کد خبر : 255510
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 8:39
-

شمسایی: فدراسیون هرچه زودتر برای حضور لژیونرها در جام ملت ها اقدام کند/حضور در تورنمنت ویتنام به تیم ملی کمک می کند

شمسایی: فدراسیون هرچه زودتر برای حضور لژیونرها در جام ملت ها اقدام کند/حضور در تورنمنت ویتنام به تیم ملی کمک می کند

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: از رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته فوتسال خواستم هر چه زودتر برای حضور لژیونرها در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ با باشگاه‌های آنان رایزنی کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، وحید شمسایی در مورد احتمال حضور لژیونرهای تیم ملی فوتسال کشورمان و آخرین وضعیت آنها برای حضور در مسابقات ۲۰۲۴ اظهار داشت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم هیچ چیزی مشخص نیست و به دلیل اینکه برگزاری جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ خارج از فیفادی است ما مشکل حضور لژیونرها را در تیم ملی داریم. من با اصولی صحبت داشتم که با تاج ریاست فدراسیون فوتبال در رابطه با این موضوع صحبت کند و هر چه زودتر برای حضور لژیونرها در جام ملت های ۲۰۲۴ با باشگاه‌های آنان رایزنی کنند.

وی افزود: ما باید نهایتا  ۴۵ روز قبل از برگزاری مسابقات آسیایی یعنی در اسفندماه اسامی نهایی ۲۵ نفر خود را به AFC اعلام می کنیم و هیچ جای تغییر بعد از آن وجود ندارد. از همین امروز تهمیداتی می‌طلبد که فدراسیون فوتبال برای حضور لژیونرهایی مثل اولادقباد، طیبی، احمدعباسی و آقاپور با باشگاههای آنان تماس داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: این چهار بازیکن از مهره های اصلی تیم هستند البته دیگر بازیکنان تیم ملی هم در شرایط ایده آل قراردارند اما ما باید تمامی جوانب را در نظر بگیریم. مسابقات آسیایی ازبکستان هم انتخابی جام جهانی و هم قهرمانی آسیاست و کار هم سخت است. همه تیم‌ها با برنامه وارد این مسابقات می شوند و نمی‌توان هیچ تیمی را از قبل برنده دانست. از فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال درخواست دارم که برای حضور این بازیکنان تا دیر نشده اقدام کنند.

 شمسایی همچنین درباره همگروهی تیم ملی فوتسال در بازی‌های آسیایی گفت: من کاری به قرعه این مسابقات  ندارم اما تیم ملی کشورمان با کویت، بحرین و افغانستان همگروه است و دو تیم کویت و افغانستان از مربیان ایرانی برخوردار هستند و هر دو مربی از بهترین‌ها هستند. من ناراحتم که یکی در آخر حذف می‌شود. هدف اول ما صعود به جام جهانی و صعود به مرحله بعدی این رقابت‌هاست. البته قهرمانی در آسیا هم اهداف ما است و ما سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را در این رقابت‌ها داشته باشیم. همانطور که قبلا گفتم کار سختی داریم اما ما ایرانیم و به دنبال قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی هستیم.

شمسایی درباره اینکه آیا در تورنمنت ویتنام شرکت می کنید یا خیر؟ گقت: درخواستی از ویتنام برای حضور  تیم ملی ایران در تورنمنتی دوستانه با حضور مراکش  و نیوزلند به دستمان رسیده  و حضور در این تورنمنت  ۴۵ روز قبل از بازی‌های آسیایی است و حضور در این تورنمنت از لحاظ فنی خیلی به تیم کمک می‌کند و ما اعلام آمادگی کردیم. فدراسیون هم در پاسخ مکاتبه‌ای داشته است در آخر نظر نهایی با کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال است.

 وی افزود: تیم‌های آسیایی در حال آماده شدن برای بازی های آسیایی و انتخاب جام جهانی هستند.برای مثال ویتنام در آرژانتین اردویی برگزار کرده است و ژاپن هم هفته گذشته با آرژانتین بازی کرد. ازبکستان اونانسیو لوپسِ سرمربی سابق اسپانیا را جذب کرده و بازی‌های تدارکاتی زیادی داشته است.

کاپیتان سابق تیم ملی ادامه داد: در گروه ایران،  افغانستان و کویت هم شرایط خوبی قرار دارند.کویت سابقه حضور در جام جهانی و قرار گرفتن جز چهار تیم برتر آسیا را دارد. افغانستان هم بسیار غیرقابل پیش بینی است. همانطور که در بازی‌های مقدماتی آسیایی همگان را شگفت زده کردند تمام بازیکنان این تیم در ایران بازی می‌کنند و این تیم می‌‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد. بحرین هم از مربی برزیلی استفاده می‌کند و به این تیم احترام می‌گذاریم. 

 شمسایی همچنین در مورد دو بازی دوستانه با روسیه خاطرنشان کرد:  چالش بسیار جذابی برای ما است. اول اینکه این بازی در لار و با حضور گسترده مردم مهمانواز این شهر برگزار می شود. روسیه یکی از تیم‌های با قدرت و صاحب سبک در فوتسال دنیاست. خارج از هر نتیجه که بدست آید به دنبال بهترین عملکرد هستیم  و ما ۱۸ نفر بازیکن نهایی را شب گذشته  اعلام کردیم و طبق پروتکل که صحبت کردیم قرار شد در هر بازی از ۱۶ نفر استفاده کنیم که بتوانیم بازیکنان خود را محک جدی بزنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.