کد خبر : 221157
تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 - 12:34
-

شریف: ایران در کشورهای آسیایی به لحاظ داشتن مربیان توانمند و حرفه‌ای سرآمد است/ با رعایت سلسله‌مراتب برای معرفی مربیان ، نتایج بهتری کسب خواهیم کرد

شریف: ایران در کشورهای آسیایی به لحاظ داشتن مربیان توانمند و حرفه‌ای سرآمد است/ با رعایت سلسله‌مراتب برای معرفی مربیان ، نتایج بهتری کسب خواهیم کرد

مربی فوتسال ایران گفت: فدراسیون یک سیستم یکپارچه با دقت بالا طراحی کند تا کسانی که در مربیگری توانایی بالایی دارند، شناسایی شده و پیشرفت کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال،  مربی فوتسال ایران گفت: فدراسیون یک سیستم یکپارچه با دقت بالا طراحی کند تا کسانی که در مربیگری توانایی بالایی دارند، شناسایی شده و پیشرفت کنند.

فاطمه شریف در خصوص برگزاری دوره آموزشی فوتسال بانوان اظهار کرد: دوره مربیگری فوتسال بانوان سطح یک ایران در مشهد در حال برگزاری است. امیدوارم در تیر ماه دوره سطح یک فوتسال بانوان آسیا نیز برگزار شود. در این دوره ۲۰ نفر از شهرستان‌های خراسان رضوی شرکت کردند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم فوتسال بانوان همانند گذشته قهرمان آسیا شود، نیاز به همکاری همه‌جانبه داریم که بخشی از آن وابسته به آموزش است. برای بازیکنان خوب نیاز به مربیان خوب داریم. خیلی از استعدادهایی که شاید به آن‌ها بها داده نشده و کشف نشده‌اند، در شهرستان‌ها حضور دارند؛ از همین رو در این کلاس‌ها مسئولیت مربیان بیشتر می‌شود چرا که باید به دنبال شناسایی استعدادها در شهرستان‌ها باشند.

مربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص انتظارش از فدراسیون در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان فوتسال بانوان گفت: در کلاس‌های مربیگری نفراتی هستند که سطح پایینی دارند اما چون از وسع مالی خوبی برخوردارند، سریع‌تر در کلاس‌های بعدی شرکت می‌کنند و کسانی که لیاقت و شایستگی بالایی دارند، به دلیل عدم پرداخت هزینه کلاس‌ها نمی‌توانند در دوره‌ها شرکت کنند.

شریف ادامه داد: متاسفانه نظارت خوبی از سمت فدراسیون وجود ندارد. هیچ نظارتی روی مربی که سطح یک ایران را کسب کرده، وجود ندارد که در یک سال فعالیت خود در کدام باشگاه‌ها و مدارس کار کرده است. اگر سلسله‌مراتب برای معرفی مربیان به سطح یک فوتسال آسیا رعایت شود، قطعا نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: نسبت به جمعیت کشور جزو کشورهایی هستیم که مربی خانم مازاد داریم اما متاسفانه سیستم یکپارچه‌ای وجود ندارد که متوجه شویم چه میزان از این مربیان فعالیت مستمر دارند. ایران در کشورهای آسیایی به لحاظ داشتن مربیان توانمند و حرفه‌ای سرآمد است و همین موضوع باعث شده کشورهای عربی روی مربیان ایرانی دست بگذارند.

نائب‌رییس بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی تصریح کرد: در جلساتی که با مسئولان کمیته بانوان شهرستان‌های خراسان رضوی داشتیم، متوجه شدیم که برخی از شهرستان‌ها هنوز مربی صاحب مدرک فوتسال نداشتند.

شریف خاطرنشان کرد: مربیگری امری پیوسته و ادامه‌دار است. اینگونه نیست که مربیان خانم با شرکت در یک دوره آموزشی چند روزه توقع مربیگری در تیم لیگ استان داشته باشند. این مربیان باید در سطح آموزش و پرورش، مدارس و باشگاه‌های فوتسال در کنار مربیان باتجربه کار کنند تا در سال‌های آینده در تیم‌های لیگ استان و کشور مشغول به فعالیت شوند.

وی بیان کرد: در طول ۶ سالی که به عنوان مدرس فعالیت دارم، در شهرستان‌های مختلفی تدریس داشته‌ام. کمیته آموزش هیات فوتبال خراسان رضوی به لحاظ برگزاری کلاس‌ها از سطح کیفی بالایی برخوردار است و جزو کمیته‌های آموزش نمونه در سطح کشور محسوب می‌شود. خیلی از شرکت‌کننده‌هایی که از سایر استان‌ها در مشهد حضور دارند، به دنبال این هستند تا دوره‌های آتی خود را هم در مشهد طی کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.