کد خبر : 220945
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 خرداد 1401 - 9:54
-

تمرینات نسبت به تیم قبلی‌ام پرفشارتر است

مروتی:جنگیدن برای قهرمانی سخت اما شیرین است/ از مس سونگون و کراپ الوند هم پیشنهاد داشتم

مروتی:جنگیدن برای قهرمانی سخت اما شیرین است/ از مس سونگون و کراپ الوند هم پیشنهاد داشتم

گفت‌وگویی با علی مروتی، بازیکن جدید تیم فوتسال گیتی پسند انجام شده است که مشروح آن را که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، علی مروتی سابقه ۱۰ سال حضور در لیگ برتر را دارد و در تیم‌های شهرداری و سن‌ایچ ساوه توپ زده است. مروتی همراه با تیم‌های شهرداری و سن‌ایچ ساوه قهرمان لیگ یک شده و به لیگ برتر صعود کرده است، این بازیکن فصل گذشته بعد از سعید احمد عباسی بیشترین گل‌زده را ثبت کرد تا در عملکرد مثبت تیم خود تأثیرگذار باشد.

وی فصل گذشته از سوی باشگاه گیتی‌پسند پیشنهاد داشت، اما به دلیل داشتن قرارداد با سن‌ایچ ساوه، نتوانست به این تیم ملحق شود تا امسال با تمام شدن قراردادش به مدت دو سال به جمع شاگردان کشاورز بپیوندد.گفت‌وگویی با علی مروتی، بازیکن جدید تیم فوتسال گیتی پسند انجام شده است که مشروح آن را که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از حضور در جمع گیتی‌پسندی‌ها بگویید. چه چیزی باعث شد به این تیم بپیوندید؟

آرزوی هر بازیکنی است که در تیم بزرگی مثل گیتی پسند بازی کند، سال گذشته از این تیم پیشنهاد دریافت کردم، اما به دلیل اینکه با سن‌ایچ قرارداد داشتم، نتوانستم به این تیم اضافه شوم. امسال که قراردادم تمام شد از تیم‌های گیتی پسند، مس سونگون و کراپ الوند پیشنهاد داشتم و تصمیم گرفتم به جمع شاگردان محمد کشاورز اضافه شوم.

قبل از حضور در گیتی پسند چه تصوری از این تیم داشتید؟

گیتی پسند سال‌های زیادی است که در لیگ برتر به صورت حرفه‌ای تیم‌داری می‌کند. همه افکاری که نسبت به این تیم داشتم درست بود، تنها به قهرمانی فکر می‌کنند و سخت‌افزار آن را هم در اختیار دارند، جنگیدن برای قهرمانی سخت اما شیرین است.

تمرینات تیم برای فصل جدید را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تمرینات نسبت به تیم قبلی‌ام پرفشارتر است و مشخص است که خود را برای روزهای سخت آماده می‌کنیم و این موضوع برای تیمی که قهرمانی می‌خواهد طبیعی است.

با توجه به قهرمانی گیتی پسند در لیگ، این تیم خود را برای رقابت‌های آسیایی آماده می‌کرد که خبر لغو مسابقات آمد، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

باشگاه گیتی پسند به ما گفته بود که جام باشگاه‌های آسیا را پیش رو داریم و این موضوع برای من انگیزه زیادی ایجاد کرده بود، اما برگزاری این رقابت‌ها منتفی شد. فوتسال مانند یک بچه سر راهی است اما فوتبال، والیبال و هندبال این‌گونه نیستند و مسابقات آسیایی آنها برگزار می‌شود. فوتسال به دلیل اینکه زیرمجموعه فوتبال است هیچ توجهی به آن نمی‌شود، تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی سوم شد، اما به راحتی از کنار آن گذشتند. امیدوارم امسال با گیتی پسند قهرمان لیگ شویم و سال آینده به مسابقات آسیایی برویم.

همان‌طور که اشاره کردید جام باشگاه‌های آسیا یک انگیزه برای باشگاه‌ها و بازیکنان است که دیده شوند، برگزارنشدن این مسابقات چه تأثیراتی می‌تواند داشته باشد؟

انگیزه بسیاری از بازیکنانی که پشت در تیم ملی فوتسال می‌مانند این است که با تیم خود قهرمان شوند و در جام باشگاه‌های آسیا حضور پیدا کنند، زمانی که این رقابت‌ها لغو می‌شود، انگیزه بازیکنان هم کم می‌شود. همچنین تیم‌های خصوصی مانند گیتی پسند با قهرمانی در لیگ ایران صرفاً کاپ و مدال می‌گیرند، این تیم‌ها به دنبال شناخت بیشتر هستند و با لغو رقابت‌های آسیایی امکان دارد، باشگاه‌های خصوصی از یک زمانی به بعد دیگر تیم‌داری نکنند.

 

دفاع از مقام قهرمانی سخت‌تر از خود قهرمانی است و گیتی پسند امسال این چالش را دارد، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

همان‌طور که گفتید دفاع از قهرمانی سخت‌تر از قهرمانی است، گیتی پسند هم به جای سه الی چهار بازیکنی که از تیم جدا شدند، بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کرد. مهره‌های خوبی به این تیم اضافه و بیشتر بازیکنان فصل‌های گذشته نیز در تیم حفظ شدند تا قهرمانی دور از دسترس نباشد.

در شاکله تیم تغییرات زیادی صورت نگرفته است، ثبات این تیم چقدر باعث موفقیت آن می‌شود؟

در مدت چهار پنج سال حضورم در تیم سن‌ایچ چند بازیکن باهم بودیم و چشم‌بسته می‌توانستیم یکدیگر را پیدا کنیم، این موضوع بسیار تأثیرگذار است و زمانی که بازیکنان چند سال کنار هم بازی کنند نقاط ضعف و قوت یکدیگر را پیدا می‌کنند.

سال گذشته سعید احمدعباسی آقای گل شد و شما در رتبه دوم قرار گرفتید، آیا امسال که هم‌تیمی شده‌اید در گلزنی رقابت خواهید داشت؟

فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد زیرا در سن‌ایچ هم که بودم نخست موفقیت و نتیجه‌گیری تیم برایم مهم بود تا موفقیت‌های شخصی که در گیتی‌پسند هم همین‌طور خواهد بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.