کد خبر : 244879
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 11:29
-

کاظمی:می خواهم مربی بازیکن باشم/هنوز هم در فوتسال ایران آن نسل طلایی هستند که حرف اول را می زنند/بهترین مربی جهان هم از این اسم ها نمی گذشت/بازیکنی که ۱۰ بازی خوب هم برای تیمش انجام نداده ملی پوش می شود

کاظمی:می خواهم مربی بازیکن باشم/هنوز هم در فوتسال ایران آن نسل طلایی هستند که حرف اول را می زنند/بهترین مربی جهان هم از این اسم ها نمی گذشت/بازیکنی که ۱۰ بازی خوب هم برای تیمش انجام نداده ملی پوش می شود

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد شرایط فوتسال ایران صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، افشین کاظمی بازیکن سابق تیم ملی و تیم هایی چون گیتی پسند، منصوری و کراپ در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت خود و فوتسال صحبت کرد.

ببعد از رهایی از مصدومیت به چه میزان از آمادگی رسیدی؟

حدودا ۴ ماه است که پا به توپ شده ام و به آمادگی مطلوب رسیدم ، اما از آنجا که می خواهم در کنار بازی سرمربی هم باشم ، هم‌زمان با پیگیری تمریناتم دورهای مربیگری را نیز سپری می کنم در همین راستا چند پیشنهاد از تیم های لیگ برتر و دسته یک نیز به عنوان مربی ، بازیکن دارم اما تصمیم دارم ابتدا کارت مربیگریم را دریافت کنم تا بتوانم انتخاب های بهتری داشته باشم .

چقدر خود را برای این تجربه سخت و چالش هایی که در پیش داری آماده کرده ای؟

از کودکی عاشق چالش بودم و به سختی های کار کاملا واقف هستم اما همواره سعی کردم بر اساس دانش روز پیش بروم ،به امید خدا کلاس مربیگری بعدی را هم پشت سر بگذارم می توانم به عنوان سرمربی فعالیت کنم و این پتانسیل را در خودم می بینم که بتوانم به عنوان سرمربی هم دینم را به فوتسال ادا کنم. از نظر بدنی کاملا آماده ام ولی می خواهم در کنار بازی به عنوان سرمربی هم در تیمم ایفای نقش کنم . از این نظر در حال بررسی پیشنهاد ها هستم و حتی به یک‌ تیم لیگ یک هم برنامه داده ام . برای من جهت عملی کردن ایده هایم ساختار خوب باشگاه بیشتر از بحث مالی اهمیت دارد.

زمانی که دور از فوتسال بودی چقدر از جانب اهالی فوتسال حمایت شدی؟

همه دوستانم در کنارم بودند ولی متاسفانه مسئولان کراپ الوند بعد از مصدومیتم قراردادم را کاملا نادیده گرفتند،به نظر من مجموعه کراپ خیلی مجموعه خوبی است. سال اول حضورش در فوتسال، من در کنار اقای افضلی تیم را از دسته یک به لیگ برتر آوردیم اما به دلیل تصمیمات و انتخاب های اشتباه این تیم تا به الان از قهرمانی دور بوده در حالی که دو فصل پیش می توانست قهرمان شود.

برای ادامه مسیری که انتخاب کردید تمایل به همکاری با باشگاه گیتی پسند داری؟

به اعتقاد من این باشگاه به ورزش ایران نه فقط فوتسال لطف زیادی داشته است .اکثر مقام های باشگاهی من چه به عنوان بازیکن و چه در مقام کاپیتان با این تیم بوده و من همواره گیتی پسند را از زمان تشکیل تا به امروز خانه خودم می دانم و هر زمان که مسئولان تیم صلاح بدانند به خانه ام‌ بر می گردم.گیتی پسند تیم بزرگی است و در هر شرایطی حتی امسال هم که ترکیبی از بازیکنان خوب و با تجربه در کنار جوان هاست به واسطه حمایت های همه جانبه مسئولان باشگاه و تماشاگرانش شخصیت قهرمانی دارد و از مدعیان اصلی خواهد بود.

تیم ملی تغییر شکل یافته وحید شمسایی را چطور ارزیابی می کنی؟
من تجربه بازی در کنار وحید شمسایی در تیم ملی و باشگاهی را دارم و از طرفی او از دوستان خوب و صمیمی من نیز هست به همین خاطر هم در ابتدا ترجیح دادم در قبال تغییراتی که صورت گرفته با خبرگزاری ها مصاحبه نکنم و به تیم ملی جدید فرصت بدهم اما به اعتقاد من اگر موفق ترین مربی جهان هم الان در این جایگاه قرارداشت به این راحتی ها از اسم های بزرگی که هنوز هم در اوج هستند نمی گذشت . هنوز هم در فوتسال این بازیکنان نسل طلایی هستند که حرف اول را می زنند و بازیکنان جوان می توانند از بازی در کنار آنها تجارب خوبی کسب کنند.تیم ملی جایگاه بهترین هاست و نمی دانم وحید شمسایی بر اساس چه ایده ای بازیکنان بزرگ را از تیم ملی کنار گذاشت.شرایط الان فوتسال به گونه ای شده که بازیکنانی که حتی ۱۰ بازی خوب هم برای باشگاهش انجام نداده فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی را به دست می آورد در صورتیکه زمان ما برای تصاحب جایگاه تیم ملی باید بهترین خودمان را به نمایش می گذاشتیم و بی وقفه تلاش می کردیم و هر لحظه با هم در رقابت بودیم.

جدای از انتخاب بازیکن ،عملکرد فنی تیم ملی را تا به امروز چطور دیدید؟

ما همیشه عادت داریم تیم های آسیایی را بزرگ کنیم در حالیکه تیم ملی به راحتی می تواند در آسیا قهرمان شود.اگر از نتایج صرف نظر کنیم ،من از تیم ملی در کوران مسابقات آسیایی کار با برنامه ای ندیدم حتی در اوت و کرنرها و به نظرم در جام ملت ها هم قابلیت فنی بازیکنان نسل طلایی بود که به کمک تیم ملی آمد و ان نتایج را رقم زد.من در گذشته هم گفته بودم با این نحوه مدیریت فوتسال ،ایران جایگاهش در آسیا را هم از دست خواهد داد که پیش بینیم در جام ملت ها به وقوع پیوست و ما به ژاپن باختیم و قهرمانی را از دست دادیم و سپس در یک بازی دوستانه با برد ژاپن کلی سر و صدا به پا کردیم ،در حالی که در دوران ما موفق شدیم ابرقدرت های جهان را از پیش رو برداریم و با همان مقام سومی جهان بود که فوتسال ایران سر زبان ها افتاد به نحوی که به ما می گفتند در بازگشت مجسمه هایتان را خواهند ساخت .از این نظر از این بازیکنان بزرگ راحت نمی توان گذشت بخصوص وقتی بازیکنانی نظیر مهدی جاوید و احمد اسماعیل پور و … هنوز هم در اوج آمادگی به سر می برند.جایگاه تیم ملی جایگاه بزرگی است و برای آن باید جنگید .

جوانگرایی تیم ملی را چطور می بینید؟

زمانی جوانگرایی کرده ایم که مانند آلمان بازیکن ۲۰ ساله را در ترکیب اصلی قرار دهیم نه اینکه فقط به عنوان مسافر همراه تیم باشند و نهایت چند دقیقه فرصت بازی داشته باشند.جوانگرایی باید با برنامه انجام شود و از این نظر با صحبت های علی افضل و‌حسین افضلی کاملا موافق هستم که جوانگرایی وظیفه باشگاه هاست.ما باید برای جوانان بستری را آماده کنیم که در یک رقابت سالم با بزرگان فوتسال برای رسیدن به جایگاه تیم ملی تلاش کنند. وقتی خودمان به راحتی روی نام های بزرگی که هنوز هم حرف اول را می زنند خط می کشیم انگیزه و رقابتی برای ملی پوش شدن جوان ها باقی نمی گذاریم .
زمان ما بازیکنان بزرگ تا زمانی که در اوج بودند جایگاه ثابتی در تیم ملی داشتند و بازیکنان جوان برای رسیدن به ترکیب اصلی باید به سختی تلاش می کردند و ثمره اش هم نام های بزرگی چون محمد کشاورز،محمد طاهری،مصطفی نظری،مجید تیکدری،حسین سلطانی،اصغر حسن زاده،علیرضا صمیمی و مسعود دانشور و خیلی دیگر از بازیکنانی بودند که به نو به خود در افتخارات فوتسال نقش آفرینی کردند.

عملکرد تیم امید در مسابقات کافا را چطور دید؟

علی صانعی از جمله مربیان بازیکن ساز فوتسال است و خیلی بازیکنان تیم ملی ثمره زحمات او هستند من هم افتخار همکاری با او را در رده ملی و باشگاهی داشتم و نسبت به ایشان خیلی ارادت دارم اما این بازیکنان نیاز به کار و تلاش بیشتر دارند تا بتوانند جایگزین نسل طلایی شوند.شناسایی و پرورش بازیکنان مستعد و جوان وظیفه باشگاهست و تیم ملی فقط باید جایگاه بهترین ها باشد.این باشگاه ها هستند که با تقویت و بها دادند به زیر ساخت های خود در تمام رده های پایه می توانند سازنده نسل های آینده باشند .

به عنوان صحبت پایانی موردی هست که بخواهید به آن اشاره کنید؟

در پایان اعتقاد دارم هنوز هم برای تقویت تیم ملی دیر نیست و می توان از بازیکنان بزرگ استفاده‌کرد ، مسابقات جام جهانی مانند جام‌ملت های آسیا نیست و با شناختی که از نسل طلایی دارم مطمئن هستم در آن رقابت ها بازیکنان بزرگ و با تجربه می توانند به کمک جوان ها بیایند و باعث رشد و پیشرفتشان شوند .

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.