کد خبر : 245022
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 9:56
-

نگاه ویژه شمسایی به مهره‌های شاخص امید در کافا/ستاره‌های آینده فوتسال ایران برای درخشش در جهان

نگاه ویژه شمسایی به مهره‌های شاخص امید در کافا/ستاره‌های آینده فوتسال ایران برای درخشش در جهان

نمایش تیم‌ملی امید در تورنمنت کافا تحسین برانگیز بوده که دلیل اصلی آن نیز درخشش چهره‌های ناشناخته زیر نظر علی صانعی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، همگی رقبای تیم‌ملی با نفرات اصلی در تورنمنت تاجیکستان حضور پیدا کرده‌اند و شاگردان علی صانعی با ۹ امتیاز تنها یک قدم تا قهرمانی در این رقابت‌ها فاصله دارند.
ستاره‌های جوان تیم‌ملی که میدان مناسبی برایشان مهیا شده است تا با درخشش و خودنمایی، نظر مربیان تیم‌ملی فوتسال را نسبت به خود جلب نمایند و در سیاهه نفرات اعزامی به تورنمنت برزیل جای بگیرند. 
در مسابقات کافا، تیم‌ملی به علت استرس بازی ابتدایی و عدم شناخت دقیق از بازیکنان، در گام نخست برابر ترکمنستان شکست خورد‌. با این حال علی صانعی به جوانان خود ایمان داشت و از بازی دوم به بعد، نقاط ضعف تیم ملی پوشش داده شد و جویندگان قهرمانی در مسیر مناسبی قرار گرفتند.
امیدهای فوتسال ایران، با برتری چشمگیر مقابل بزرگسالان افغانستان و ازبکستان، تئاتر ترسناکی را در سالن دوشنبه تاجیکستان به نمایش گذاشت. اما میان این بازیکنان، چند مُهره نقش بسزاتری را نسبت به سایر نفرات داشته‌اند.

*مهدی رستمی‌ها
سنگربان جوان تیم‌ملی و باشگاه مس‌سونگون، در دیدار دوم تاریکی و یاس را به روشنایی و امید بدل ساخت. در لحظاتی که ثانیه‌ها به سرعت در حال عبور بودند و نتیجه بازی با تساوی دنبال می‌شد، او بود که از اشتباه دروازه‌بان حریف نهایت بهره را برد و با یک ضربه دقیق و معرکه، گل پیروزی بخش ایران را به ثمر رساند. آن برتری، خون تازه‌ای را در رگ‌های تیم‌ملی جاری کرد. رستمی‌ها در بازی مقابل ازبکستان، ضربه پنالتی نقطه یک حریف را مهار کرد و به عبارتی دیگر دژی بزرگ برابر ضربات حریفان بود.

*علی خلیل‌وند
کاپیتان دوم تیم‌ملی و بازیکن سفیرگفتمان تهران که روزگاری با پیراهن واموس اندونزی در جام باشگاه‌های آسیا به میدان رفته، دیگر چهره درخشان امیدهای فوتسال ایران در تورنمنت کافا تا اینجا بوده است. خلیل‌وند تا به اینجای رقابت‌ها، با سه گل بهترین گلزن تیم‌ملی هم به شمار می‌رود. این بازیکن ۲۵ ساله که اصالتی مراغه‌ای دارد، در نبرد حساس مقابل ازبکستان موفق به دبل شد و تیر خلاص را بر پیکر بی جان ازبک‌ها وارد کرد.

*بهروز عظیمی
در طول تاریخ، مشهدی‌ها همیشه یک سوپراستار را در فوتسال ایران داشته‌اند. در سالیان اخیر قدرت بهادری یکی از پای ثابت‌ها در تیم‌ملی بوده که درخشش خیره‌ کننده‌ای هم داشته است، اما این بار پسری از تایباد که محصول آکادمی استعدادهای درخشان مشهد بوده و در تیم‌های شهید منصوری قرچک و مقاومت البرز حضور داشته، در تیم ملی و فوتسال ایران نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. بهروز عظیمی، جزو بازیکنانی است که پیش از کافا، بارها توسط وحید شمسایی به اردوی تیم‌ملی بزرگسالان فرخوانده شد و با پیراهن تیم‌ملی، به میدان رفته است. این بازیکن در بازی مقابل افغانستان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و در کافا از ستاره‌های مسابقات بوده است.

اگرچه بازیکنانی از جمله، مسعود یوسف، علی اکرمی و سهیل جامدی نیز از بازیکنانی بوده‌اند که تاثیرشگرفی در نتایج تیم‌ملی امید در تورنمنت کافا داشته اند.

گزارش: رامین احمدپور 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.