کد خبر : 219453
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 - 12:14
-

تخلفی دیگر از عزیزی خادم؛ پرداخت هزینه‌های میهمانان شخصی از حساب فدراسیون فوتبال

تخلفی دیگر از عزیزی خادم؛ پرداخت هزینه‌های میهمانان شخصی از حساب فدراسیون فوتبال

رئیس معزول فدراسیون فوتبال در سفر لیتوانی در جام جهانی فوتسال، برای همراهی میهمانانش خارج از مجوز شورای برون مرزی، از حساب فدراسیون هزینه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال،فدراسیون فوتبال در دوره کمتر از یک سال ریاست عزیزی خادم، اعزام‌های خارجی بسیار زیادی داشت که در برخی از آنها دیده می‌شد نفراتی خارج از چارچوب تیم‌ها یا حتی فدراسیون فوتبال، در کنار عزیزی خادم حضور دارند. به طور مثال در سفر به لیتوانی همراهی عبدالرضا موسوی از یک شرکت هواپیمایی و غلامرضا علیخانی از یک شرکت طراحی سوپر مارکت که مدعی اسپانسری البسه تیم ملی بود خبرساز شد. با این حال، عزیزی خادم در هیچ یک از این موارد، حاضر به پاسخگویی نبود تا با تجمیع تخلفاتش هیئت رئیسه تصمیم به عزل موقت او بگیرد.

تخلفات ریز و درشت رئیس معزول فدراسیون فوتبال، این روزها نقل محافل شده و حالا سند دیگری نشان دهنده تخلف دیگری از سوی عزیزی خادم است. در حالی که در تمامی سفرها، فدراسیون‌ها باید برای نفرات اعزامی از شورای برون مرزی مجوز دریافت کنند و طبق این مجوز، اجازه هزینه‌کرد برای نفرات را دارند، اما سندی نشان می‌دهد که در سفر لیتوانی، میهمانان و همراهان عزیزی خادم فاقد مجوز شورای برون مرزی بوده‌اند.

مدیر امور اداری و تشریفات فدراسیون فوتبال، پیش از اعزام عزیزی خادم به لیتوانی برای حضور در جام جهانی فوتسال، در نامه‌ای خطاب به او از لزوم و اهمیت اعزام نفراتی که نام آنها در نامه آمده و فرصت کافی جهت اخذ مجوز شورای برون مرزی وجود ندارد، نوشته و خواستار صدور دستور برای پیگیری اعزام آنها می‌شود. عزیزی خادم در پاراف نامه خواهان اقدامات لازم جهت تهیه بلیت، اخذ ویزا شده و اعلام می‌کند که پرداخت هزینه هتل آنها «با مسئولیت خودش» انجام شود. در لیست نفرات اعزامی به حضور رئیس فدراسیون فوتبال و همراهان از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ و همچنین عبدالرضا موسوی اشاره و روی نام یکی از نفرات هم خط زده شده است.

با این حال در نامه دیگری از سوی فردی به نام رضا احمدنژاد به فدراسیون فوتبال، مشخص شده حتی فدراسیون هزینه هتل میهمانان خود را پرداخت نکرده و نگارنده این نامه مدعی پرداخت هزینه اقامت میهمانان فدراسیون فوتبال در گراند هتل کمپینسکی کشور لیتوانی در شهر ویلتیوس شده است. در این نامه اشاره شده با توجه به پرداخت هزینه هتل با کارت اعتباری و عدم وجود این امکان از سوی میهمانان فدراسیون فوتبال، این فرد مبلغ ۳۱۶۴.۵۰ یورو هزینه کرده و خواهان پرداخت این مبلغ از فدراسیون فوتبال شده است. در پایین این نامه که به نظر می‌رسد از سوی حسابرسی فدراسیون فوتبال نوشته شده، این فاکتور هزینه میهمانان شخصی عزیزی خادم یعنی عبدالرضا موسوی و غلامرضا علیخانی است که بدون رابطه کاری با فدراسیون و مجوزهای قانونی، عازم لیتوانی شده‌اند.

همچنین در سند دیگری که تاریخ آن ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ (پیش از عزل عزیزی خادم) بوده و گزارش آن ۹ اسفند ۱۴۰۰ (پس از عزل عزیزی خادم) تهیه شده است، اشاره شده مبلغ ۲۲۲۲ یورو با نرخ ۳۱۷,۲۹۸ ریال هزینه اقامت و پذیرایی عزیزی خادم، موسوی و علیخانی در کشور لیتوانی شده که هزینه آن را رضا احمدنژاد پرداخت کرده است. در این سند معادل ریالی این هزینه‌کرد نیز آمده که مبلغ ۷۰۵ میلیون و ۳۶ هزار و ۱۵۶ ریال (۷۰ میلیون و ۵۰۳ هزار تومان) بوده و بار دیگر در نامه اشاره شده اعزام این نفرات فاقد مجوز شورای برون مرزی بوده است، آن هم در شرایطی که این نفرات هیچگونه رابطه شغلی و قراردادی با فدراسیون فوتبال نبوده‌اند.

گفته می‌شود بخشی از مبلغ ۳۱۶۴.۵۰ یورو از سوی فدراسیون به صورتی (نقدی) پرداخت شده و به همین دلیل در گزارش نهایی حسابرسی این رقم ۲۲۲۲ یورو درج شده است.

در واقع عزیزی خادم در این سفر بدون مجوز شورای برون مرزی دو نفر را با خودش برده و هزینه آنها را هم از حساب فدراسیون پرداخت کرده است؛ تخلفی دیگر که هیئت رئیسه را مصمم به عزل او کرد. یکی از بیش از ۴۰ موردی که هیئت رئیسه با استناد به آنها عزل عزیزی خادم را کلید زد، بی‌انضباطی‌های مالی و پرداخت‌های خارج از قانون بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.