کد خبر : 220369
تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 12:40
-

هاشم‌زاده: بازیکن‌سازی کار باشگاه‌هاست، نه تیم ملی/ امیدوارم ایران با شمسایی در اوج بماند /در اندونزی به فوتسال اهمیت زیادی می‌دهند

هاشم‌زاده: بازیکن‌سازی کار باشگاه‌هاست، نه تیم ملی/ امیدوارم ایران با شمسایی در اوج بماند /در اندونزی به فوتسال اهمیت زیادی می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، بازی‌های سی‌گیم در جنوب شرق آسیا هر دو سال یک بار زیرنظر کمیته المپیک اندونزی برگزار می‌شود که تیم‌های تایلند، مالزی، ویتنام و میانمار حریفان بسیار جدی هستند.به بهانه نایب‌قهرمانی محمد هاشم‌زاده پاسخگوی سوالات شد که در ادامه می‌خوانید.   از رقابت‌های سی‌گیم و کیفیت این دوره از مسابقات بگویید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، بازی‌های سی‌گیم در جنوب شرق آسیا هر دو سال یک بار زیرنظر کمیته المپیک اندونزی برگزار می‌شود که تیم‌های تایلند، مالزی، ویتنام و میانمار حریفان بسیار جدی هستند.به بهانه نایب‌قهرمانی محمد هاشم‌زاده پاسخگوی سوالات شد که در ادامه می‌خوانید.

 

از رقابت‌های سی‌گیم و کیفیت این دوره از مسابقات بگویید.

بازی‌های سی‌گیم در جنوب شرق آسیا هر دو سال یک بار زیرنظر کمیته المپیک اندونزی برگزار می‌شود که تیم‌های تایلند، مالزی، ویتنام و میانمار حریفان بسیار جدی هستند. بین اینها تیم‌های تایلند و ویتنام سطح بالایی دارند که در دوره قبل به مسابقات جام‌جهانی راه پیدا کردند و برای ما بازی دشواری بود.

 

دومین نایب‌قهرمانی‌تان را هم با تیم اندونزی به دست آوردید.

بله، مقام دوم را در این رقابت‌ها که به صورت دوره‌ای برگزار شد و همه تیم‌ها با یکدیگر بازی کردند، کسب کردیم. در بازی اول با ویتنام میزبان، مساوی کردیم و در بازی دوم ۶ بر صفر میانمار را بردیم؛ در بازی سوم مالزی را ۳ بر صفر از پیش رو برداشتیم و در بازی با تایلند هم به تساوی یک- یک رسیدیم.

 

می‌توان گفت با بازی‌های درخشان در رقابت‌های قبل، مسئولان را متقاعد کردید تا تیم آقایان به مسابقات اعزام شود؟

بله، برای این مسابقات تمام رشته‌های مدال‌آور را راهی مسابقات می‌کردند و همه فکر می‌کردند تیم اندونزی مقامی را کسب نمی‌کند ولی در مسابقات AFF با به دست آوردن نایب‌قهرمانی آن رقابت‌ها متقاعد شدند که ما می‌توانیم برای کشورشان مدال بیاوریم و با حضور مردان در این مسابقات موافقت کردند که خدا را شکر توانستیم مقام دومی و مدال نقره را از آن خود کنیم.

 

بازخورد فدراسیون و مردم این‌کشور به عملکرد شما چطور بود و آیا بازخوردی دریافت کرده‌اید؟

فدراسیون و مردم از نتایج کاملا راضی هستند و این رضایت را می‌بینیم. خدا را شکر در این رقابت‌ها اصلا باخت نداشتیم و با دو مساوی و دو پیروزی کار را به پایان رساندیم که نتیجه و عملکرد قابل‌قبولی محسوب می‌شود.

 

ورزشکاران و فوتسالی‌ها چقدر موردتوجه مردم و مسئولان اندونزی هستند؟

اینجا به فوتسال خیلی اهمیت می‌دهند و نگاه می‌کنند، آنها پیگیر مسائل فوتسال هستند و همین فشار مردم شاید باعث شد کمیته ملی المپیک اندونزی بتواند ما را راهی این مسابقات کند و فکر می‌کنم چند درصدی فشار مردم باعث این حضور بود.

 

در رقابت‌های سی‌گیم داوران خانم و آقای ایرانی هم سوت زدند، عملکرد داوران را چطور دیدید؟

در رابطه با داوران هم باید بگویم داوران ایرانی واقعا عملکرد خوبی دارند و یک سر و گردن از داوران کشورهای دیگر بالاتر هستند. آنها قضاوت‌های بسیار عالی در این دوره از مسابقات داشتند که از همین‌جا به آنها خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم همیشه موفق باشند.

ترجیح‌تان لژیونر بودن به‌عنوان مربی است یا دوست دارید هدایت تیم‌های ایرانی را برعهده داشته باشید؟
این تجربه بین‌المللی را دوست داشتم و می‌خواستم انجامش دهم، حالا که کشوری مثل اندونزی اهمیت زیادی به فوتسال کشورش می‌دهد فکر می‌کنم جای مناسبی برای من باشد و خیلی دوست دارم که اینجا هستم.
حالا که وحید شمسایی به تیم‌ملی ایران برگشته، شما برنامه‌ای برای بازگشت به تیم‌ملی ایران ندارید؟
الان به برگشت به تیم ملی فکر نمی‌کنم و تمام فکر و ذکرم تیم ملی فوتسال اندونزی است، تمام تمرکزم اینجاست و از آنجایی که با این تیم قرارداد دارم سعی می‌کنم اینجا بهترین عملکرد را داشته باشم و برای تیم ملی کشورم و همچنین برای وحید شمسایی، دوست عزیز و خوبم آرزوی موفقیت دارم.

فکر می‌کنید فوتسال ایران با وحید شمسایی می‌تواند عملکرد بهتری در رقابت‌های بزرگ‌تر داشته باشد؟
امیدوارم تجربیات شمسایی بتواند مثل گذشته تیم ملی را در اوج نگه دارد و از آنجایی که ما سابقه سومی را در دنیا داریم، امیدوارم با تلاش شمسایی، حمایت‌ها و تلاش فدراسیون و بازیکنان بار دیگر این مقام را کسب کنیم.

صحبت از جوان‌گرایی و تغییر نسل در تیم ملی است، به نظر شما چقدر این اتفاق برای تیم ملی ایران انجام شده است؟
در مورد جوان‌گرایی این نظر مستقیم سرمربی است که بخواهد تیم را در چه میانگینی نگه دارد و آیا اصلا بازیکنان جوان خوبی هستند که بتوانند به تیم ملی کشور کمک کنند؟ به نظرم تیم ملی جای بازیکن‌سازی نیست و باید بازیکن‌های جوان در باشگاه‌ها رشد کنند و در تیم ملی کامل شوند. به نظر من اینکه بخواهیم بازیکن را به تیم ملی بیاوریم و رشد دهیم، درست نیست.

فوتسال ایران برای مسیر هموارتر در جام‌جهانی بعدی به چه چیزهایی نیاز دارد؟
به نظرم تیم ملی برای موفقیت باید بازی‌های تدارکاتی قوی انجام دهد و سطح خودش را بالا نگه دارد. بازی دوستانه قوی می‌تواند به تیم ملی کمک کند و سطح کیفی بازیکنان و کادر را خوب نگه دارد. درنهایت برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم تا بتوانند بهترین نتایج را در جام‌جهانی بعدی بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.