعود کند. ملی‌حفاری یک سال بعد نیز خود را در بالاترین سطح فوتسال ایران یعنی لیگ برتر دید.

 

در آن سال‌ها که تمام هم و غم مسئولان باشگاه کمک به فوتسال خوزستان و ایران بود، در اقداماتی هماهنگ و مدبرانه، راه برای موفقیت این تیم هموار شد تا این‌که ملی حفاری در دومین حضور خود در لیگ برتر موفق شد در بین مدعیان فوتسال ایران، مقام سوم را به دست آورد. ملی‌حفاری که به واسطه باشگاه‌داری خوب و داشتن تیمی منظم و منسجم به یک بِرند در فوتسال ایران تبدیل شده بود، یک بار دیگر نیز موفق به تکرار کسب عنوان سومی شد.

 

اگرچه در سال‌های گذشته حفاری نتوانست به مقامی بهتر سومی برسد اما همیشه روزهای سختی را چه در خانه و چه بیرون از خانه برای رقبای خود رقم می‌زد و هیچ زمانی تیم دست و پا بسته‌ای برای حریفان خود نبود اما در دو سه سال اخیر فوتسال حفاری به دلایل مختلف از عرش به فرش رسیده است و آن‌قدر عملکرد این تیم ضعیف و دور از انتظار بوده است که ملی حفاری در فصل جاری لیگ برتر اگر در همین هفته‌ها به وضعیت خود سر و سامان ندهد، باید منتظر سقوط آن به لیگ یک بود.

 

حفاری روزهای نگران‌کننده‌ای را سپری می‌کند و هیچ زمانی مثل لیگ فعلی، حضور در قعر جدول را تجربه نکرده بود، رده‌ای که مسئولان باشگاه باید پاسخگو باشند که چرا فوتسال حفاری به چنین روزی افتاده است و چرا دیگر از آن حفاری مقتدر و منسجم خبری نیست و اصلا  چرا حفاری حتی مقابل تیم‌های پایین جدولی هم حرفی برای گفتن ندارد.

 

البته فوتسال حفاری از فصل گذشته راه را اشتباه رفت، جایی که مواردی از جمله کمبود بودجه و عدم تسویه حساب به موقع با بازیکنان، نداشتن زمین تمرین مناسب و تمرین در سالن غیر استاندارد و سفرهای همراه با مشکلات تیم، روحیه جنگندگی را از بازیکنان گرفت و در عوض آن، استرس و بی‌انگیزیگی را بر تیم قالب کرد، موضوعی که ضربات سهمگین آن به تیم فعلی هم برخورد کرد. البته در این دو سال یکی از سیاست‌های باشگاه ملی‌حفاری برای کمک به فوتسال خوزستان و پشتوانه‌سازی برای آینده این باشگاه، استفاده از جوانان بوده است. اگرچه این اقدام شایسته است اما از آن‌جا که حفاری در لیگ برتر حضور دارد و باید ضمن جوانگرایی بتواند از جایگاه خود نیز دفاع کند تا آن‌همه سرمایه‌گذاری و تلاش گذشتگان به فنا نرود، باید با کاری کارشناسانه اقدام به جوانگرایی می‌شد.

 

ملی‌حفاری که در این سال‌ها به نوعی دچار سردرگمی شده است، در راس کادرفنی خود نیز تغییرات چرخشی داشته و دائما هدایت تیم بین چند مربی رد و بدل شده است و شاید این همه آمد و رفت مربیان از دیگر علل وخیم شدن وضعیت فوتسال حفاری در دو سال اخیر بوده است.

 

به نظر می‌رسد تا دیرتر از این نشده است باید علل این همه افت و تنزل تیم فوتسال ملی‌حفاری که در فصل جاری از ۱۷ بازی انجام شده، به ۱۳ شکست دست پیدا کرده است و با هشت امتیاز در قعر جدول جای دارد، بررسی و آسیب‌شناسی شود یا مسئولان باشگاه شفاف‌سازی کنند که هدف کلی آن‌ها از تیم‌داری چیست و آیا تحت تاثیر مشکلات مالی یا هر دلیل دیگر، اصلا تمایلی در آن‌ها برای تیم‌داری در لیگ برتر وجود دارد یا خیر.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

افشین چهارشنبه , ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

مقصر ناظم الشریعه ست که توی تیم ملی جوانگرایی نکرد که حفاری الان وضعیتش خرابه.در همین خصوص باید الان با شمس و شمسایی مصاحبه ای بر علیه ناظم ترتیب داده بشه که چرا تیم ملی حفاری به این روز افتاده