کد خبر : 219285
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 فروردین 1401 - 9:07
-

قرارداد من حاضر بود اما خودم امضا نکردم

صانعی :هدف تیم ما هم مانند دیگران، قهرمانی است / فخیم مربی بازیکن مس است /می‌خواهیم برای دو جام جهانی آینده برنامه داشته باشیم، باید سن بازیکنان را پایین بیاوریم

صانعی :هدف تیم ما هم مانند دیگران، قهرمانی است / فخیم مربی بازیکن مس است /می‌خواهیم برای دو جام جهانی آینده برنامه داشته باشیم، باید سن بازیکنان را پایین بیاوریم

صانعی در خصوص مسایلی چون، جدایی از تیم زیر ۲۰ سال، همکاری نکردن تیم بزرگسالان، هدفش با مس سونگون، جوانگرایی در تیم ملی، خداحافظی احمد اسماعیل‌پور و … صحبت کرد که در زیر آن را می‌خوانید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، سرمربی جدید تیم فوتبال مس سونگون گفت: کمیته فوتسال باید یک سری تعهداتی که در گذشته داشت را انجام می‌داد. از سالیان گذشته از آن‌ها طلب داشتم و احسان اصولی رییس کمیته فوتسال قول داد که بعد از مسابقات کافا، طلب‌هایم را پرداخت کند اما این اتفاق رخ نداد.

صانعی در خصوص مسایلی چون، جدایی از تیم زیر ۲۰ سال، همکاری نکردن تیم بزرگسالان، هدفش با مس سونگون، جوانگرایی در تیم ملی، خداحافظی احمد اسماعیل‌پور و … صحبت کرد که در زیر آن را می‌خوانید.

وی در خصوص قبول هدایت تیم مس سونگون و بازگشت به فوتسال باشگاهی اظهار داشت: قبلا هم در فوتسال باشگاهی کار کرده بودم و حالا دوباره به لیگ برتر آمدم و در خدمت تیم مس سونگون هستم.

دو هدف مهم در مس سونگون داریم

وی در خصوص اهداف خود در باشگاه مس‌سونگون گفت: همه تیم‌های لیگ برتری برای قهرمانی می‌آیند، هرچند شانس برخی تیم‌ها کم و شانس برخی زیاد است. هدف تیم ما هم مانند دیگران، قهرمانی است. یکی دیگر از اهداف مهم این تیم، بومی‌گرایی و استفاده از بازیکنان جوان در سطح استان‌های آذربایجان شرقی و بعد از آن آذربایجان غربی است. در کوتاه مدت امکان این کار به صورت کامل وجود ندارد اما قصد داریم تا علاوه بر قهرمانی، به مرور بومی‌سازی داشته باشیم. 

سرمربی جدید تیم مس سونگون ورزقان در مورد نقل و انتقالات لیگ برتر و تغییراتی که در رقم قراردادهای بازیکنان به وجود آمده، بیان کرد: رقم قرارداد بازیکنان بالا نرفته چرا که ارزش پول پایین آمده است. اگر مبلغ قراردادهای سال‌های گذشته را با حالا مقایسه کنیم و قیمت‌ها را نیز در نظر بگیریم، می‌بینیم که این افزایش قراردادها چیزی را بهتر نکرده است. 

در نقل‌وانتقالات بیکار نبودیم

صانعی افزود: ما نیز مانند دیگر تیم‌ها در نقل و انتقالات بیکار نبودیم در حال مذاکره هستیم اما آن را رسانه‌ای نمی‌کنیم. تیم اخلاق‌مدار هستیم و بازیکنانی که مشکل داشتن را به زور نگه نداشتیم. مثال بارز آن هم سعید مومنی دروازه‌بان ملی‌پوشمان بود که می‌توانستیم به او اجازه جدایی ندهیم و گروکشی یا کارهای دیگر کنیم اما در فضایی دوستانه به ما اعلام کرد که می‌خواهد جدا شود و ما نیز با آن موافقت کردیم. 

وی در خصوص بازگشت فرهاد فخیم کاپیتان مس سونگون به تیم، پس از مصدومیت سنگینی که داشت، گفت: از فرهاد به عنوان یک بازیکن باتجربه خواستم که هم در فضای بازی و هم در فضای مربیگری به ما کمک کند. او در حال حاضر مربی بازیکن مس است. به او گفتم که مانند همه بازیکنان، روزی فوتسالت تمام می‌شود و چه بهتر که مربیگری هر چه زودتر شروع کنی و هر جا هم که لازم بود برای تیم به میدان بروی. قراردادی هم که فخیم با باشگاه بسته، قرارداد مربی – بازیکن است. 

کمیته فوتسال به من بدقولی کرد      

سرمربی مس سونگون در مورد جدایی از تیم فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان، گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال باید یک سری تعهداتی که در گذشته داشت را انجام می‌داد. از سالیان گذشته از آن‌ها طلب داشتم و احسان اصولی رییس کمیته فوتسال قول داد که بعد از مسابقات کافا، طلب‌هایم را پرداخت کند اما این اتفاق رخ نداد. بعد از آن نیز یک قرارداد دو ماهه تا ۲۹ اسفندماه بستم و قرار شد بعد از تورنمنت تایلند طلبم پرداخت شود اما باز هم بدقولی کردند و این کار انجام نشد. 

صانعی افزود: بعد از این موضوع فکر کردم که دیگر در ادامه ندهم چرا که این کار به نفع هر دو طرف نبود. البته ارزش پول من حالا یک پنج شده و اگر قرار باشد پول آن زمان را بدهند، مبلغ ناچیزی می‌شود.   

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور وحید شمسایی روی نیمکت تیم ملی باعث این جدایی شده یا خیر، گفت: نه. قرارداد من حاضر بود اما خودم امضا نکردم. اگر تعهدات را انجام می‌دادند، این اتفاق رخ می داد اما وقتی دیدم این طلب‌ها روی هم انباشته می‌شوند، از این کار انصراف دادم.  

از تیم ملی بزرگسالان توقع همکاری داشتیم 

سرمربی سابق تیم فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان در خصوص عدم همکاری تیم ملی بزرگسالان با تیمش پیش از تورنمنت تایلند، تصریح کرد: اولویت با تیم بزرگسالان بود چرا که بازی رسمی داشتند اما توقع داشتیم بازیکنانی که واقعا می‌خواستند را اعلام کنند. قرار بود یک لیست ۴۰ نفره اعلام کنند تا ما آن‌ها را دعوت نکنیم اما در نهایت ما لیست ۲۴ نفره دادیم که ۱۲ نفر آن را از تیم‌مان گرفتند و دست ما خیلی بسته شد. خیلی از بازیکنان پاسپورت نداشتند و زمان کافی نیز وجود نداشت.  

مبلغ قرارداد موضوعی شخصی است

صانعی در خصوص مبلغ قراردادش با تیم ملی و اعتراض برخی افراد به پایین بودن آن، گفت: هر کسی نظر خودش را دارد و با مبلغی مشخص کار می‌کند. این یک موضوع شخصی است. با مبلغ قراردادم با تیم زیر ۲۰ سال موافق نبودم و در آخر هم آن را امضا نکردم. 

تیم ملی نیاز به جوانگرایی دارد 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در تیم ملی جوانگرایی رخ داده یا نه، عنوان کرد: جوانگرایی با نظر سرمربی انجام می‌شود و خود اوست که باید پاسخ بدهد. سرمربی دوست دارم بازیکن ۲۰ ساله یا ۳۰ ساله دعوت کند و باید به آن احترام گذاشت. ما در آسیا قهرمان هستیم و توقع قهرمانی هم از این تیم می‌رود. حالا اینکه با چه روشی قهرمانی بدست بیاید، سلیقه مربی است. تیم ملی ما نیاز به جوانگرایی دارد اما باید ببینیم اهداف تیم ملی کوتاه مدت است یا بلندمدت؟

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: اگر هدف تیم ملی جام جهانی بعدی باشد، در حال حاضر میانگین سنی بازیکنان ۲۸ سال است و سه سال دیگر به عدد ۳۰ می‌رسد و باید برای جام جهانی بعدی این پروسه تکرار شود اما اگر می‌خواهیم برای دو جام جهانی آینده برنامه داشته باشیم، باید سن بازیکنان را پایین بیاوریم. ما سال ۲۰۱۲ بازیکنانی آوردیم که تا سال ۲۰۲۰ بازی کردند. علیرضا صمیمی، سپهر محمدی، مهدی جاوید، احمد اسماعیل‌پور و خیلی … نزدیک ۹ سال برای تیم ملی بازی کردند. 

خداحافظی اسماعیل‌پور ناراحت‌کننده بود

صانعی در پایان در خصوص نحوه خداحافظی احمد اسماعیل‌پور از بازی‌های ملی، گفت: او جزو بازیکنان فوق‌العاده فوتسال ایران به شمار می‌آید. احمد در جام جهانی‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ عملکرد بسیار خوبی داشت و در کلمبیا به عنوان سومین بازیکن برتر جهان انتخاب شد. ناراحتی من این است که امثال این بازیکنان باید در یک بازی باشکوه از تیم ملی و به صورت خیلی محترمانه خداحافظی می‌کردند اما این اتفاق رخ نداد و همه ناراحت شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالی چهارشنبه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

دقیقا چه جوری می خواین قهرمان بشین همه ی بازیکنای خوب رفتن کراپ و گیتی حتی بازیکنای سالای پیشم درست حسابی تمدید نکردین اشتباه کافی آوردن شمس بود با شمس هیچ بازیکنی کار نمی کنه چون وقتی تیم نتیجه نگیره سریع به بازیکن انگ کم کاری و تبانی میزنه