ابراهیم مسعودی، ملی‌پوش سابق فوتسال ایران  در خصوص ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ملی در مقدماتی جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: من یک جلسه به تمرینات تیم رفتم و جوانان آینده‌داری را در تیم ملی دیدم. شاید بازی برابر تیم‌هایی چون مالدیو و ترکمنستان شاخص خوبی برای نقد یا تمجید از تیم ملی نباشد اما من فکر می‌کنم اگر آقایان مشکل ایجاد نکنند و از شمسایی و تفکراتش حمایت کنند، ایران دوباره پتانسیل روی سکو رفتن در جام جهانی را دارد.

 

وی در خصوص تغییر نسل تیم ملی و دعوت نشدن باتجربه‌هایی چون احمد حسن‌زاده، مهدی جاوید و حتی احمد اسماعیل‌پور توضیح داد: قضیه اسماعیل‌پور نسبت به سایر بازیکنان باتجربه تیم ملی که دعوت نشده‌اند متفاوت است اما این را باید بگویم که مربیگری در همه جای دنیا سلیقه‌ای است و در ایران، این نکته نمود بیشتری دارد. یک مربی خودش می‌داند که چه بازیکنی برای تفکراتش مناسب است و به چه کسی نیاز ندارد. شمسایی ریسک بزرگی کرده و باید از او حمایت کرد زیرا این مربی بیشتر از همه صلاح خود را می‌داند و فکر نکنم بخواهد با دعوت نکردن یک یا دو بازیکن، خود یا تیم ملی را به حاشیه ببرد. او بازیکنان خوبی را به اردوی تیم ملی دعوت کرده بود که در عین جوانی، تجربه‌های بین‌المللی نیز داشتند.

 

این ملی‌پوش سابق فوتسال ایران درباره وضعیت بلاتکلیف فوتسال در فدراسیون و عملکرد احسان اصولی در کمیته فوتسال گفت: من اصلا ایشان را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چه رزومه‌ای در فوتسال دارد. چیزی که عیان است، این است که وضعیت تیم های پایه ما روی هواست و این مسیر درستی برای حمایت از فوتسال نیست. با این روش، قهرمانی در جام جهانی که هیچ، ما باید روی سکو رفتن را هم فراموش کنیم. متاسفانه این افراد فکر می‌کنند همه چیز فقط در اعزام تیم به مسابقات خلاصه می‌شود و درکی از نیازهای تیم ندارند. در سال ۲۰۰۸ ما را با دو دست لباس سفید و دو دست لباس قرمز راهی برزیل کردند تا در جام جهانی بازی کنیم که نزدیک بود به خاطر این مورد آبرویمان برود و از ایران برایمان لباس فرستادند.

 

وی ادامه داد: بهتر است افرادی را بیاورند که رزومه‌ای در فوتسال داشته باشند، درک متقابلی از این رشته داشته باشند و بدانند که چه اتفاقی در آن در حال رخ دادن است. فوتسال کویت نمونه مناسبی برای مثال پیشرفت در فوتسال آسیاست. آن‌ها خیلی از ما عقب‌تر بودند و با همین درجا زدن فوتسال ما و پیشرفت آن‌ها، به زودی این کشور هم به صف رقبای ما یعنی تایلند و ژاپن هم اضافه خواهد شد. اگر می‌خواهیم روی سکو رفتن در جام جهانی را تکرار کنیم، باید از فوتسال، تیم ملی، وحید شمسایی و حتی لیگ برتر حمایت شود و به آن رسیدگی شود. این برای فوتسال خوب نیست که کسی بالاترین سمت را در این رشته داشته باشد که رزومه‌ای در آن ندارد. تنها کسی که در این سال‌های دلسوزانه برای فوتسال زحمت کشید، حسین شمس بود که به جای استفاده از دانش و تجربه او، افرادی را انتخاب کردند که مناسب این جایگاه نیستند.