کد خبر : 255945
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 10:11
-

نگاهی به دو بازی دوستانه ایران با روسیه/ شمسایی روزی صدبار بنویسد: پاورپلی، پاورپلی، پاورپلی…

نگاهی به دو بازی دوستانه ایران با روسیه/ شمسایی روزی صدبار بنویسد: پاورپلی، پاورپلی، پاورپلی…

تیم ملی فوتسال ایران دو دیدار متفاوت مقابل روسیه داشت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، شاید اگر جای دو بازی دوستانه ایران با روسیه عوض می شد الان این حجم از انتقادات روانه وحید شمسایی نمی شد؛ تصور کنید تیم ما بازی اول را به روسیه با نتیجه ۶ بر ۲ می باخت و بازی دوم را ۳ بر۲ می برد، حالا همه به به و چه چه می کردیم اما دقیقا تفاوت بازی ایران و روسیه و سطح فوتسال ما همین نتیجه ای است که در دو بازی اول و دوم رقم خورد، این دو بازی به ما می گوید ما می توانیم روسیه را ببریم (مثل بازی اول) اما اگر ضعف های خود را بر طرف نکنیم و آنالیز خوبی از حریف نداشته باشیم بدجوری تنبیه می شویم (مثل بازی دوم)

اتفاقا ملاک ارزشیابی تیم ملی باید بازی دوم ایران با روسیه باشد اما ذکر چند نکته:

۱- شمسایی در زمان حضورش در تیم ملی (به خصوص پس از جام ملت های آسیا) آزمون و خطای زیادی داشته و بازیکنان زیادی دعوت کرده است. چه در بین بازیکنان جوان و چه با تجربه نفرات مختلفی را محک زده اما به نظر می رسد هنوز به ترکیب ایده ال خود نرسیده است. تغییرات در هر لیست تیم ملی وجود دارد و این در آستانه جام ملت های آسیا چندان خوب نیست.

۲- بعد از بازی اول نوشتیم که تیم ملی در پاورپلی ضعف دارد.در بازی دوم مشخص شد نه تنها راهی برای مقابله با پاورپلی حریف نداریم بلکه در اجرای آن هم به شدت ضعف داریم. خوب نتوانستیم این تاکتیک را پیاده کنیم و در گذشته هم در این مهم موفق عمل نکردیم. از شمسایی بعید است که هنوز نتوانسته باشد برای این تاکتیک مهم فوتسال برنامه ای داشته باشد. تنبیه او این است که فعلا تا فیفا دی بعدی روزی صدبار بنویسد پاورپلی، پاورپلی، پاور پلی و… تا بداند که این تاکتیک چقدر در فوتسال حیاتی است (و فیلم دو بازی ایران با روسیه را نگاه کند)
۳- جدا از پاورپلی ساختار دفاعی ما هم به هم ریخته و آشفته نشان داد. برای این مهم هم باید کاری کرد. تیم ملی باید برای ترمیم حفره های دفاعی موجود کاری کند و گرنه در همین آسیا تنبیه می شویم.

۴- چه در زمان شمسایی و چه در زمان ناظم الشریعه ( و احتمالا در دوره های پیش از این مربیان) بارها قبل یا بعد از بازی با روسیه به این نکته اشاره شده که روس ها چون در لیگشان ۲۵ دقیقه ای بازی می کنند از لحاظ بدنی قوی هستند با این تفاسیر ما تا ابدالدهر محکوم به شکست مقابل روسیه هستیم؟ یعنی نباید فکری به حال تقویت بدنی تیم بکنیم؟ چرا بقیه کشورها که لیگشان در دو وقت ۲۵ دقیقه ای نیست این مشکل را مقابل روسیه ندارند؟ چرا با وجود آگاهی از این مهم هیچ تدبیری در این همه سال ها اندیشه نمی کنیم؟ چرا تیم ما مشکل بدنسازی دارد؟ چرا برای ریکاوری این قیبل بازی ها برنامه ای نداریم؟

۵- پست دروازه بانی در فوتسال به شدت روحی روانی است و خوشبختانه یا متاسفانه دروازه بان اول ما فعلا وابستگی زیادی به این مهم دارد. یعنی اگر مسعود محمدی از لحاظ روحی حالش خوش باشد بهترین گلری ها را از او می بینیم و اگر حالش خوب نباشد ساده ترین توپ ها هم برای او مشکل می شوند. یک نمونه از این اتفاق را در بازی فروردین ماه با ازبکستان به یاد داریم و یکی هم دیروز مقابل روسیه. مربی دروازه بان های تیم ملی باید روی این قضیه کار کند.

۶- همچنان معتقدیم نیمکت شمسایی نیاز به تقویت دارد. او را به رفیق بازی می شناسیم و اینکه هوای رفقایش را دارد. اتفاقا چه خوب؛ از بین رفقایش کسی را پیدا کند که متخصص تر باشد و به کارش بیاید. برای چندمین بار می گوییم شمسایی باید دستیارانی داشته باشد که مثل بازی دیروز بیکار نباشد و به کمک او بیایند.

۷- هنوز دو فیفا دی در پیش داریم و فرصت هست. شمسایی قطعا با سابقه و پیشینه ای که دارد همه اعتبار و دانشش را برای موفقیت تیم ملی می گذارد. امیدواریم در فرصت باقی مانده تا جام ملت های آسیا نقاط ضعف تیم ملی برطرف شود. شمسایی گفته اول اولویتش کسب سهمیه جام جهانی و بعد قهرمانی است اما ما می گوییم اولویتمان قهرمانی در آسیاست چون با قهرمانی در آسیا سهمیه جام جهانی هم در جیبمان خواهد بود.

یادداشت: سید حامد اردهالی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

حسین چهارشنبه , ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

بزرگترین اشتباه شمسایی اوردن بازیکنان بی تجربه و مسن به تیم ملی است
اصلا چه معنی میدهد بازیکنی که بالای بیست و هفت هشت سال سن داره و بازی ملی نداره به تیم ملی دعوت بشه
بازیکن بی تجربه فقط باید زیر بیست و دو سال باشه تا برای اینده شاخته بشه

علی پنجشنبه , ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

یعنی تو این سایت ها فقط یاد گرفتن بیسوادان که منفی بافی کنند
احمق ها بازی دوستانه ای که ازش نقطه ضعف نیاد بیرون ریالی ارزش نداره

ناشناس چهارشنبه , ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

چون به جای اینکه بازیکنان تمرین کنند ، فقط خودش تمرین می‌کند

نام چهارشنبه , ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

وحید شمسایی فقط دنبال نمایش هست نه خودش و نه کادر فنى تیم ملى دانش فوتسال ندارند و با اینا تیم ملى بِه هیچ جایی نمیرسه و فقط آینده یک سرى جوان رو نابود میکنند !!!
شمسایی باید زودتر عوض بشه وگرنه تو جام جهانى کیسه گل میشویم و آبرو و اعتبار فوتسال ایران خواهد رفت

ناشناس چهارشنبه , ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

اصلا این تیم بدرد نمی خورد این مربی بدرد تیم ملی نمی خورد بازیکن خوب مربی خوبی نمی شود

محمد کاظم پنجشنبه , ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۰

تیم فوتبالمون که ۶-۲از انگلیس باخت.فوتسالمون هم ۶-۲-از روسیه باخت حالا فقط مونده فوتبال ساحلی که همه چیز را ست کنه

مهدی بیرانوند پنجشنبه , ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

وقتی بهترینای اسیا یعنی مهدی جاوید ،حسن زاده رو در اوج دورانشون کنار می‌ذاره (جاوید سال قبلش بهترین بازیکن اسیا شد و حسن زاده رو هم که دنیا میشناسه)انتظار موفقیت دارید؟ البته بنظرم با همون بازیکنایی که به ژاپن باختیم بدون سرمربی هم میتوتنستیم با اختلاف ببریم،اما همه چی رو به شمسایی باختیم،راستی این چندسال سابقه سرمربی گری داره؟ کحای دنیا بدون هیچ سابقه ای یکی رو سذکربی میکنن،این فاجعه مدیریت تو ایرانه

مهدی بیرانوند پنجشنبه , ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

بزرگترین فاجعه یعنی اینکه یه نفر رو بدون هیچ سابقه و افتخار مربیگری میارن سرمربی تیم ملی میکنن،تو دنیا مربیای کار ازموده در مربیگری باشگاهی لیگ رو با کارنامه موفق میارن مربی تیم ملی میکنن اما تو ایران برعکسه یعنی شمسایی بعد از کنار گذاشتن از تیم ملی تازه باید مربی گری در تیمهای باشگاهی رو تجربه کنه😂😂😂😂😂این واسه پپ گواردیولا هم قفله،واقعا اگه بتونه عنوان سومی ایران در جام جهانی رو تکرار کنه،باید پپ گواردیولا بیاد پیشش دوره ببینه😂😂😂

ترمشت پنجشنبه , ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

شمسایی داره مسیر علیرضا دبیر رو میره… ((درمداربودن))

سید مرتضی علم الهدی پنجشنبه , ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

تصور من اینست که شمسایی اگرچه بازیکن خیلی خوبی بوده ولی مربی خوبی نیست.تاظم الشریعه به مراتب از او بهتر است.دفاع تیم در مقابل پاورپلی یک جور است و حمله با پاورپلی هم یکجور که باید بازیکنان بخوبی آگاه باشند.