کد خبر : 219923
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 - 10:32
-

فقط در آسیا مسابقات فوتسال لغو می شود!

فقط در آسیا مسابقات فوتسال لغو می شود!

با گذشت زمان مشخص شد که کرونا تنها بهانه‌ای برای لغو مسابقات فوتسال در قاره کهن بوده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، لغو متوالی مسابقات بین‌المللی فوتسال در آسیا، این شائبه را به ذهن متبادر می‌کند که ممکن است جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ نیز لغو یا به زمان دیگری موکول شود.

 شیوع ویروس کرونا در جهان در آغاز سال ۲۰۲۰ بسیاری از رویدادهای ورزشی را در سراسر جهان لغو کرد یا به تأخیر انداخت. فوتسال هم از این قاعده مستثنی نبود و تورنمنت‌های این رشته نیز با شیوع کووید ۱۹ به زمان دیگری موکول شد.

با گذشت زمان مشخص شد که کرونا تنها بهانه‌ای برای لغو مسابقات فوتسال در قاره کهن بوده است. ابتدا قرار بود جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ در اسفند ۱۳۹۸ آغاز شود که AFC از تعویق رقابت‌ها خبر داد. سپس مرداد ۱۳۹۹ به‌عنوان تاریخ جدید جام ملت‌های آسیا انتخاب شد که این زمان تغییر کرد و به آبان همان سال انتقال یافت. آذر ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰، تاریخ‌های بعدی اعلام شده برای برگزاری جام ملت‌های آسیا بود؛ تا اینکه AFC در دی سال ۹۹ اعلام کرد که این تورنمنت برگزار نمی‌شود.

جام باشگاه‌های آسیا نیز از عجز AFC در برگزاری مسابقات فوتسال در امان نمانده است. این رقابت‌ها در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ لغو شد تا باشگاه‌های کشورمان، فرصت افتخارآفرینی مجدد در قاره آسیا را نداشته باشند. اوج ضعف کنفدراسیون فوتبال آسیا در برگزاری این بازی‌ها، به سال ۲۰۲۲ مربوط می‌شود که «انصراف کشور امارات از میزبانی» به‌عنوان تنها دلیل لغو بازی‌ها ذکر شده است.

پس از انصراف امارات، باشگاه گیتی‌پسند ایران پیشنهاد میزبانی مسابقات را ارائه کرد که بدون توجه به این پیشنهاد، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC تصمیم به لغو جام باشگاه‌های آسیا گرفت که با موافقت کمیته اجرایی کنفدراسیون روبه‌رو شد.

نگاهی به تورنمنت‌های فوتسال قاره‌ای در سایر قاره‌ها نشان می‌دهد تنها آسیا با مشکل برگزاری بازی‌ها مواجه بوده است. قاره اروپا سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفت مراحل پایانی لیگ قهرمانان فوتسال اروپا را شش ماه عقب بیندازد و بازی‌های نیمه‌نهایی و فینال در بارسلونا، پشت درهای بسته برگزار شد. یوفا همچنین تاکنون دو دوره جام ملت‌های فوتسال اروپا را پس از شیوع کرونا برگزار کرده است.

کنمبُل (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) نیز مشکلی برای برگزاری جام ملت‌های آمریکای جنوبی ۲۰۲۲ نداشت و حتی مسابقات باشگاهی این قاره در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. با این حال مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲، تنها بازی‌های فوتسال قاره کهن بوده که AFC از عهده برگزاری آن برآمده است.

مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اکنون به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC فعالیت می‌کند و علی تارقلی‌زاده، ریاست دپارتمان فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده دارد. با توجه به روالی که نهادهای تحت ریاست این دو مدیر ایرانی در پیش گرفته‌اند، بعید نیست که جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۲ نیز به تعویق بیفتد یا لغو شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.