کد خبر : 218105
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 فروردین 1401 - 11:45
-

ملی پوشان سابق کاری نمی‌کنند که به ضرر تیم ملی شود

طاهری: انتخاب شمسایی عالی بود ولی کار سختی برای جوانگرایی در تیم ملی دارد / در پشتوانه‌سازی نسبت به خیلی از کشورهای آسیایی عقب هستیم

طاهری: انتخاب شمسایی عالی بود ولی کار سختی برای جوانگرایی در تیم ملی دارد / در پشتوانه‌سازی نسبت به خیلی از کشورهای آسیایی عقب هستیم

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است وحید شمسایی کار سختی برای جوانگرایی در پیش دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است وحید شمسایی کار سختی برای جوانگرایی در پیش دارد.

محمد طاهری  با اشاره به وضعیت فوتسال ایران در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: «در بازی‌های جام جهانی که تیم ملی در آن حضور داشت، توقعات و آن انتظاری که مردم از تیم داشتند، خیلی بالا بود. این توقع هم به جا بود چون بازیکنان خیلی بزرگی داشتیم و هم در اوج آمادگی بودند و تجربه هم داشتند. ضمن اینکه سومی جهان را در دوره قبل یدک می‌کشیدند. متاسفانه یکسری عوامل دست به دست هم داد تا آن طور که انتظار می‌رفت، نتیجه حاصل نشود. نتایج می‌توانست خیلی بهتر باشد و متاسفانه اتفاق نیفتاد.»

وی حضور وحید شمسایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال را به نفع این رشته خواند و افزود: «چون برای جام جهانی آینده باید جوانگرایی در تیم ملی اتفاق می‌افتاد، بهترین موقع است که از الان به فکر این موضوع باشیم. در سال‌های آینده اتفاقات زیادی در این بحث خواهد افتاد و زمان خیلی خوبی داریم. هرچند کار سختی وحید شمسایی در تیم ملی دارد. انتخابش عالی بود، وحید اسطوره فوتسال ایران است. باید از او حمایت شود و زمان بدهیم تا کارش را کند. باید راه موفقیت و جوانگرایی را برایش فراهم کنیم. راه سختی در پیش دارد و نیاز دارد بزرگان و اهالی فوتسال کمک کنند. همه باید دست به دست هم بدهند تا این مسیر سخت، به خوبی طی شود. وحید شمسایی می‌تواند به تیم ملی خیلی کمک کند و انشالله این اتفاق خوب بیافتد.»

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران تصریح کرد: « در بحث جوانگرایی باید این اتفاق می‌افتاد. کار بسیار سختی است اما فوتسال ما سرشار از استعداد است. اگر به اینها بها داده شود، قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. آینده فوتسال ایران متعلق به جوان‌های لیگ است. در لیگ جوان‌های بسیار خوبی دیدم که اگر دیده شوند، می‌توانند پشتوانه‌های خیلی خوبی برای بزرگان باشند. اینها نیاز دارند تا آن فضای لازم برای بروز استعدادهای آنها مهیا شود. قطعا شمسایی و همکارانش در هفته‌های پایانی این جوان ها را رصد و شناسایی کردند. اینها نیاز دارند که در شرایط قرار بگیرند، آب‌دیده شوند و تنشان به تن بزرگان فوتسال بخورد. انشالله در این راه سخت وحید بتواند موفق شود و آن مسیری که باید فوتسال ما در آن قرار بگیرد.»

محمد طاهری گفت: « در مورد پایه و پشتوانه‌سازی در سال‌های اخیر نسبت به خیلی از کشورهای آسیایی حتی عقب هستیم. خیلی سخت باید تلاش کنیم و بیشتر به جوان‌ها بها بدهیم. کار سختی در پیش داریم و باید صبر و تحمل داشته باشیم تا این جوانگرایی درست شکل بگیرد. سال ۲۰۰۴ وقتی فوتسال نتیجه نگرفت، دست به جوانگرایی زدیم. سال ۲۰۰۵ به سختی قهرمان شدیم. ۲۰۰۶ قهرمانی را از دست دادیم اما نسلی به فوتسال معرفی شد که سال ۲۰۰۸ قهرمان جام ملت‌ها شد. نسل بعد توانست این موفقیت را ادامه دهد و ۲۰۱۶ سوم جهان شدیم. یک مقطعی باید وقت و بها بدهیم و صبر و حوصله داشته باشیم تا نسل جدید بالا بیاید. نیاز به زمان داریم تا در آینده بتوانیم از آن سود ببریم.»

وی در پایان درباره واکنش احتمالی ملی‌پوشان قدیمی به عدم حضور در لیست تیم ملی گفت: «در بحث ملی داستان فرق می‌کند. رفاقت‌ها کنار می رود و بحث کار کردن و موفقیت ملی است. با توجه به شناختی که از بچه‌های قدیمی ملی‌پوش ما دارم، اصلا اخلاق این چنینی ندارند که در صورت جوانگرایی در تیم ملی و بیرون ماندن از لیست، ناراحت شوند. آنها مصلحت تیم را در نظر می‌گیرند و اگر قرار باشد در تیم ملی نباشند، کاری نمی‌کنند که به ضرر تیم ملی شود. این دیگر بستگی به کادر فنی دارد که چه کسانی را دعوت کند. باید دست آنها را باز بگذاریم. بچه ها هم در این راه کمک خواهند کرد تا این فضا بهتر شود. همان طور که در سال های قبل این اتفاق افتاد و بچه‌های قدیمی رفتند، بازهم نسل عوض می‌شود. انشالله کسانی که در تیم آینده قرار است باشند، بتوانند به بهترین شکل به فوتسال ایران کمک کنند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.