کد خبر : 220870
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 11:17
-

چرا باشگاه های فوتسال بانوان در مجمع فدراسیون تغییر کردند؟

چرا باشگاه های فوتسال بانوان در مجمع فدراسیون تغییر کردند؟

دو باشگاه سایپا و پالایش نفت به عنوان نمایندگان لیگ برتر فوتسال بانوان در حالی به مجمع فدراسیون فوتبال دعوت شده‌اند که ابهاماتی در این باره وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، دو باشگاه سایپا و پالایش نفت به عنوان نمایندگان لیگ برتر فوتسال بانوان در حالی به مجمع فدراسیون فوتبال دعوت شده‌اند که ابهاماتی در این باره وجود دارد.

مجمع فدراسیون فوتبال  دیروز با دستور جلسه‌ای که از پیش تعیین شده، برگزار شد و ۸۷ نفر دعوتنامه حضور مجمع را به عنوان عضو دریافت کرده‌اند.

در این بین، تعدادی از اعضای مجمع که شخصیت‌های حقوق هستند، به صورت سالیانه تغییر می‌کنند. این افراد با توجه به جایگاه تیم‌های فوتبال در لیگ برتر و لیگ دسته اول، لیگ برتر فوتسال، لیگ برتر فوتبال ساحلی و لیگ برتر فوتبال و فوتسال بانوان در پایان یک فصل فوتبالی تغییر خواهند کرد و از همین‌رو نمی‌توان جایگاه ثابتی برای آنها متصور شد.

از همین‌رو، مسئله‌ای مطرح شده که دعوت نماینده باشگاه سایپا و پالایش نفت به مجمع ۱۰ خرداد به عنوان تیم‌های اول و دوم فوتسال بانوان به جای نماینده دو باشگاه پیکان و نصر فردیس کرج، اشتباه بوده است. اشتباهی که از سوی حسن کامرانی‌فر صورت گرفته و از همین‌رو می‌تواند مصوبات مجمع آینده را بلا اثر کند، اما برای بررسی این اتفاق باید به اساسنامه فدراسیون فوتبال مراجعه کرد.

ماده ۲۷ اساسنامه فدراسیون فوتبال که مربوط به مجموع عمومی عادی این فدراسیون است در بند ۲ خود به این موضوع اشاره مستقیم دارد که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، تاریخ و محل برگزاری مجمع عمومی را تعیین می‌کند. اعضای مجمع عمومی باید حداقل ۷۰ روز قبل از برگزاری مجمع عمومی، از تاریخ و محل برگزاری مجمع عمومی به صورت کتبی مطلع شوند. همچنین بند ۳ این ماده اعلام کرده است دعوتنامه رسمی نیز باید حداقل ۲۱ روز قبل به اعضا ارسال شود.

فدراسیون فوتبال ,

جایگاه اعضای مجمع فدراسیون فوتبال که حضور آنها وابسته به رده‌بندی تیم‌هاست، طبق آخرین رده‌بندی در فصل پایان یافته مشخص می‌شود. از همین‌رو و با مراجعه به ماده ۲۷ اساسنامه که اعلام کرده اعضای مجمع باید حداقل ۷۰ روز پیش از برگزاری مجمع به صورت کتبی از تاریخ و مکان مجمع مطلع شوند، همچنان نماینده دو تیم فوتسال بانوان، سایپا و پالایش نفت هستند. چرا که قهرمانی تیم پیکان در لیگ برتر فوتسال بانوان و نایب قهرمانی تیم نصر فردیس، روز ۲۶ فروردین و ۴۶ روز قبل از برگزاری مجمع بوده است.

با توجه به فاصله زمانی پایان لیگ برتر فوتسال بانوان که کمتر از ۷۰ روز بوده، نمی‌توان دو باشگاه پیکان و نصر فردیس کرج را نماینده لیگ برتر فوتسال بانوان در مجمع دانست و همچنان دو باشگاه سایپا و پالایش نفت باید در مجمع شرکت کنند. بنابراین، نماینده این دو باشگاه در مجمع ۱۰ خرداد ماه همچنان عضو مجمع خواهند بود و در مجامع بعدی، نماینده دو باشگاه پیکان و نصر فردیس، مجوز حضور در مجمع را خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.