کد خبر : 256926
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 11:47
-

کودتای فینالیست‌های اروپا علیه یوفا: شرم آور است

کودتای فینالیست‌های اروپا علیه یوفا: شرم آور است

چهار تیم فینالیست لیگ قهرمانان فوتسال اروپا، بارسلونا، پالما، اسپورتینگ و بنفیکا، نسبت به میزبانی ایروان واکنش منفی نشان دادند و انتخاب یوفا را بی معنی و شرم‌آور دانستند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، اعطای فینال فور لیگ قهرمانان اروپا از سوی یوفا به ارمنستان، به ویژه به ایروان و ورزشگاه کارن تماشایی آن، چهار تیمی را که بین ۳ تا ۵ می ۲۰۲۴ به رقابت خواهند پرداخت را اصلا راضی نکرده است و اعتراضات باشگاه‌های بزرگ فوتسال اروپا را به همراه داشته. آن‌ها مدعی‌اند، هرگز بین چهار باشگاه شرکت کننده – اسپورتینگ، بنفیکا، بارسلونا و مدافع عنوان قهرمانی پالما، یک انتخاب توافقی صورت نگرفته و فینالیست‌ها که از شبه جزیره ایبری هستند و برای شرکت در این رقابت‌ها باید بیش از ۵ هزار کیلومتر را طی کنند.

این تصمیم با مخالفت‌های زیادی از سوی جامعه فوتسال مواجه شده. بارسلونا یکی از پر سر و صداترین باشگاه‌ها در رقابت مکان انتخابی بوده است. علاوه بر اعتراض هواداران، جوردی تورس، مدیر فوتسال بلوگرانا نیز تصمیم یوفا را “شرم آور” تعریف کرد.

فاصله بین ایروان و پالما مایورکا و بارسلونا (بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلومتر) و با لیسبون (نزدیک به ۶۰۰۰ کیلومتر ) منجر به اعتراض چهار باشگاه شده و اعتقاد دارند که این فاصله یک نقص است و تیم‌ها نمی‌توانند در فینال فور توسط هواداران‌شان همراهی شوند.

در حالی که ایروان مشتاقانه برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان فوتسال ۲۰۲۴ یوفا آماده می شود، اما با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور، مشخص نیست یوفا چگونه برای مقابله با چالش‌های احتمالی مرتبط با تدارکات سفر برای هواداران برنامه‌ریزی می‌‌کند.

ورزشگاه کارن درمیچیان، با ظرفیت ۶۹۰۰ نفر، از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۸۳، یک مکان ورزشی برجسته بوده و در سال ۲۰۰۸ تغییرات قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. اکنون با میزبانی اولین فینال بزرگ فوتسال خود، آماده تاریخ سازی خواهد بود. ارمنستان پیش‌ترها توانایی خود را برای میزبانی رویدادهای فوتبال سطح بالا نشان داده که در سال ۲۰۱۹ مسابقات یورو زیر ۱۹ سال در ایروان را برگزار کرد.

اکنون بارسلونا و پالما به اسپورتینگ و بنفیکا پیوسته‌اند و طی روزهای گذشته به همراه دو تیم پرتغالی، اعتراضات خود را به یوفا تحویل داده‌اند و نسبت به میزبانی ایروان مخالفت کرده‌اند.

تیم مایورکا پالما اسپانیا، قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، در این فصل با ستاره‌های ایرانی‌اش، حسین طیبی، مسلم اولاد قباد و سالار آقاپور، به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.