کد خبر : 255119
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 11:01
-

مرتضایی: مشکل مربیان ایرانی در سطح جهانی عدم تسلط به زبان است/ آستان قدس همکاری خوبی با تیم‌ملی افغانستان دارد/ باشگاه‌های ما از ۸۰درصد تیم‌های آسیایی کیفیت بالاتری دارند

مرتضایی: مشکل مربیان ایرانی در سطح جهانی عدم تسلط به زبان است/ آستان قدس همکاری خوبی با تیم‌ملی افغانستان دارد/ باشگاه‌های ما از ۸۰درصد تیم‌های آسیایی کیفیت بالاتری دارند

سرمربی تیم‌ملی افغانستان گفت: مربیان ایرانی در رشته‌های گوناگون ورزشی نشان داده‌اند توانمندی بسیار زیادی دارند و حتی می‌توانند در عرصه بین‌المللی درخشان ظاهر شوند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، مجید مرتضایی سرمربی تیم‌ملی فوتسال افغانستان که توانسته عملکرد مثبت و قابل تحسینی با این تیم داشته و سبب رشد فوتسال این کشور در عرصه ملی شود، در گفتگویی در خصوص شرایط خود و این تیم صحبت کرد.

 

* چه شد که وارد حوزه فوتسال افغانستان شدید؟

من همواره در دوره‌های مختلف مربیگری‌ام با بازیکنان افغانستانی کار کرده‌ام و معتقدم بازیکنان این کشور از توانایی بالایی برخوردار هستند. آشنایی من با فوتسال افغانستان و تجربه کاری‌ام، به خصوص زمان حضورم در مشهد، سبب شد همکاری من با تیم‌ملی این کشور به عنوان سرمربی اتفاق بیفتد.

 

*زیر ساخت و امکانات در این کشور چه وضعیتی دارد؟

متأسفانه به خاطر شرایط خاص منطقه‌ای و وضعیت متفاوت این کشور در سال های متمادی، می‌توان گفت امکانات، زیرساخت‌ها و ملزومات کافی تا الان فراهم نشده است. البته ما تا الان اردوهای آماده‌سازی خوبی در ایران و مشخصا در شهر مشهد داشته‌ایم و آستان قدس رضوی نیز در بحث امکانات همکاری بسیار مناسبی با ما داشته است.

 

*فوتسال در کشور افغانستان طرفدار دارد؟

در حال حاضر رشته فوتسال در این کشور پرطرفدارترین رشته در میان رشته‌های زیر نظر فدراسیون فوتبال افغانستان و حتی تا حدی کل ورزش این منطقه است. البته رشته کریکت هم در افغانستان طرفدار زیادی دارد.

 

*وضعیت فوتسال ایران را چطور می‌بینید؟

به نظر من تیم‌ملی فوتسال ایران جزو برترین تیم‌های جهان در حوزه استعداد و پتانسیل است و در آسیا هم به جز ژاپن که فقط روبه‌روی تیم کشورمان خوب بازی می‌کند، رقیب خاصی ندارد. من فکر می‌کنم رقیب‌های اصلی ایران، کشورهای برزیل، پرتغال و آرژانتین هستند و ما نیز این توانایی را داریم که در جام‌جهانی جزو چهار تیم برتر پایانی باشیم.

 

*نظر شما راجع به اختلاف‌نظرها در تیم‌ملی و بحث انتخاب بازیکنان ملی‌پوش چیست؟

اختلاف‌‎ها همیشه وجود دارد و همواره عده‌ای هستند که به تصمیم‌ها معترض باشند اما نکته اصلی چارچوب کاری‌‎ای است که هر سرمربی دارد و قطعا وحید شمسایی نیز بر اساس معیارها و شناختی که از افراد دارد، سعی می‌کند بهترین بازیکن‌ها را برای حضور در تیم‌ملی انتخاب و دعوت کند.

 

*برخی می‌گویند لیگ فوتسال ایران از لحاظ فنی شرایط خوبی ندارد و این موجب تکیه ما به توانایی لژیونرهای‌مان در خارج از کشور می‌شود.

به نظر من لیگ ما افت آنچنانی نداشته و سطح آن از بسیاری از لیگ‌های آسیا و حتی دنیا بالاتر است. تیم‌های باشگاهی ما هم به گونه‌ای هستند که از تیم‌های ملی زیادی بهترند و همین‌طور شاید از ۸۰ درصد تیم‌های آسیایی کیفیت مناسب‌‎تری داشته باشند.

 

*شما فکر می‌کنید سطح فنی مربیان ایرانی در چه حدی است؟

دید من نسبت به مربیان کشورمان بسیار مثبت است و به نظرم توانایی آن‌ها بسیار بالاست. مربی‌های فوتسال ما توانایی‌های خیلی مناسبی دارند و می‌توانند در سطح جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. با این حال یکی از مشکلات پیش روی مربیان ایرانی، تسلط  نداشتن بر زبان انگلیسی‌ست.

 

*نظر شما راجع به فوتسال و فوتبال استان خراسان‌رضوی چیست؟

قطعا دو مشکل اساسی استان در فوتبال و فوتسال، عدم حمایت مالی و بودجه‌ای و البته نبود مدیریت مناسب و حرفه‌ای است. بسیاری از بازیکنان با استعداد خراسانی به دلیل نبودن اسپانسر و حامی مالی به شهرها و استان های دیگر کشور می‌روند و این موضوع که نتیجه سوءمدیریت نیز هست، سبب می‌شود استان از ظرفیت این افراد استفاده نکند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.