کد خبر : 255313
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 10:34
-

سفال‌منش: باشگاه‌های اسپانیایی برای حضور لژیونرها در جام ملت‌ها قولی نداده‌اند/ دوست داریم با مراکش و قزاقستان بازی کنیم

سفال‌منش: باشگاه‌های اسپانیایی برای حضور لژیونرها در جام ملت‌ها قولی نداده‌اند/ دوست داریم با مراکش و قزاقستان بازی کنیم

مربی تیم ملی فوتسال ایران گفت که مذاکرات او با دو باشگاه اسپانیایی برای استفاده از چهار لژیونر در جام ملت‌های آسیا تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، شهاب‌الدین سفال‌منش درباره دیدار پیش روی تیم ملی فوتسال ایران مقابل روسیه، گفت: بعد از جام ملت‌های آسیا دو بار با ژاپن و دو بار با ازبکستان بازی کردیم. در تورنمنت برزیل به مصاف سه تیم نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا رفتیم و مقابل همه تیم‌ها صف‌آرایی کرده بودیم. دوست داشتیم با تیم‌های ملی مراکش، قزاقستان و روسیه هم بازی کنیم که برای دیدار با مراکش و قزاقستان، پیش از جام ملت‌های آسیا یا جام جهانی در حال رایزنی هستیم.

از همه فرصت‌های خودمان برای آماده‌سازی بهره برده‌ایم
وی با بیان اینکه ملی‌پوشان برای محک خوردن اهداف تاکتیکی به دیدارهای دوستانه باکیفیت نیاز دارند، تصریح کرد: تاکنون از همه فرصت‌های خودمان برای آماده‌سازی استفاده کرده‌ایم و می‌خواهیم از فاصله کوتاه بین جام ملت‌های آسیا و جام جهانی بهره ببریم. تیم ملی متعلق به همه است و طبقه‌بندی مشخصی برای این تیم مطرح نکردیم. هر کسی بتواند به مجموعه تیم ملی کمک کند، از دید کادر فنی دور نمی‌ماند.

جایگاه هیچ بازیکنی در تیم ملی تثبیت شده نیست
مربی تیم ملی فوتسال در مورد بازگشت علی اصغر حسن‌زاده کاپیتان پیشین این تیم به جمع ملی‌پوشان بیان کرد: با توجه به نیازها و ذهنیتی که از برنامه فنی تیم داریم، لیگ برتر را ارزیابی می‌کنیم. حسن‌زاده عملکرد خوبی در لیگ داشت و دعوت او به تیم ملی نتیجه این عملکرد بود. دعوت یک مسئله است و ماندن در تیم ملی مسئله‌ای دیگر. جایگاه هیچ بازیکنی در تیم ملی تثبیت شده نیست. بازیکنان همیشه رصد می‌شوند و بهترین‌ها به جام ملت‌های آسیا و جام جهانی خواهند رفت.

می‌خواهیم ۶۵ درصد تیم ملی را به زیر ۲۶ ساله‌ها اختصاص بدهیم
سفال‌منش با اشاره به مصدومیت آقای گل و بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ اظهار داشت: مسلم اولادقباد و حسین طیبی ارکان اصلی تیم ملی هستند و آنها را با بدشانسی از دست دادیم. ما عملکرد آنها، سعید احمد عباسی و سالار آقاپور را در اسپانیا بررسی می‌کنیم. با این حال ماندن در لیست نهایی، در خلال تمرینات و محک خوردن ملی‌پوشان مشخص می‌شود. می‌خواهیم حدود ۶۵ درصد تیم ملی زیر ۲۶ ساله باشند و بقیه تیم را به نفرات باتجربه اختصاص بدهیم.

روسیه با بازی در سالن لار موافق بود
وی درباره تقابل شاگردان وحید شمسایی با تیم ملی روسیه در شهر لار و در سالنی که از جنس «پارکت» نیست، خاطر نشان کرد: روسیه درخواست کرد که این بازی در سالنی با جنس پارکت برگزار شود و این پیشنهاد را قبول کردیم. با این حال محل برگزاری بازی تغییر کرد و مسابقه به لار منتقل شد که روس‌ها (با تغییر کفپوش سالن) موافقت کردند. رئیس کمیته فوتسال رایزنی‌های لازم را انجام داده و همه امکانات فراهم شده است. انتظار داریم امکانات و اسکان خوبی داشته باشیم.

باشگاه‌های اسپانیایی برای حضور لژیونرها در جام ملت‌ها قول قطعی نداده‌اند
مربی تیم ملی فوتسال با اشاره به احتمال غیبت طیبی، اولادقباد، احمد عباسی و آقاپور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ عنوان کرد: متأسفانه تیم‌های آسیایی مجبورند بعد از فیفادی در جام ملت‌های آسیا بازی کنند. مشغول رایزنی با مدیران باشگاه‌های مایورکا پالما و وینیا آلبالی هستیم که آنها، این مسئله را منوط به قبل از جام ملت‌ها کرده‌اند و هنوز قول قطعی نگرفته‌ایم. من و شمسایی با سرمربیان و مدیران فنی دو باشگاه جلسات ویدیویی داشتیم و تلاش کردیم آنها را مجاب کنیم.

ژاپن برای حضور ۷ لژیونر خود در جام ملت‌های آسیا به جمع‌بندی رسیده است
سفال‌منش در مورد شرایط مشابه ایران با قهرمان دوره گذشته جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تیم ملی ژاپن هفت لژیونر در قاره اروپا دارد و گروهی از این کشور به اروپا سفر کرده‌اند. مدیر فنی فوتسال ژاپن به من گفت با باشگاه‌های لژیونرهای این کشور به جمع‌بندی لازم رسیده‌اند. اگر نیاز باشد، ما هم به اسپانیا سفر می‌کنیم تا هم عملکرد بازیکنان ایرانی را از نزدیک ببینیم و هم با مدیران باشگاه‌های آنها جلسه داشته باشیم.

صحبتی درباره مربیگری طاهری در تیم ملی مطرح نشد
وی راجع به شایعاتی که پیرامون اضافه شدن محمد طاهری به کادر فنی تیم ملی فوتسال به وجود آمد، تصریح کرد: طاهری بسیاری باشخصیت است و یکی از مفاخر فوتسال ایران محسوب می‌شود. اگر روزی نیاز به استفاده از طاهری در کادر فنی تیم ملی باشد، شمسایی چنین مسئله‌ای را اعلام می‌کند که تاکنون صحبتی در این باره مطرح نشده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام سه شنبه , ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

واقعا خجالت آور هست که این آقا در کانادا زندگی می کند و هیچ شناختی از فوتسال ایران ندارد در ایم ملی حضور دارد و در مورد فوتسال ملی نظر می دهد فقط باید به حال این تیم ملی و ابن فوتسال تاسف خورد!!!