کد خبر : 249044
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 12:48
-

حال‌وهوای مدعیان قهرمانی؛

لشگرکشی این پنج تیم به سوی صدرجدول

لشگرکشی این پنج تیم به سوی صدرجدول

هفته هفتم لیگ‌برتر فوتسال روز جمعه پیگیری خواهد شد و دیدارهای پنج تیم بالای جدول جلب نظر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، نگاهی مینی مالیستیک خواهیم داشت به شرایط پنج تیم‌ بالانشین لیگ‌برتر که آماده ضیافت‌های هفته هفتم هستند. گیتی‌پسندِ صدرنشین میزبان شگفتی‌ساز لیگ سفیرگفتمان است. مس‌سونگون از فرش‌آرای شکست‌ناپذیر پذیرایی می‌کند. گهرزمین در مصاف با فولادزرند، ناقوس دربی کرمان را به صدا درمی‌آورند و قمی‌ها در ساوه به دنبال سه امتیاز شهرداری خواهند گشت. 

 

*گیتی‌پسند اصفهان ؛ 

تاج و تخت فوتسال ایران به مدد شش بُرد متوالی و رکوردِ بی‌نظیر ۱۰۰درصد پیروزی به دست آمد. همین‌طور فریاد‌های از ته محمدکشاورز پس از گل پیروزی‌بخش توسط امیرحسین داوودی در ساوه را، که در ثانیه‌های پایانی سه امتیاز رویایی را برایشان به ارمغان آورد. آن‌ها سن‌ایچ بحران‌زده و البته جنگجو را زمین‌گیر کرده بودند و خودشان را صدرنشین. در فوتبال می گویند “اگر پیروزی‌هایت تداوم داشته باشد، حریفانت سرانجام عقب‌نشینی می‌کنند.” بله انگلیسی‌ها راست گفته‌اند. وقتی لیگ به تعطیلی رفت صدر جدول هشت کلمه‌ داشت: گیتی‌پسند ! 

 

*مس‌سونگون ورزقان ؛ 

وقتی در رتبه دوم جدول به سَر می‌برید یعنی یک تیم از شما بهتر بوده، این جملات به زبان آورده شده مورینیو برای ورزقانی‌ها بی‌معناست، زیرا آن‌ها اعتقاد دارند که بهترین تیم لیگ به شمار می‌روند و تا پایان نیم‌فصل جایگاهی که همیشه به آن‌ها تعلق داشته را پس خواهند گرفت و صدرنشینی را تصاحب می‌کنند. تساوی یک بر یک در زرند یعنی چه؟ یعنی مس‌ سونگون پس از دو سال به تساوی تن داده. یعنی آن‌ها در مصاف با تیم قعرنشین دو امتیاز را از کف داده‌اند و از دست دادن صدرنشینی را برایشان به همراه داشته است. بدین معنا که سایه رقیب دیرینه بالای سَر آنهاست. 

 

*سفیرگفتمان تهران

بازیکنان به پرواز درآمده، آمیزه‌ای از درخشش فردی و کار گروهی، من از شما می‌پرسم چه کسی تصور می‌کرد آن‌ها لیگ‌برتر را در جایگاه سوم سِیر کنند؟ فوتسالی‌های تهران می‌گفتند «چرا زرخانلی اجازه رفتن این‌ بازیکنان را صادر کرده؟ و رضا هم جواب داده بود «ترجیح می‌دهم کسانی را راهی میدان کنم که به ارزش پیراهن سفیرگفتمان اشراف داشته باشند». گفته بود «می‌خواهم تیمی با پاسپورت تهرانی و جوان روانه میدان کنم». نکته این بود سفیرگفتمان به رهبری زرخانلی در فصل پیش هم شناسنامه تهرانی داشت و فصل را در رتبه هفتم به پایان برده بود. اما تفاوت‌ها این دو فصل کاملا مشهود است و باورنکردنی: آن‌ها حالا فصل پیش پایین‌تر از این تیم‌ها بوده‌اند.(کراپ، سن‌ایچ، گهرزمین و فولادزرند) اما حالا بالاتر از همه آن‌ها حضور دارند، خیلی بالاتر و این یعنی شکوفایی. 

 

*آناصنعت قم؛

باسکی‌ها پیش از شروع فصل‌ها شعار جالبی دارند “همه بازی‌های خانگی‌ات را ببر اگر قهرمان نشوی، می‌دانی که سقوط نخواهی کرد. لااقل آن‌ بالاها جای خواهی گرفت” طرفداران بیلبائو درست می‌گویند. قمی‌ها چنین حال‌وهوایی را از باسکی‌ها وام گرفته‌اند و در خانه بیش از هر تیمی ترسناک بوده‌اند و بی‌رحم. نتایج آناصنعت با هدایت حسین صبوری شگفت‌انگیز بوده :(چهار پیروزی در شش بازی) ولی برتری ۲_۱ برابر ایرالکو به عنوان اولین برد دور از خانه آناصنعت، آن‌ شعار معروف را کمی تحت‌تاثیر قرار داده، آن‌ها حالا سودای سه رتبه بالای جدول را در سرشان می‌پرورانند. 

 

*گهرزمین سیرجان؛

بازنده بزرگ هفته ششم آن‌ها بودند، سیرجانی‌ها. غیرمنتظره‌ترین نمایش لیگ‌برتر در تهران که مردان افضلی تا به خودشان آمدند پنج بار دروازه‌شان فرو ریخته بود و سپس هر چه کوفتند با واکنش‌ بی‌نظیر سنگربان سفیرگفتمان مات و مبهوت ماندند، اما نتیجه طعنه‌آمیز بود؛ پنج _ چهار . شاید آن‌ها حق داشتند سر داور نق بزنند اما تیمی که ادعای ظهور امپراطوری در فوتسال ایران را دارد باید دست از گلایه‌ها بردارد. بازگشت سربازان حسین افضلی از دل خاکستر در هفته‌های آغازین بیانگر شایستگی آن‌ها برای بازگشت به صف بزرگان است. گهرزمین اختلاف چندانی را با تیم سوم جدول ندارد؛ فقط سه امتیاز.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.