کد خبر : 214140
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 14:02
-

پیش بازی روز نخست یورو۲۰۲۲/ قهرمان جهان و میزبان وارد می شوند

پیش بازی روز نخست یورو۲۰۲۲/ قهرمان جهان و میزبان وارد می شوند

بروز ۲۰۲۲ از امشب آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، پیش بازی روز نخست جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۲ را در ادامه بخوانید:

صربستان – پرتغال

هنگامی که پرتغال در دومین روز از بازی‌ها یورو ۲۰۱۸ مسابقات خود را شروع کرد، هیچ‌کس به چشم یک قهرمان به آن‌ها نگاه نمی‌کرد و یکی تیم اروپایی سطح بالا شناخته می‌شد. شکست مقابل صربستان میزبان و حذف با شکست تحقیرآمیز مقابل اسپانیا قهرمان ۲۰۱۶ دستاورد آن‌ها از دور قبلی بازی‌ها بود. اما دو هفته بعد از لیوبلیانا جام قهرمانی اروپا برای نخستین بار بالای سر یاران ریکاردینیو رفت و سال گذشته نیز جام‌جهانی را به ویترین افتخارات خود اضافه کردند.

ریکاردینیو بعد از جام‌جهانی ۲۰۲۱ از فوتسال ملی خداحافظی کرد. اما بازیکنانی مانند ژائو ماتئوس، برونو کوئیلیو و پانی وارلا به همراه ستاره نوظهور فوتسال پرتغال، زیکی همچنان در ترکیب پرتغال می‌درخشند. اگرچه کاردینال یورو ۲۰۱۸ و جام‌جهانی ۲۰۲۱ را به دلیل مصدومیت ازدست داد، در آستانه این مسابقات نیز از لیست خط خورد. صربستان برای صعود به مرحله نهایی، از مسیر پلی‌آف گذشت. اما آن‌ها با کمبود بازیکن روبه‌رو هستند. در جام‌جهانی که سپتامبر (شهریور و مهر) برگزار شد، صرب‌ها با نتیجه نزدیک به ایران آرژانتین باختند و در مرحله بعدی مقابل پرتغال در وقت‌های اضافه با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شدند. آن‌ها در این بازی بازیکن تاثیرگذار خود، یووان لازارویچ را در اختیار ندارند. همچنین لازار میلوساولیویچ، نینوسلاو الکسوویچ، اسلبودان راجسوویچ و نیکولا ماتیجوویچ را از دست داده‌اند.

دژان ماژس سرمربی صربستان:” ما فکر می‌کنیم می‌توانیم بازی خوبی انجام دهیم. ما تجربه لازم را داریم. کمبود بازیکن چیز جدیدی نیست. ما می‌خواهیم بهترین بازی خودمان را انجام دهیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم. پیدا کردن نقطه ضعف در تیم پرتغال سخت است. اما ما در جام‌جهانی نشان دادیم که می‌توانیم با آن‌ها رقابت کنیم. ”

زیکی بازیکن پرتغال:” در حال حاضر کمی استرس دارم. اما می‌کنم این موضوعی طبیعی است. این تورنمنتی است که من تاحالا در آن شرکت نکرده‌ام. مطمئن هستم مسابقاتی خاص خواهد بود. من به مشورت‌های مثبت گوش کرده‌ام. به آن‌ها گوش می‌کنم به بهترین شکل اجرا می‌کنم. ”

آمار کلیدی: آخرین بازی که مدافع عنوان قهرمانی، بازی افتتاحیه جام ملت‌های اروپا را شروع کرد، در سال ۲۰۰۵ بود. زمانی که ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی ۸ بر ۳ مقابل پرتغال پیروز شد.

 

آمار کلیدی: آخرین باری که دارندگان اولین بازی فوتسال یورو را انجام دادند در سال ۲۰۰۵ بود، زمانی که ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی، ۸-۳ مقابل پرتغال پیروز شد.

 

هلند – اوکراین:

آخرین بازی که هلند میزبان یک رویداد مهم در فوتسال بود، به سال ۱۹۸۹ و اولین دوره جام‌جهانی فیفا باز می‌گردد. جایی که آن‌ها در فینال مغلوب برزیل شدند و اولین و آخرین عنوان جهانی خود را کسب کردند. از سویی این دومین حضور هلند در مرحله نهایی مسابقات از سال ۲۰۰۵ تاکنون است. همین موضوع نشان دهنده اهمیت بالای مسابقات برای هلندی‌هاست. حضور در گروهی سخت بزرگ‌ترین چالش میزبان است. اما بازی‌های دوستانه ماه‌های اخیر مقابل اسلوونی، ایتالیا، آرژانتین و پرتغال و نتایج کسب شده توسط آن‌ها نشان می‌دهد که نباید توانایی میزبان را دست‌کم گرفت. تیم مکس تیادن، مو دری را به دلیل مصدومیت در آستانه مسابقات از دست داد.

اوکراین در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ نایب قهرمان جام ملت‌های اروپا شده است. اما دیگر هیچ‌گاه به عنوان یک قدرت در مسابقات حاضر نشده است. در تمام پنج دوره گذشته که بازی‌ها به شرکت ۱۲ تیم برگزار شد است، اوکراینی‌ها به مرحله یک‌هشتم صعود کردند و در این مرحله از بازی‌ها حذف شده‌اند. با این وجود ثبات، تجربه و ترکیب قوی آن‌ها را به حریفی غیرقابل پیش‌بینی برای میزبان تبدیل کرده‌اند.

نکته کلیدی: آخرین پیروزی هلند در مرحله نهایی مسابقات، به برتری ۴ بر ۳ آن‌ها در سال ۲۰۰۵ مقابل جمهوری چک میزبان باز می‌گردد. آن‌ها دو روز قبل ۴ بر یک مغلوب اوکراین شده بودند. تیادن در هر دو دیدار به میدان رفته بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.