کد خبر : 218295
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 فروردین 1401 - 18:41
-

تیم‌ملی ۷۰درصد آماده است

سفال‌منش: واسطه‌ها از سوی تیم‌ملی فوتسال حذف شدند/ با چهار تیم بزرگ برای بازی دوستانه صحبت کردیم

سفال‌منش: واسطه‌ها از سوی تیم‌ملی فوتسال حذف شدند/ با چهار تیم بزرگ برای بازی دوستانه صحبت کردیم

مربی تیم‌ملی فوتسال ایران گفت: برای انجام بازی‌های دوستانه با چهار تیم بزرگ صحبت کردیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، شهاب سفال‌منش در نشست خبری امروز کادر فنی تیم ملی فوتسال اظهار داشت: ما همانگونه که لیگ را رصد می‌کنیم تیم‌های آسیایی را هم رصد می‌کنیم. شاید حلقه گمشده‌ای که برای فوتسال وجود داشت این بود که ارتباط برقرار کردن ما با واسطه بود. این واسطه‌ها را حذف کردیم. با سرمربی‌های بزرگ فوتسال جهان از آمریکای جنوبی مثل برزیل و آرژانتین و تیم‌های اروپایی مثل اسپانیا، ایتالیا و پرتغال بی‌واسطه گفت‌وگو می‌کنیم و واسطه را از تیم وحید شمسایی حذف کردیم. 

 

وی افزود: آسیا در اختیار خودمان است اما برنامه آماده‌سازی قاره را هم رصد می‌کنیم. ژاپن را می‌توان در برنامه‌ریزی از آسیا مستثنی کرد. آنها برنامه‌های بلندمدتی دارند و تغییر نسل خود را از ۲-۳ سال قبل آغاز کردند. در طول یکسال در ۶-۷ تورنمنت بین‌المللی شرکت می‌کنند.می‌خواستیم با یکی از تیم‌های بزرگ دنیا در تاریخی مشخص بازی کنیم اما این تیم به ما گفت قرار است با ژاپن بازی کند. 

 

مربی تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد:‌ کویت میزبان جام ملت‌های آسیا است. مربی جدیدی اضافه کرده‌اند و با  توجه به توانایی که در بحث وارد کردن بازیکنان خارجی دارند از کشورهایی هستند که می‌توانند نوید مجموعه خوبی را برای رقابت‌های ملت‌های آسیا بدهند. تایلند، ویتنام و ازبکستان رقبای سنتی ما هستند هرچند تایلند شروع جدیدی داشته اما ویتنام به دلیل تجربه حضور در جام‌جهانی با جذب یک اسپانسر در بحث آماده‌سازی خوب عمل می‌کند. ازبکستان اما با توجه به قراردادهایی که در منطقه آسیای میانه دارد مدام در کشورهای مختلف بازی‌های دوستانه انجام می‌دهد. 

 

سفال‌منش تصریح کرد: چیزی که برای ما مهم است و انتظارش را  داریم این است که با  توجه به تغییر نسل ایجاد شده در فوتسال کشورمان دنبال این هستیم که پای تعهدمان بایستیم. اگر برنامه‌ای را به فدراسیون فوتبال ارائه می‌دهیم پای آن بایستند. امشب جلسه‌ای با سازمان لیگ خواهیم داشت و تکلیف لیگ برتر سال آینده را هم همراه با کریمیان و جابری مشخص خواهیم کرد. با چهار تیم بزرگ دنیا و سه تیم آسیایی صحبت‌هایی مستقیم داشتیم و آنها آمادگی اولیه خود را برای برگزاری دیدار با ایران اعلام کرده‌اند. 

 

وی افزود: از روز گذشته نامه‌نگاری‌های رسمی را آغاز کردیم و امیدواریم فدراسیون فوتبال هم مانند قبل به ما کمک کند. این نسل، نسل گذشته نیست و بازیکنان نیاز به میدان دیدن دارند و میدان یک مسابقه است. انتظار داریم بچه‌ها کنار هم باشند تا به آنها اجازه اشتباه کردن بدهیم تا برای جام ملت‌ها و جام جهانی آماده شوند. 

 

مربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد برنامه‌های آماده‌سازی ملی‌پوشان کشورمان بعد از تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر پاسخ داد: تیم ملی جای آماده‌سازی بازیکنان نیست بلکه جای هماهنگی آنها است. این موضوع در تفکرات حرفه‌ای وجود دارد با توجه به وقفه‌ای که در لیگ افتاد تبعات عدم برگزاری اردوی تیم ملی را می‌بینیم اما بازیکنان هم تلاش می‌کنند. 

 

سفال‌منش خاطرنشان کرد: سعی داریم تغییر نسل ما شامل تغییر فلسفه مربیگری نیز بشود. هدف ما صرفاً بدنسازی نیست و در قالب مسائل تاکتیکی سعی کردیم طبق یک برنامه‌ریزی خاص بازیکنان را آماده کنیم. در اردوی دوم تا هفتم فروردین مقداری بدن بازیکنان تحلیل رفت حتی در این مرحله از اردو با افغانستان بازی داشتیم. با این وجود وقتی وارد مرحله دوم اردو شدیم بدن بچه‌ها را سرحال‌تر دیدم. فلسفه مربیگری ما این است در یک هدف تاکتیکی در فضای کوچک کار کنیم. 

 

وی در خصوص میزان آمادگی بازیکنانش گفت: بچه‌ها به مرز ۶۵ تا ۷۰ درصد آمادگی رسیده‌اند اما در جلسه دوم تمرین که در قرقیزستان خواهیم داشت آمادگی اصلی را مدنظر قرار می‌دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالى دوشنبه , ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

آقاى سفالى ؟؟؟ فعلا با حذف واسطه ها از بازى با ایتالیا به افغانستان !!!! رسیدیم میشه خواهش کنیم همان واسطه ها براى ما بازى هماهنگ کنند؟؟!!! خجالت بکشید الان دارید با منتخب لیگ٢ و٣ بازى هماهنگ میکنید فقط دنبال مصاحبه و عکس و حاشیه هستید این تیم ملى با این ادابازى ها بجایی نمیرسه؟؟!