کد خبر : 217585
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1400 - 11:14
-

مشکلات مالی مهم‌ترین چالش پیش‌روی فردوس قم‌/تصمیم جدی مدیرعامل برای واگذاری باشگاه

مشکلات مالی مهم‌ترین چالش پیش‌روی فردوس قم‌/تصمیم جدی مدیرعامل برای واگذاری باشگاه

مدیر عامل تیم فوتسال فردوس قم گفت: مشکلات مالی در این فصل گریبان گیر ما شد و نتوانستیم تیم را تقویت کنیم و اگر مشکلات مالی حل نشود سهام باشگاه را به فروش خواهم گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، تیم فوتسال‌فردوس نماینده قم در لیگ‌برتر فوتسال باشگاه‌های کشور روز گذشته مقابل فرش‌آرا مشهد قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد، این مسابقه آخرین بازی شاگردان رضا زرخانلی در این فصل از رقابت‌ها بود.

نماینده قم از ۲۶ بازی توانست ۲۵ امتیاز بدست آورد و کار خود را در رده دهم جدول پایان داد، تیم صنایع گیتی‌پسند اصفهان ۲ هفته قبل از اتمام لیگ توانسته بود با کسب ۶۴ امتیاز و با فاصله ۴ امتیازی با تیم دوم جدول مسابقات، قهرمان لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور در سال ۱۴۰۰ شود.

بعد از اتمام مسابقه، صبح امروز به سراغ رسول قلی زاده مدیرعامل باشگاه فردوس رفته و گفت‌و‌گویی را با وی انجام دادیم که در ادامه می‌میخوانیم:

 به چه دلیل فردوس در ابتدای فصل نتوانست با شرایط مناسب وارد مسابقات شود؟

 متاسفانه قبل از شروع فصل به دلیل مشکلات مالی تصمیم به تیم‌داری نداشتم و نمی‌خواستم تیم را وارد مسابقات کنم اما بنا به دلایلی و اصرار اطرافیان این مسئولیت سنگین را برعهده گرفتم و تیم را با هزاران مشکل مالی راهی مسابقات کردم.

با توجه به شرایط مالی ضعیفی که داشتیم نتوانستیم بازیکنان موثر و با تجربه ای را جذب کنیم، من در کل این مدت در تامین هزینه‌های تیم تنها بودم و حتی در بعضی از مواقع از سهم خانواده‌ام گذشتم و برای فردوس هزینه کردم.اما با همه این مشکلات از عملکرد بازیکنانم تشکر می‌کنم که با همه دشواری و کمبود ها مردانه تا آخرین توان خود برای بالا نگه داشتن پرچم فردوس جنگیدند، با این مشکلات نتیجه خوبی را کسب کردند.

در نهایت این فصل به این نتیجه رسیدم در قم نمی‌شود تیم داری کرد زیرا هیچ حامی مالی حاضر به این نیست که در قم سرمایه گذاری کند، ۸ سال است در قم تیم‌داری می‌کنم و همیشه مشکلات مالی گریبان‌گیر من و تیمم بوده است.

نظرتان درباره همکاری و توجه مسئولین استانی به ورزش به ویژه تیم فردوس چیست؟

 هرگز درباره این موضوع صحبت نکرده‌ام، اما اینبار می‌خواهم در مصاحبه با شما بگویم که مسئولین قم هیچ توجه و همکاری با مجموعه من نداشته اند در این استان ما بودجه ورزشی داریم اما برای ورزش هزینه نمی‌شود مطمئن هستم هیچ کدام از مسئولین نمی‌دانند که قم نماینده لیگ برتری در فوتسال کشور دارد.

چرا منابع مالی خوبی برای تیم جذب نمی‌کنید؟

 در قم حامی مالی قدرتمندی وجود ندارد که بتواند هزینه های یک تیم لیگ برتری را تامین کند، در ابتدای فصل به شهرداری نامه نوشتم که به کمک تیم آمده و بخشی از بودجه ورزشی خود را در اختیار ما بگذارند اما هیچ خبری از آنها نشد و این بی احترامی به من است.

من از شهردار محترم قم درخواست دارم که شفاف سازی کنند و بگویند بودجه های ورزشی قم در کجا خرج می‌شود، شهرداری قم در هیچ رشته ورزشی تیم داری نمی‌کند وقتی برای بازی به استان‌های دیگر سفر می‌کنیم شهردار آن شهر حامی اول تیم است و برای تماشا بازی تیمش به سالن ورزشی قم می‌آید اما در قم ما شهردار نمی‌داند که تیم فردوسی وجود دارد.

از استانداری درخواست کمک کرده‌اید؟

 از جناب آقای شاهچراغی درخواست دارم شخصا وارد این موضوع شده و به ما کمک کنند، فوتسال در قم هوادارن زیادی دارد و این تیم امید بسیاری از جوانان است قطعا شرکت‌هایی هستند که می‌توانند برای بحث تبلیغات در قم سرمایه گذاری کنند و این مشکل فقط به دست استاندار حل خواهد شد.

تیم فردوس تنها تیم بومی این شهر است، قم استعداد‌های فوتسالی فوق العاده ای دارد، این حرف من نیست حرف سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان است که می‌گوید من از یک محله قم می‌توانم بازیکنان زیادی برای تیم ملی جذب کنم، این بخش صحبتم با استاندار محترم است اگر از تیم ما حمایت شود این اطمینان را می‌دهم که در فصل بعد جز ۳ تیم بالای جدول باشیم.

به عنوان مالک تیم درباره آینده فردوس چه پیش بینی می‌کنید؟

 اگر وضعیت به همین گونه باشد شک نکنید من سهام باشگاه را به یک استان دیگر واگذار خواهم کرد، در قم نمی‌شود تیم داری کرد مشکلات فراوان است و ما برای حل این مشکلات نیاز به منبع مالی قوی داریم.

من و همکارانم در این فصل مشکلات زیادی را متحمل شدیم، از تیم‌داری در قم خسته شده ایم و تصمیم جدی برای واگذاری سهام باشگاه داریم، اما به خاطر مردم قم هم که شده امیدوارم مشکلات حل شود تا آرزو و امید جوانان قمی از بین نرود.

به نظر شما برای اینکه مشکلات تیم حل شود به چه میزان بودجه نیازمند هستید؟

 مشکلات مالی ما فراوان است اما اگر بخواهم مبلغ مشخصی را بگویم ما حداقل به ۵ میلیارد تومان پول نیاز داریم که بتوانیم مشکلات باشگاه را برطرف کنیم و یک تیم خوب متشکل از کادر فنی و بازیکنان با کیفیتی را در کنار هم جمع کنیم.

در آخر چه صحبتی با مسئولین و هواداران قمی دارید؟

 از مسئولین محترم استان قم به ویژه استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر و مدیرکل ورزش و جوانان استان قم درخواست دارم که با همکاری یکدیگر کارگروهی را تشکیل دهند تا مشکلات تیم فردوس حل شود، با کمک همه می‌شود سرمایه خوبی از بخش خصوصی را به این تیم تزریق کرد.

از هوادارن عزیز و با معرفت قمی هم تشکر می‌کنم که در تمام این مدت یار و یاور تیم ما بودند و شرایط سخت امسال را تحمل کردند، دست تک‌تک آنها را می‌فشارم و می‌خواهم دعا کنند ما یک فصل دیگر در قم بمانیم و نتایج ضعیف این فصل را جبران کنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.