کد خبر : 221124
تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 - 8:45
-

تنها لژیونر فوتسال زنان در پی بقا در لیگ برتر اسپانیا!

تنها لژیونر فوتسال زنان در پی بقا در لیگ برتر اسپانیا!

زهرا لطف آبادی به عنوان تنها لژیونر فوتسال زنان ایران در اروپا، به همراه رئال ساراگوسا در پی بقا در لیگ برتر اسپانیاست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، زهرا لطف آبادی به عنوان تنها لژیونر فوتسال زنان ایران در اروپا، به همراه رئال ساراگوسا در پی بقا در لیگ برتر اسپانیاست.

 صحبت از دختری است که بعد از سال‌ها تلاش و تمرین به او گفتند دیگر نباید به فوتسال ادامه دهد، کمر درد‌های عجیب و مراجعه گاه‌وبی‌گاه به بیمارستان باعث شد تا بالاخره پزشک مربوطه آب پاکی را روی دست زهرا بریزد، خداحافظ فوتسال و شاید خداحافظ آرزوهای دوران کودکی!

اما امروز زهرا لطف‌آبادی تنها لژیونر فوتسال زنان ایران در اروپاست، او در لیگ برتر اسپانیا توپ می‌زند و می‌خواهد این سرگذشت عجیب را برای مخاطبین روایت کند.

* بعد از اینکه پزشک گفت دیگر نباید فوتسال بازی کنی چه اتفاقی افتاد؟
راستش ۶ ماه از فوتسال دور شدم، کمردردهای عجیب و پاسخ قطعی پزشکان دیگر راهی برای بازگشت نگذاشته بود اما بعد از ۶ ماه احساس کردم آن زهرای سابق نیستم، به یک دختر ضعیف تبدیل شده بودم و علت این ضعف هم دوری از فوتسال بود.
به‌جرئت می‌گویم آسیبی که دوری از فوتسال به روحیه من وارد کرد به‌مراتب بیشتر از مشکلات جسمی بود. پس همان زمان، وقتی حدود ۲۰ ساله بودم دوباره به فوتسال بازگشتم اما این بار به‌عنوان یک دروازه‌بان!

 

* مسیر شروع دروازه‌بانی از کجا بود و به کجا انجامید؟
من از لیگ دو کشوری شروع کردم اما آن‌قدر تمرینات پُرفشاری داشتم که سریعاً پیشرفت کردم، بلافاصله به لیگ یک رفتم و بعد از آن برای حضور در لیگ برتر تست دادم و موفق شدم در این تست پذیرفته شوم. ۲ سال با تیم دختران کویر کرمان در لیگ برتر بودم و آغاز دعوت من به تیم ملی هم از آنجا بود. سال بعد با مس رفسنجان نایب‌قهرمان لیگ برتر شدم و بعد هم در تیم‌های خراسان رضوی و ملارد توپ زدم.

* داستان ترانسفر شدنت به اروپا به‌عنوان اولین زن ایرانی به چه شکل بود؟
در اولین اعزام من با تیم ملی در سال ۲۰۱۸ تیم‌های بزرگی مثل روسیه، پرتغال و اسپانیا حضور داشتند. در آن تورنمنت به‌عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌ها انتخاب شدم و همان سال از روسیه پیشنهاد دریافت کردم اما به دلایلی مثل کرونا این انتقال در لحظات پایانی کنسل شد. اما ۲ سال بعد مربی تیم اسپانیا با مدیرعامل باشگاه ما تماس می‌گیرد و درخواست جذب من را می‌دهد و بالاخره این انتقال با موافقت طرفین صورت می‌گیرد.

ساراگوسا اکنون در رتبه سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد. آنها برای بقا فقط باید در هفته آخر شکست نخورند.

* شرایط در اسپانیا برای تو چگونه پیش می‌رود؟
راستش من تنها ۱۵ روز است از ایران خارج شده‌ام و هنوز به شرایط عادت نکرده‌ام، خانواده‌ام همراه من نیستند و دلتنگ آنها هستم از طرفی زبان اسپانیایی هم متوجه نمی‌شوم و این کار را سخت‌تر می‌کند اما من تا سال ۲۰۲۴ با ساراگوسا قرارداد بستم و برای موفقیت در این تیم مصمم هستم.

* شرایط ساراگوسا در لیگ‌برتر به چه شکل است؟!
اینجا لیگ بسیار حرفه‌ای پیش می‌رود و تیم ما هدفش ماندن در لیگ‌برتر است. از زمان حضور من ۲ دیدار سخت انجام دادیم که یکی را پیروز و دیگر مسابقه را شکست خوردیم، تنها یک بازی تا پایان فصل مانده که برای ماندن در لیگ برتر باید در این دیدار شکست نخوریم!

* همان‌طور که می‌دانی تیم ملی فوتسال کشورمان بیش از ۴ ماه است هیچ تمرینی نداشته، دراین‌خصوص نظری نداری؟!
وضعیت فدراسیون مشخص نیست و هم تیم‌ملی فوتبال و هم تیم‌ملی فوتسال مدت‌هاست تمرین نداشتند، فدراسیون باید عجله کند چون این نسل یک نسل طلایی برای تیم‌ملی است و باید شرایط محیا شود تا بازیکنان جوان‌تر به اردو‌ها اضافه شوند و از تجربیات بازیکنان با تجربه استفاده کنند.

لطف آبادی و هم‌تیمی‌هایش شنبه به مصاف تیم پنیا می‌روند. تیمی که با ۳ امتیاز کمتر، یک رتبه پایین‌تر از ساراگوسا قرار دارد. تساوی نیز حکم بقای تیم این لژیونر ایرانی را امضا خواهد کرد.

* در آخر ما اینجاییم تا صحبت‌های پایانی شما ا بشنویم.
راستش صحبت خاصی ندارم جز یک ناراحتی و گله از اصحاب رسانه، خروج من از کشور و لژیونر شدنم به عنوان اولین زن ایرانی در اروپا، آن‌طور که باید پوشش داده نشد و اصطلاحاً من غریبانه لژیونر شدم. تمام هدف من این است که به جهان ثابت کنم دختران ایرانی بسیار بااستعداد هستند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و انتظارم این است که رسانه‌ها در این مسیر من را یاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.