کد خبر : 214936
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 - 14:02
-

پیش بازی یورو۲۰۲۲/ پایان دور گروهی با برگزاری چهار بازی

پیش بازی یورو۲۰۲۲/ پایان دور گروهی با برگزاری چهار بازی

دور گروهی رقابت های یورو۲۰۲۲ امشب خاتمه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال،دور گروهی جام ملتهای اروپاامشب با برگزاری چهار دیدار در گروه های سوم و چهارم به پایان می رسد.

گروه سوم

روسیه – لهستان
روسیه پیش از این با برتری ۷ بر یک مقابل اسلواکی و ۴ بر صفر مقابل کرواسی صعودش به عنوان تیم نخست به دور بعدی مسجل شده بود. آرتم آنتوشکین با پنچ گل‌زده و بازی‌های فردی فوق‌العاده نقش زیادی در این نتایج داشته است. تنها قهرمانی روس‌ها در سال ۱۹۹۹ بدست آماده است ولی نمایش زیبای این تیم در دو بازی ابتدایی، نشان داد که آن‌ها برای شکستن طلسم آمده‌اند. هرچند مصدومیت روبینیو در دیدار مقابل کرواسی کمی نگران کننده است.
لهستان تنها باید روسیه را شکست دهد و امیدوار باشد اسلواکی نیز مقابل کرواسی به برتری دست پیدا کند. تا بتواند با تفاضل گل بهتر به عنوان تیم دوم صعود کند. لهستان در بازی نخست ۳ بر یک مغلوب کرواسی شد و در بازی دوم به تساوی ۲ بر ۲ مقابل اسلواکی دست پیدا کرد. آنها در دو بازی اول ۱۱۱ تلاش برای رسیدن به گل داشتند، آماری که با اسپانیا برابری می‌کند. اما اگر می‌خواهند به برتری برسند باید از این موقعیت‌ها استفاده کنند. آن‌ها چهار سال پیش بعد از صعود مجدد به مرحله نهایی بازی‌ها بعد از سال ۲۰۰۱، در اولین دیدار به مصاف روسیه رفتند که با گل ثانیه‌های پایانی میشال کوبیک بازی را به تساوی یک بر یک کشاندند.
سرگئی اسکوروویچ، سرمربی روسیه: “ما لهستان را آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم با چه حریفی بازی داریم. علاوه بر این، به اندازه کافی بازی‌های رو در رو انجام دادیم و به خوبی با یکدیگر آشنا هستیم. قطعا بازی سختی برای هر دو تیم است. مدت زیادی است که هیچ بازی ساده‌ای در مسابقات قهرمانی اروپا وجود ندارد و تورنمنت فعلی به وضوح بر این موضوع تأکید دارد. ما با این دو برد ابتدایی مغرور نمی‌شویم و به خوبی می دانیم که این فقط شروع است. “
بلاژ کورچینسکی، سرمربی لهستان: “این آخرین فرصت ماست. می‌دانیم که بازی مقابل روسیه سخت خواهد بود، اما تلاش خواهیم کرد. باید سریع بازی کنیم و شجاع باشیم. چیزی برای از دست دادن نداریم، بنابراین باید بدون فشار و شجاع بازی کنیم.”
آمار کلیدی: لهستان برای صعود باید به اولین پیروزی خود بعد از سه حضور در مرحله نهایی مسابقات دست پیدا کند.

اسلواکی – کرواسی
کرواسی با برد در اولین بازی خود، دو امتیاز ار اسلواکی و لهستان بالاتر است. به این معنی که با یک تساوی هم می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند. اما آنها سه نیمه پیاپی است که گلی به ثمر نرسانده‌اند. از سویی آنها ودران ماتوشویچ را به دلیل اخراج زودهنگام در دیدار مقابل روسیه، در این بازی در اختیار ندارند.
اسلواکی در بازی نخست، به سختی مقابل روسیه شکست خورد. اما در دیدار دوم مقابل لهستان توماش دراهوفسکی، بازیکن اصلی این تیم، تواناییش در گل‌زنی را نشان داد. چیزی که در چند فصل اخیر لیگ اسپانیا آن را به رخ دیگران کشیده است. پیروزی اسلواکی در این دیدار، آن‌ها را به مرحله بعدی می‌رساند. مگر آنکه لهستان روسیه را شکست دهد و با تفاضل گل بهتری که دارد به مرحله بعدی صعود کند.
مارینکو ماوروویچ، سرمربی کرواسی: “ما باید به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنیم و اگر همه چیز در مسیر درست پیش برود، می‌توانیم بازی خوبی داشته باشیم و به عنوان برنده از زمین بیرون بیاییم. این مهم‌ترین بازی ما مقابل اسلواکی خواهد بود. غیبت ماتوشویچ برای ما حتما احساس خواهد شد. او برای ما بازیکن مهمی است.”
ماریان برکی، سرمربی اسلواکی: “این بازی بسیار سختی خواهد بود. ما می‌خواهیم به دور بعد برویم، اما کرواسی تیم بسیار قدرتمندی است. همه آماده هستند، همه هیجان‌زده و مشتاق این دیدار هستند، و من امیدوارم که بعد از بازی خوشحال باشند. تیم کرواسی مدت زیادی است که در کنار هم بوده‌اند و خیلی خوب آماده شده‌اند. “
آمار کلیدی: کرواسی در هر شش دیدار خود مقابل با اسلواکی پیروز شده است.

گروه چهارم

گرجستان – اسپانیا
این که یکی از این دو تیم یک بازی زودتر به مرحله یک‌چهارم بازی‌ها صعود کند یک احتمال قوی بوده است. ولی کسی فکر نمی‌کرد آن تیم، گرجستان تازه وارد باشد نه اسپانیا که با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم مسابقات است. اما گرجی‌های تازه‌وارد، فوتسال را با شور و هیجان خاصی بازی می‌کنند و دو با کامبک مقابل جهوری آذربایجان و بوسنی و هرزگوین، زودتر از بقیه تیم‌های گروه به مرحله بعدی صعود کردند. این برای اولین از سال ۲۰۱۰ بود که یک تیم تازه‌وارد دو بازی ابتدایی خود را پیروز می‌شود. گرجستان با کسب یک تساوی می‌تواند به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی مسابقات صعود کند. بالاتر از اسپانیایی گران قیمت.
اسپانیا مسابقات را با برتری ۵ بر یک مقابل بوسنی و هرزگوین آغاز کرد. اما در دیدار دوم، کار برایش سخت شد و دو بار مقابل جمهوری آذربایجان عقب افتاد و به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد. آن‌ها سولانو را جایگزین استبان مصدوم کردند و امیدوارند با بازگشت آدولفو با یک پیروزی مقابل گرجستان به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کنند. اسپانیا می‌داند در صورت دوم شدن باید در مرحله بعدی به مصاف روسیه برود. اما در صورت باخت و پیروزی پرگل جمهوری آذربایجان، آن‌ها در دور بازی‌ها حذف خواهند شد.
آوتاندیل آساتیانی، سرمربی گرجستان: “مطمئناً بازی فوق‌العاده‌ای بین دو تیم برتر گروه خواهد بود و شاید فشار کمی برای ما وجود داشته باشد زیرا قبلاً صعود کرده‌ایم. علیرغم این موضوع اسپانیا مدعی قهرمانی در گروه و همچنین قهرمانی مسابقات است. ما در این مسابقه بسیار متمرکز هستیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا سر گروه شویم. نگرانی‌هایی در مورد محرومیت بازیکنان و مصدومیت‌های جزئی داریم و هنوز در مورد وضعیت الیزاندرو اطلاع خاصی نداریم. برای صدرنشینی در گروه، باید شرایط مسابقه را به بهترین نحو پیدا کنیم. از سویی باید به فکر بازی مرحله بعد هم باشیم، چراکه ما صعود کرده‌ایم.”
فده ویدال، سرمربی اسپانیا: “ما استبان را که یکی از راس‌های اصلی ما بود، از دست دادیم. او ویژگی‌های متفاوتی با سولانو دارد. ما تصمیم گرفتیم یک پیووت دیگر را وارد کنیم که بتواند در برابر دفاع های فشرده‌تر به ما کمک کند. او با بازیکنان تیم هماهنگ است و خیلی سریع در قالب کار تیمی ما وارد خواهد شد. سولانو با انگیزه به تیم ملی می‌آید، او از قبل می‌داند که ما روی چه چیزی کار کرده‌ایم و چگونه آن را انجام داده‌ایم. ما قبلاً می‌دانستیم که گرجستان حریف بسیار قدرتمندی است، آن‌ها این را در مسابقات ثابت کردند.”
آمار کلیدی: اسپانیا بعد از شکست ۳ بر یک مقابل ایتالیا در آخرین بازی مرحله گروهی در سال ۲۰۰۵ تاکنون، درجریان ۴۰ دقیقه‌ای بازی شکست نخورده است.

جمهوری آذربایجان – بوسنی و هرزگوین
جمهوری آذربایجان در صورت حفظ برتری ۲ بر صفر مقابل گرجستان و یا برتری مقابل اسپانیا می‌توانست شرایط بهتری در جدول داشته باشد. اما آن‌ها اکنون تنها باید به فکر پیروزی مقابل بوسنی و هرزگوین و امیدوار به شکست اسپانیا مقابل گرجستان باشند تا شاید بتوانند برای سومین بار پیاپی به مرحله بعدی صعود کنند. از سویی آن‌ها در این دیدار فینیو را نیز در اختیار ندارند.
بوسنی و هرزگوین با دو شکست ابتدایی خود، به عنوان اولین تیم از دور بازی‌ها حذف شده بود. اما آن‌ها امروز برای حیثیت خود و رسیدن به اولین امتیاز اروپاییشان بازی می‌کنند. آن‌ها مقابل اسپانیا عالی کار کردند و در برای گرجستان نیز ابتدا پیش افتادند.
آلسیو، سرمربی جمهوری آذربایجان: “ما دو بازی بوسنی و هرزگوین را آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم که بازی بسیار سختی خواهیم داشت، بنابراین باید تمرکز زیادی داشته باشیم. بوسنی و هرزگوین تیم بسیار منظم و قدرتمندی است. اما وقتی در دفاع متمرکز نیستند ما می‌توانیم به آن‌ها ضربه بزنیم. امیدوارم مانند بازی مقابل اسپانیا بازی کنیم، زیرا اگر به آن شکل بازی کنیم، می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم.”
ایوو کرزو، سرمربی بوسنی و هرگوین: “واضح است که تیم کمی ناامید شده است، زیرا بازیکنان معتقدند ما شانس صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را داشتیم. ما در نیمه اول مقابل گرجستان خوب بازی کردیم، اما اشتباهاتی کردیم و آن‌ها استفاده کردند و دو گل به ثمر رساندند. فکر می‌کنم حداقل مستحق یک امتیاز بودیم. منتظر می‌مانیم تا ببنیم نتیجه دیدار مقابل جمهوری آذربایجان چگونه رقم می‌خورد. آن‌ها تیم بزرگی دارند. من بازی‌های ای تیم را دیده‌ام و تصادفی نیست که جزو بهترین‌های قاره هستند. “
آمار کلیدی: هر دو دیدار رسمی بین این دو تیم با نتایج نزدیک به پایان رسیده است. جمهوری آذربایجان در مرحله مقدماتی ۲۰۱۸ ۵ بر ۴ و با هت تریک تیاگو بولینیا پیروزی شد و در مرحله مقدماتی ۲۰۱۴ نیز ۳ بر ۲ به برتری رسید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.