کد خبر : 218612
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1401 - 9:58
-

مقایسه میانگین سنی ایران در سه دوره مقدماتی آسیا/شمسایی راه ناظم الشریعه را ادامه ندهد!

مقایسه میانگین سنی ایران در سه دوره مقدماتی آسیا/شمسایی راه ناظم الشریعه را ادامه ندهد!

تیم ملی فوتسال ایران میانگین سنی بالاتری نسبت به دو دوره قبلی مقدماتی آسیا دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، تیم ملی فوتسال ایران از فردا در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا شرکت می کند. شاگردان شمسایی در این دوره از رقابت ها با تیم های مالدیو، ترکمنستان و قرقیزستان همگروه هستند. تیم ایران با ۱۴ بازیکن در این دوره حاضر شده و بازیکنانی در این دوره حضور دارند که برخی از آنها برای اولین بار در تورنمنت های رسمی به میدان می روند.در مقایسه با دوره های گذشته مقدماتی آسیا تیم ملی میانگین سنی بالاتری دارد اما نکته مهم این است که شمسایی وعده داده از بازیکنان جوان در آینده نیز استفاده می کند.

در ادامه میانگین سنی تیم ایران در سه دوره مقدماتی آسیا را مرور می کنیم:

مقدماتی ۲۰۱۸ آسیا

در بین سه دوره مقدماتی آسیا تیم ایران در این دوره با کمترین میانگین سنی حاضر بود و با میانگین سنی ۲۶/۳۴ سال در این رقابتها در سال ۲۰۱۸ شرکت کرد. بازیکنانی که با پختگی کامل ناشی از حضور موفقیت آمیز در جام جهانی ۲۰۱۶ , تلفیقی از آنها درکنار بازیکنانی جوان در مسابقات مقدماتی آسیا شرکت کردند. از این ۱۴ بازیکن ۱۱ بازیکن یعنی مهدی جاوید، علیرضا صمیمی، علی اصغر حسن زاده، فرهاد توکلی، مهران عالیقدر، سپهر محمدی، ابولقاسم عروجی، محمد شجری، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، و مسلم اولاد قباد در مرحله نهایی رقابت ها نیز حاضر بودند و توحید لطفی، شهاب طالبی و امین نصرالله زاده سه بازیکنی بودند که از لیست نهایی جامانده و حسین طیبی،احمد اسماعیل پور و محمدرضا سنگ سفیدی جانشین آنها شدند.

 

مقدماتی ۲۰۲۰ آسیا

میانگین سنی تیم ملی در این دوره از رقابت ها به نسبت دوره قبل افزایش داشت و تیم ایران با میانگین سنی ۲۷/۳۷ در رقابت های مقدماتی حاضر شد اما پس از پایان این مرحله، بازی های مرحله نهایی به دلیل بیماری کرونا برگزار نشد. بدین ترتیب تیم ایران بدون حضور در مسابقات قهرمانی آسیا پای به رقابتهای جام جهانی گذاشت. نکته عجیب اینکه از این تیم که در مرحله مقدماتی حاضر بود تنها ۷ بازیکن در جام جهانی شرکت کردند که با ۲ سال سن بیشتر در جام جهانی ۲۰۲۱ باعث شد تیم ایران با میانگین سنی بالای ۳۰سال  دومین تیم پیر جام جهانی ۲۰۲۱ باشد. از این تیم بازیکنانی چون ابوالقاسم عروجی، بهزاد عظیمی، رحمان سارانی، سعید مومنی، علیرضا جوان، مهدی کریمی و سالار آقاپور نتوانستند در لیست نهایی باشند در حالی که در جام جهانی تیم ها اجازه همراهی ۱۶ بازیکن داشتند و عملا ناظم الشریعه بهترین فرصت برای میدان دادن به جوانان را از دست داد تا با انتقادات زیادی پس از حام جهانی روبرو شود.

 

مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۲۲

وحید شمسایی در این دوره هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته است و شاگردان او از فردا در این رقابت ها شرکت می کنند.تیم ایران میانگین سنی ۲۷/۵۲ سال را دارد که نسبت به دو دوره قبلی مقدماتی آسیا میانگین  سنی بالاتری است با این حال او شمار زیادی از بازیکنان پا به سن گذاشته جام جهانی را کنار گذاشته است. از ۱۶ بازیکن جام جهانی، حسین طیبی، محمدرضا سنگ سفیدی، مسعود محمدی، سعید احمد عباسی ،علیرضا رفیعی پور و مسلم اولاد قباد در تیم کنونی حاضرند و ۱۰ بازیکن جام جهانی غیبت دارند. نکته مهم این است که آیا این تغییرات در تیم ملی تداوم دارد یا اینکه مثل ناظم الشریعه در دوره قبل، پس از پایان این مرحله ساده، بسیاری از این نفرات برای جام ملت های آسیا از تیم ملی خط خورده و بازیکنان دیگری جایگزین می شوند. باید دید شمسایی چه سیاستی را اتخاذ می کند؟

.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

کوروش یکشنبه , ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲:۲۹

حسن زاده را چرا کنار گذاشت خیلی عجیبه

عرفان بخت دهکردی یکشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸

درود فراوان، لطفا توجه شود تا در باشگاه های آسیا سهمیه فوتسال ما بیشتر شود تا مثل تیم های کراپ و… شاهد جوانگرایی در لیگ باشیم و همچنین توجه و ایجاد لیگ نونهالان فوتسال کشور و ارتباط با دیگر کشور ها مانند برزیل و پرتغال،، لطفا مسولان بیشتر رسیدگی کنن واقعا حیف است تیمی ک سابقه سومی جهان را دارد و…. (قول میدم اگر اهمیت و حمایت های مالی بیشتر باشد صد درصد قهرمانی جهان را بدست میاریم
در مجموع :برنامه ریزی، حمایت مالی و کسب حامی برای تیم، جوانگرایی و اهمیت ب با تجربه ها و…
ب امید موفقیت فوتسال و فوتبال ساحلی ک واقعا لایق بهترین ها هستن هم تاکتیک دارن و…
با تشکر