کد خبر : 248456
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 9:49
-

آوردگاه برزیل؛ همان که شمسایی می خواست!

آوردگاه برزیل؛ همان که شمسایی می خواست!

مسابقه خاصی که وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران همیشه خواهان آن بوده، سرانجام در مسیر او قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، مسابقه خاصی که وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران همیشه خواهان آن بوده، سرانجام در مسیر او قرار گرفته است. فوتسالیست‌های ملی‌پوش ایران ۱۷ شهریور راهی برزیل می‌شوند تا در تورنمنت شش‌ جانبه این کشور شرکت جویند. شمسایی همواره تأکید ورزیده تا زمانی که این بازیکنان با بهترین‌های جهان رودررو نشوند، پیشرفت واقعی نمی‌کنند و عیار واقعی‌شان رو نمی‌شود و از نظر او و البته خیلی‌های دیگر، سرآمد خوبان فوتسال جهان، برزیل است که با ۶ بار قهرمانی در جام جهانی این رشته، رکورددار فتح این پیکارها هم به حساب می‌آید. گرندپری فوتسال برزیل که سال‌ها است شهریورماه در این کشور برگزار می‌گردد، یکی از تک‌ محل‌های تلاقی با آبی و زردپوشان به شمار آمده و مردان زبده فوتسال ایران نیز در دو دهه گذشته به دفعات در این رقابت‌ها حاضر شدند و با برزیل مسابقه دادند و با اینکه تقریباً در تمامی ادوار به این میزبان قدرتمند باختند اما توانایی‌شان بیشتر شد و عیار کارشان بالاتر رفت.
 پس از فترتی چهار-پنج ساله
چهار-پنج سالی بود که پای ایران از تورنمنت گرندپری فوتسال برزیل کوتاه شده بود و بخشی از آن، پیامد رواج بیماری مهلک کرونا و تعطیلی یکی، دو دوره این رقابت‌ها و قسمتی دیگر هم محصول فقدان عزم جدی و همراهی فدراسیون با جامعه فوتسال برای شرکت در این رقابت‌های غیررسمی اما مفید و سطح بالا بود. شمسایی خوشحال است که امسال فدراسیون پشت ماجرا را گرفته و اصرار وی را برای شرکت در این مسابقات پاس داشته و کارهای اداری این حضور و مقدمات سفر به برزیل را جور کرده و تیم ملی فوتسال ایران احتمالاً روبه‌روی حریفی می‌ایستد که تا نام فوتسال می‌آید، اولین واژه مرتبط با آن که یادآوری می‌شود، «برزیل» است. با این وجود هنوز برگزاری یک مسابقه جانانه تازه بین ایران و برزیل در تورنمنت گرندپری ۲۰۲۳ قطعی نیست زیرا در قدم نخست که شش تیم حاضر در این آوردگاه به دو گروه سه تیمی تقسیم شده‌اند، ایران در گروهی قرار گرفته که برزیل در آن نیست و یکی از همگروهی‌های سلسائو، ژاپن دیگر نماینده آسیا در این رقابت‌ها است.
 
همه احتمالات موجود
با این اوصاف، مسابقه احتمالی ایران و برزیل در نیمه نهایی و پس از صعود دو تیم از هر گروه شکل خواهد گرفت و براساس رتبه حاصله دو تیم در گروه‌های مربوطه شاید این دیدار را در فینال شاهد باشیم. البته این احتمال هم وجود دارد که با توجه به حذف یکی از آنها در نیمه نهایی، اصلاً این مسابقه شکل نگیرد و دیداری که شمسایی این همه برای آن بی‌تابی می‌کند، کلاً برگزار نشود. با این وجود شمسایی آنقدر پرشور به سوی برزیل پر خواهد کشید که در تمامی طول این سفر چنان دیداری را در ذهن و متن آرزوهایش مرور و بازآفرینی و با آن زندگی خواهد کرد. از نظر شمسایی، این همان تقابلی است که فوتسال ایران پس از تغییر نسل اخیرش و تشکیل یک تیم ملی جوان و آینده‌دارتر برای رسیدن به بلوغ سنی و تکامل رفتاری و ارتقای تاکتیکی‌اش از هر جهت به آن نیازمند است. دیداری که با توجه به غنای ذاتی و هنرمندی چشمگیر بازیکنان ایران فوتسال دنیا را هم پربارتر خواهد کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.