کد خبر : 214730
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1400 - 13:28
-

پیش بازی یورو ۲۰۲۲/ روز پایانی گروه اول و دوم

پیش بازی یورو ۲۰۲۲/ روز پایانی گروه اول و دوم

روز پایانی مرحله گروهی یورو در گروه اول و دوم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، روز پایانی گروه اول و دوم یورو۲۰۲۲ امشب برگزار می شود:

گروه اول

پرتغال – اوکراین

پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات قدرتمند و تماشایی آغاز کرده است. دقیقا مانند جام‌جهانی که با قهرمانی آن‌ها به پایان رسید. آن‌ها بعد از برتری ۴ بر ۲ مقابل صربستان و ۴ بر یک مقابل هلند، تنها در یک صورت نمی‌توانند به مرحله بعدی صعود کنند. آن‌هم شکست با بیش از ۶ گل و پیروزی هلند در دیدار همزمان. موضوعی که تنها بر روی کاغذ محتمل است.

اوکراین مسابقات را با شکست ۳ بر ۲ مقابل هلند آغاز کرد. اما آن‌ها روز یک‌شنبه با پیروزی ۶ بر یک مقابل صربستان، قدرت خود را نشان دادند. آن‌ها برای آنکه شانس صعود داشته باشند نیاز به یک پیروزی دیگر دارند. اما در صورت شکست هلند با یک تساوی هم می‌توانند صعود کنند. از سویی حتی در صورت باخت هم شانس صعود دارند، به شرطی که هلند با ۸ گل یا کمتر شکست بخورد.

اولکساندر کوسنکو، سرمربی اوکراین: “همه ما می‌دانیم که پرتغال تیمی بسیار قوی است. آن‌ها قهرمان فعلی اروپا و جهان هستند. آن‌ها واقعاً خوب هستند و بازیکنانی دارند که می‌توانند به تنهایی سرنوشت یک مسابقه را تعیین کنند، اما ما سخت تلاش خواهیم کرد تا آن‌ها را شکست دهیم و نشان دهیم که ما نیز تیم قدرتمندی هستیم. فکر می‌کنم همه می‌دانند که ما ترکیب کاملی برای بازی فردا نداریم اما بازیکنان موجود همه خوب هستند. ما مجبور شدیم روند تمرینی خود را به دلیل بازیکنانی که غایب هستند تغییر دهیم. اما زمان لازم برای استراحت و آماده‌سازی این مسابقه را داشتیم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیروز شویم و هواداران خود را خوشحال کنیم.”

آندره کوئلیو، بازیکن پرتغال: “ما نباید مقابل تیمی که جزو ده تیم برتر اروپا است، ببازیم. ما به هر بازی مانند یک فینال نگاه می‌کنیم و این مورد دیدار مقابل اوکراین هم خواهد بود.”

آمار کلیدی: اوکراین در ۹ دوره قبلی حضور خود در مرحله نهایی یورو، تنها یک دوره آنهم در سال ۲۰۰۷ نتوانسته است به مرحله حذفی بازی‌ها صعود کند.

 

هلند – صربستان

هلند، میزبان بازی‌ها در دو دیدار ابتدایی خودش عملکرد مثبتی از خود نشان داده است. چهارشنبه، وقتی بلیت فروشی این دیدار آغاز شد، تمامی آن‌ها بلافاصله به فروش رفت. هلند با یک پیروزی به دور بعدی مسابقات صعود می‌کند، مگر آنکه اوکراین با تفاضل کمتر از پنج گل پیروز شود. هلند با تساوی هم صعود می‌کند، مگر آنکه اوکراین به برتری برسد. اما در صورت شکست هلند، میزبان از دور بازی‌ها حذف خواهد شد.

صربستان به دلیل مصدومیت‌ها بازیکنان پیش از آغاز مسابقات، به خصوص یووان لازارویچ، از لحاظ بدنی در طول مسابقات به مشکل خورد. آن‌ها نتوانستند عملکرد خود را در جام‌جهانی اینجا هم نشان دهند. عملکردی که باعث صعود آن‌ها به مرحله یک‌هشتم مسابقات شد و حتی در آن مرحله پرتغال به زحمت و در وقت‌های اضافه موفق به پیروزی مقابل این تیم شد. صرب‌ها در صورت برتری با تفاضل بیش از ۹ گل و شکست اوکراین مقابل پرتغال می‌توانند به جمع هشت تیم پایانی صعود کنند. اسلوبدان رایچویچ که دو دیدار ابتدای جام را از دست داده بود، فردا ششمین حضورش در یورو را تجربه خواهد کرد.

مکس تیادن، سرمربی هلند: “روحیه تیم عالی و بالاست. اعتماد به نفس تیم عالیست، بنابراین ما آماده‌ایم. ما باید آماده باشیم. ما می‌گوییم آماده باشید یا برای شکست آماده باشید. البته بازگشت هواداران خیلی خوب است. مخصوصاً خانواده‌های ما، همچنین دوستان، هواداران فوتسال از هلند، و شاید هم از سراسر اروپا. این حضور برای هر دو تیم خوب است که آنجا هستند. صربستان، علیرغم نتایجی که در اینجا کسب کرده است، عالی است. تیمی با بازیکنان انفرادی عالی.”

دژان ماژس، سرمربی صربستان: “بازی سختی خواهد بود. ما در شرایطی هستیم که دو بازی را باخته‌ایم و به برد نیاز داریم. ما دنبال پیروزی هستیم تا به هواداران خود نشان دهیم که چه کاری به عنوان یک تیم می‌توانیم انجام دهیم. ما باید نشان دهیم که اوکراین روز بدی برای ما بود.هدف اول ما برد است، بعدا نگران حاشیه خواهیم بود. می دانیم که هوادارن از هلند حمایت خواهد کرد. اما ما هم هوادارانی خواهیم داشت. ما می خواهیم نشان دهیم که فوتسال در کشور ما در حال رشد است و عملکرد ما در جام‌جهانی اتفاقی نبود.

آمار کلیدی: هلند قصد دارد تا پس از بلژیک (۲۰۱۴)، مجارستان (۲۰۱۰) و جمهوری چک (۲۰۰۵) از تبدیل به چهارمین میزبانی نشود که موفق به صعود به دور حذفی نشده است.

 

گروه دوم

قزاقستان – ایتالیا

قزاقستان در دیدار مقابل اسلوونی دیدار ۴ بر یک باخته را ۴ بر ۴ مساوی کرد و در دیدار مقابل فنلاند دو بار عقب افتاد ولی توانست ۶ بر ۲ به برتری برسد. آن‌ها صدرنشین گروه هستند و تنها با یک تساوی به مرحله بعدی صعود می‌کنند. قزاقستان در دو حضور قبلی خود موفق به صعود به نیمه‌نهایی شده است. قزاقستان اگر پیروز هم نشود، در صورت شکست اسلوونی می‌تواند صعود کند.

ایتالیا در دو بازی ابتدایی خود به دو تساوی ۳ بر ۳ مقابل فنلاند و ۲ بر ۲ مقابل اسلوونی دست پیدا کرد. آن‌ها در هر دو بازی از حریف خود عقب افتادند و با فشار آن‌ها برای رسیدن به پیروزی کار ساز نشد. لاجوردی‌پوشان در صورت پیروزی به مرحله بعدی صعود می‌کنند. تا هم برای دومین دوره پیاپی از صعود ناکام نمانند و هم انتقام شکست در مرحله یک‌چهارم نهایی سال ۲۰۱۶ را از قزاق‌ها گرفته باشند. آلبرت اقبالیکوف از قزاقستان و ادواردو آلانو از ایتالیا در این دیدار محروم هستند.

کاکا، سرمربی قزاقستان: “می‌دانیم که یک تساوی برای صعود ما به مرحله بعد کافی است، اما نمی‌توان با این فکر بازی را شروع کرد، زیرا این اولین گام به سوی شکست است. ما برای برد بازی خواهیم کرد و در نهایت آنرا به دست خواهیم آورد. ایتالیا همیشه بازیکنانی در کلاس جهانی داشته است و برای رویارویی با آن‌ها باید بدانید که چگونه آن بازیکنان را متوقف کنید. آن‌ها نیز مانند بازیکنان ما نقاط قوت و ضعف خود را دارند.”

کاینان دی ماتوس، بازیکن ایتالیا: “می‌دانیم که بازی آخر مقابل قزاقستان سخت خواهد بود، اما باید برای کسب پیروزی تلاش کنیم تا بتوانیم صعود کنیم.”

آمار کلیدی: ایتالیا تنها در سال ۲۰۱۸ نتوانست در جمع ۸ تیم پایانی صعود کند. آنها از بعد از باخت مقابل قزاقستان در سال ۲۰۱۶ تاکنون پیروز نشده‌اند.

 

اسلوونی – فنلاند

اسلوونی با دو تساوی که بدست آورد برای صعود حتما به یک پیروزی نیاز دارد. اما با باخت ایتالیا آن‌ها با یک تساوی نیز صعود می‌کنند. اما اگر دو بازی با تساوی به پایان برسد، اسلوونی به دلیل تفاضل گل بهتر باز هم به دور بعدی صعود می‌کند.

فنلاند در اولین دیدار خود مقبال ایتالیا در حالی تن به تساوی داد که در آخرین لحظات گل خورد. آن‌ها حتی نیمه دوم را ۲ بر یک پیروز شدند. در صورتی که قزاقستان شکست بخورد فنلاند از دور بازی‌ها شکست می‌خورد. ولی اگر قزاقستان مساوی کند، آن‌ها با پیروزی می‌توانند به مرحله بعدی صعود کنند.

تومیسلاو هوروات، سرمربی اسلوونی: “من انتظار دارم فنلاند مانند گذشته در مرحله مقدماتی بازی کند. آن‌ها تیمی سریع تهاجمی و سرسخت در حالت نفر به نفر هستند. ما می‌خواهیم به آنها فرصت ضد حمله را ندهیم. تیم روحیه مثبتی دارد، دیدیم که مقابل ایتالیا وقتی شرایط سخت شد تیم روحیه خود را حفظ کرد و در مقابل فنلاند هم همینطور خواهد بود. هیچ مصدومی برای برای این دیدار نداریم.»

میکو مارتیچ، مربی فنلاند: “من معتقدم اسلوونی بهترین بازی را در گروه ما انجام داده است، آنها دو بازی فوق‌العاده را انجام داده‌اند، هرچند موفق به پیروزی نشده‌اند. بنابراین اکنون آنها باید ما را شکست دهند تا از این مرحله عبور کنند. اگر کمی بیشتر از دو بازی اول تلاش کنیم، شانس برد داریم، ما توانایی لازم برای بهتر شدن در لحظات سخت را داریم. اما بازیکنان باید این ویژگی‌ها را از درون خود پیدا کنند و من مطمئن هستم که بازیکنانم پتانسیل رقابت با بهترین تیم گروه یعنی اسلوونی را دارند.”

آمار کلیدی: این تیم‌ها آخرین بار در ژانویه ۲۰۱۷ در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفتند که دنیس توتوشکوویچ در برد ۳ بر ۲ اسلوونی هت تریک کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.