کد خبر : 249065
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1402 - 12:10
-

رقابت داغ میان گلزنان لیگ برتر فوتسال؛

کفش طلای لیگ‌برتر را برای کدام بازیکن خواهند دوخت

کفش طلای لیگ‌برتر را برای کدام بازیکن خواهند دوخت

نگاهی خواهیم داشت به مدعیان اصلی کسب عنوان آقای‌ گلی لیگ‌برتر فوتسال ایران در فصل ۱۴۰۲ که برخی از نام‌ها فراتر از گمانه‌زنی‌های اول فصل به چشم‌ می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، در این فصل هم بار دیگر شاهد رقابتی داغ بر سر عنوان آقای‌ گلی لیگ‌برتر فوتسال ایران هستیم. ستاره‌‌هایی که در آستانه پایان هر بازی سرنوشت نهایی را رقم می‌زنند و انتظار می‌رود که کورس تیم‌های بالای جدولی در این فصل بسیار حساس و نفس‌گیر باشد و این گلزنان اصلی تیم‌ها خواهند بود که برای افتخارآفرینی تیم خود تلاش بسزایی خواهند کرد. برخی از بازیکنان که تیم‌هایشان از شانس قهرمانی برخوردار نیستند در این بازه زمانی به کفش طلای لیگ برتر دل بسته‌اند تا جایگاه بزرگی را برای خود دست‌وپا کنند، اما تعدادی بازیکن دیگر نیز هستند که در فوتسال ایران گمنام و بی‌نام‌ونشان به شمار می‌روند و می‌خواهند علاوه بر درخشش فردی، ناجی و فرشته نجات باشند. با گذشت زمان گلزنان برتر به این مسئله می‌اندیشند که برای تصاحب لباس مقدس تیم‌ملی به قصد فروریختن دروازه‌ها جان بکنند، به ویژه گلزنانی که آوازه‌ای بلند دارند. 

 

پیش از معرفی سیاهه گلزنان، به جملات دی‌کانیو خیره می‌شویم. او گفته‌ است دروازه فقط از تعدادی تیرهای عمودی و یک تیر افقی‌ ساخته‌ شده‌ است، اما برای یک‌ فوتبالیست به منزله ورود به بهشت است. 

 

محمدحسین درخشانی؛ گیتی‌پسند

تعداد گل: هشت 

 

استثنایی، اعجاب‌آمیز و فوق‌العاده… رسانه‌ها و مربیان تیم اصفهانی با این واژه‌ها به توصیف پسر سنگسری تیمشان پرداخته‌اند. پسری که همه گلزنان این فصل لیگ برتر را به جنگ طلبیده. اوایل زمزمه حضور او در اسپانیا در فرط متون و اخبار تکرار می‌شد اما محمد کشاورز دودستی به این ستاره چسبید و حالا دارد ثمره‌اش را می‌بیند. او برابر نام خویش در وصف گلزنی‌هایش به عدد هشت چشم دوخته و تا پایان هفته ششم خود را به عنوان مدعی کسب عنوان آقای گلی مطرح کرده است، به خصوص که گیتی‌پسند را هم در صدر جدول همراهی می‌کند.

محمدحسین قاتل این تیم‌ها بوده است: مقاومت البرز یک گل، کراپ‌الوند یک گل، پالایش نفت بندرعباس دو گل، ایرالکو اراک دو گل و گهرزمین سیرجان دو گل. 

 

سهیل جامدی؛ کراپ‌الوند

تعداد گل: هفت 

 

کراپ این فصل هم زخم‌پذیر و هم تاسف‌برانگیز. عملکرد این تیم در ذهن‌ها نمی‌گنجد اما اسب مُرده دو هفته‌ای است که زین شده و نقاط روشنی را هم داشته، پاس‌های هوشمندانه او، پرس‌های بی‌امانش، گل‌های منجی‌ بخش، حرکات بدون توپش و اگر در کراپ یک ستاره را تعریف کنید و یا در جست‌وجوی آن باشید، بی‌شک به سهیل جامدی خواهید رسید. همه این‌ها یعنی کاپیتان تیم‌ملی در تورنمنت کافا که جام قهرمانی را بالای سر برده، با هت‌تریکی از یاد نرفتنی مفهوم “نزول” را برای تیمش به هیچ گرفته. اگر این روی متن نیشدار نباشد باید گفت از نُه گل کراپ در این فصل، هفت‌ تای آن توسط سهیل جامدی به ثمر رسیده است.

سهیل دروازه این تیم‌ها را به آتش کشیده: ایرالکو اراک سه بار، شهرداری ساوه دو بار، گهرزمین سیرجان و مس‌سونگون یک بار. 

 

محمدحسین ابوالقاسمی؛ مقاومت البرز 

تعداد گل: شش 

 

پس از سالی ناامیدکننده که به دور از دنیای فوتسال با پای کوبیدن در پادگان‌ها سپری کرد حالا مهمان ناخوانده ضیافت کفش طلا لقب گرفته است. این راس تنکابنی بار دیگر انگیزه‌ و قریحه‌اش را شکوفا کرده تا او را فرشته نجات سربازها خطاب نمایند. آخرین باری که محمدحسین در لیگ‌برتر به شادی پس از گل پرداخته بود به دو فصل پیش بازمی‌گردد که در شهروند ساری نه بار موفق به گلزنی شده بود و حالا به نظر می‌رسد که این توانایی را دارد تا رکوردش را استمرار ببخشد. پوکر در سالنی که روزگاری آرزوهایش را دنبال می‌کرد، هم تیمش را از باتلاق قعر جدول رهایی ساخت و هم خودش را به صدر جدول گلزنان منگنه کرد.

محمدحسین دروازه این تیم‌ها را گشوده است: پوشاک حافظ ساری چهار بار، پالایش نفت بندرعباس دو بار. 

 

بهروز اسدی؛ گهرزمین سیرجان

تعداد گل” شش 

 

ستایش. بله ستایش کردن تنها فعلی است که می‌توان در وصف تمام‌کنندگی‌های بهروز به کار بُرد . او نه تنها تبحر بالایی در شکار دروازه‌ها دارد، بلکه به نقل از فوتبالی‌ها با گل‌های جایزه پوشکاش‌آور که تحسین‌ تماشاگران را برمی‌انگیزد، برای گهرزمین این فصل قاب‌ توری تیم‌ها را متلاشی کرده است. عملکرد شاداب در عین حال بی‌رحم اسدی در خط حمله از تیم سیرجان یک هیولا ساخته است. او بر غم شکست تیمش از تهرانی‌ها، نمایش غنی و سحرانگیزی داشت.

اسدی فاتح دروازه این تیم‌ها بوده است: سفیرگفتمان دو گل، سن‌ایچ یک بار، کراپ دو بار و گیتی‌پسند یک بار. 

 

بهروز عظیمی؛ مس‌ سونگون

تعداد گل: شش 

 

عاشقان سینه‌چاک مس‌ سونگون می‌گویند با این الهه درنده، قهرمانی از همین حالا رزرو شده است. ابتدا تردیدهایی در مورد چگونگی سازگاری وی در میان فوق‌ستاره‌های مس‌ وجود داشت، اما او کم کم دارد با حفظ توان گلزنی‌اش، به مسائل جدید هم عادت می‌کند. در تیمی همانند مس‌سونگون او همیشه فرصت گلزنی به دست خواهد آورد و به سختی می‌توان موقعیتی را تصور کرد که بهروز برای گلزنی به مشکل بخورد. عظیمی یکی از بهترین تمام‌کننده‌های فوتسال ایران به شمار می‌رود ، اما بیش از عنوان آقای گلی در پی حضور ثابت در سیاهه تیم‌ملی است. در زادگاهش او را “پسر جادویی” می‌خوانند که می‌تواند نام “تای‌آباد” را در فوتسال جهانی کند. بسیاری دیگر او را بهترین جایگزین برای حسین طیبی تعبیر می‌کنند.

بهروز عظیمی دروازه این تیم‌ها را گشوده است: پالایش نفت بندرعباس دو بار، سفیرگفتمان یک بار، سن‌ایچ ساوه یک بار، مقاومت البرز یک بار، کراپ الوند یک بار. 

 

مرتضی فرزانیان؛ سفیر گفتمان

تعداد گل: شش 

 

از او به عنوان یکی از بخت‌های ربودن گوی کفش‌ طلا نام می‌برند. در آخرین مصاحبه وحید شمسایی پیش از اعزام به تورنمنت برزیل با خبرنگار ورزش سه، نام مرتضی فرزانیان در بین چهره‌هایی نقش بست که عملکرد فوق‌العاده و معرکه‌ای داشته‌اند و در اردو مقدماتی آسیایی فراخوانده می‌شود. یکی از بهترین گلزنان لیگ و جوان، مسیر پُر پیچ و خمی را پیش روی خود می‌بیند و شاید بتواند به زودی، اختیار و قدرت را از ابرستاره‌ها بگیرد. مرتضی در این سن‌وسال رکورد گلزنی شگفت‌آوری داشته و در حال پیمودن مسیر رشدش در سفیر گفتمان است. یقینا او تنها به کمی زمان برای پیوستن به تیمی بزرگتر نیاز دارد، اما وی کماکان در پایتخت برای کسب عنوان آقای گلی رقابت می‌کند. آمارها نشان‌دهنده این است که هنگامی که این یار تهرانی فرصتی به دست آورد، به ندرت آن را از دست می‌دهد و هرچه که بزرگتر می‌شود، دقت شوت بهتری هم به ثبت می‌رساند.

مرتضی فرزانیان، تور دروازه‌ این تیم‌ها را به حرکت درآورده است: گهرزمین یک بار، شهرداری ساوه دو بار، آناصنعت قم سه بار.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.