کد خبر : 257813
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402 - 16:28
-

لیگ‌ برتر فوتسال و عصرهای جمعه

لیگ‌ برتر فوتسال و عصرهای جمعه

تیم‌ها، مربیان و بازیکنان در این هفته، نوزدهمین مسیر پُرپیچ و خم لیگ برتر فوتسال ایران را دور می‌زنند و مشخص نیست کدامیک با موفقیت چنین مرحله سختی را پشت‌سر می‌گذارند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، عصر جمعه‌ها همیشه متعلق به فوتسالی‌‌هاست و نوزدهمین هفته از این آوردگاه بزرگ و پُر تب‌ و تاب با انجام هفت دیدار پیگیری خواهد شد. در چنین مقطعی جدال‌های بسیاری نزدیکی، سایه به سایه و شانه به شانه در انتظار طرفداران تیم‌ها است. صدرنشین لیگ برتر به مصاف تیم پنجم می‌رود. تیم سوم لیگ میزبان تیم ششم خواهد بود و تیم دوم جدول از تیم دهم پذیرایی می‌کند. با این حال، آن پایین‌ها هم مدار فوتسال به درجه بالای خود می‌رسد. تیم یازدهم برای تیم دوازدهم تله می‌گذارد. صبر کنید و به خاطر بسپارید که فاصله امتیازات تیم‌های سوم و چهارم و از پنج تا هفتم به باریکی یک مو می‌باشد که هر آن ممکن هست پاره شود تا جابه‌جایی‌ها در جدول، محفل بزرگان را به ویرانی بکشد.

*در این یادداشت، به مهم‌ترین مسابقه‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتسال پرداخته‌ایم؛

*گیتی‌پسند اصفهان _ سن ایچ ساوه 

دیداردو تیم به دلایل پرشماری تماشایی خواهد بود‌ و خاطرات تلخ و شیرینی را برایشان تداعی می‌کند. پرده‌های بازی رفت با هوش، زرنگی و گل‌ ثانیه‌های پایانی با چهره‌های قهرمانانه صدرنشین پایین کشیده شد تا جایی که برغم نمایش جانانه سن‌ایچی‌ها تمام زحمات به خاک نشست و جملات کار را که کرد، آن که تمام کرد در ذهن‌ها می‌چرخید و حالا گیتیزن‌ها در تئاتر رویایی‌شان که همه را بلعیده‌اند، به مصاف پسران اصغری مقدم می‌روند که در نیم فصل دوم آبدیده‌تر و در حال باز تعریف خود بسر می‌برند. 

اگر جایگاه‌ تیم‌ها را به هیچ بگیریم که بدون شک تفکرات مربیان‌شان چنین تعریف می‌شود، هر دو باشگاه‌ها بهترین نتایج را در دور برگشت به ارمغان آورده‌اند، با شعار «هر چقدر حریف مشت بزند، ما یکی بیشتر می‌کوبیم» مسیر را پیومده‌اند و تیم‌های زهردار دوم و سوم لیگ به شمار می‌روند. در عین حال دفاع گیتی‌پسند معرکه‌تر بوده و آن‌ها فقط ۲۲ گل دریافت کرده‌اند و ۶۷ گل به ثمر رسانده‌اند. در نقطه مقابل سن‌ایچ ۵۹ بار دروازه‌ها را باز کرده، اما ۴۸ مرتبه نیز دروازه‌اش فرو پاشیده. با این وصف دیدار گذشته دو تیم با کلین‌شیت و درخشش سنگربانان همراه بود. محمدکشاورز با رکوردی که غبطه‌آور است و دست نیافتنی، بدون شکست به جام طلایی می‌نگرد و جواد اصغری مقدم برای بازگشت به محفل بزرگان، سخت به‌سان رستگاری احتیاج دارد.

 *مس‌سونگون ورزقان _ فولادزرند ایرانیان؛

نامه‌ای کوتاه و روشنگرانه در وصف ناکامی مدافع عنوان قهرمانی؛ اینجا، نه بوندسلیگا است که آفتاب از مونیخ طلوع کند و نه سریa که یوونتوس در برهه‌ای تیمی برای تمام فصول باشد و فوتسال نیز، فوتبال نیست. اینجا قهرمان‌ها هم سقوط می‌کنند، حتی اگر تیمی بوده باشی که موزه‌ای از جام‌ها بسازی. مس‌سونگون، تیم کهکشانی و طلائیه‌دار فوتسال ایران اولین زخم را برابر همین حریف زرندی بر پیکر خود دید، اولین لغزش و آسیب که جراحتش رفته رفته و هفته به هفته عمیق‌تر شد. آن‌ها می‌دانند که قریحه قهرمانی از بین رفته و بنابراین زمانش فرا رسیده که خیلی جدی و موشکافانه برای حفظ جایگاه دوم سخت تلاش کنند و شهاب‌گونه تا پایان فصل پیش بروند تا اعاده حیثیت کنند. می‌گویند وقتی موفق شده‌اید، می‌توانید از بالا به پایین نگاه کنید اما وقتی ناکام می‌مانید تصاویر خوشحالی‌هایتان برایتان ترکیبی از کاریکاتور و خشم پیدا می‌کنند، زیرا دشمنان برای چنین روزهایی لحظه‌‌ها را شمارده‌اند.

برای زرندی‌ها و دومین مربی این فصلشان، قصه اینگونه آغاز شد که ابتدا نگرانی در بند بند وجود تمامی اعضای باشگاه رخنه کرده بود و آن‌ها در پایین جدول منگنه شده بودند، اما جایگاه روزپیکر در آن مقطع از آنچه رسانه‌های بیان می‌کردند، امن‌تر بود. فولادی‌ها چهار هفته پایانی نیم فصل نخست را با هر معیاری معرکه بودند. ابتدا کراپ الوند را میخکوب کردند و بعد مقاومت البرز را از پیش‌روی برداشتند. با پیروزی خانگی برابر سن‌ایچ ساوه و رستگاری در پایتخت با برتری یک گله مقابل تیمی که در زادگاهش بی‌شکست بود، به منتقدین پوزخند زدند تا موفقیت‌هایشان را اتفاقی قلمداد نکنند. با این حال نباید فراموش کرد که دو هفته پیش در خانه مقابل آنا صنعت سقوط کردند تا تنها تیم غیرقابل پیش بینی لیگ برتر محسوب شوند.

*گهرزمین سیرجان _ سفیرگفتمان تهران؛

دستاوردهای این فصل دو تیم، قابل دفاع بوده و تحسین‌برانگیز. اگرچه علامت سوال‌هایی نیز جلب نظر می‌کند که خانه آن‌ها روی سنگ بنا شده یا شن. نتایجی که یادآور «سه قدم رفتن به جلو و یک قدم برگشتن به عقب بوده» همه این‌ها گهرزمین را در جایگاه سوم جای داده و سفیرگفتمان را ششم جدول. سیرجانی‌ها سرخوشانه به سه امتیاز این بازی نگریسته‌اند و تکرار نتیجه بازی رفت را برای سفیری‌ها خواب و خیال خوانده‌اند. همان دیداری گل‌های خارق‌العاده‌اش یکی پس از دیگری به تصویر کشیده می‌شد و حال‌وهوای دو تیم همانطوری بود که الان سپری می‌کنند. همان جدال با قضاوت بحث‌برانگیز داوران از صحنه‌ای به صحنه دیگر که سرانجام پسران زرخانلی، مردان افضلی را مات کردند.

دو باشگاه ترکیب پرشوری پیدا کرده‌اند. چه در صف گهرزمین که حالا غولی در فوتسال شده و چه در جبهه سفیری‌های به پرواز درآمده. این بازی می‌شود یکی از آن نبردهای رمانتیک که هر شیفته فوتسالی آرزویش را می‌کشد. همینطور فرصتی برای گریختن از چنگال رقبایی که برای رده سوم کمین کرده‌اند و به تساوی این جدال چشم دوخته اند. اعداد نهیب می‌زنند، امتیازات هم هشدار می‌دهند و هم آواز می‌خوانند و نتیجه پایانی می‌تواند در جابه‌جایی تیم‌ها در جدول، نقش تعیین کننده‌ای را بازی کند.

*کراپ الوند _ ایرالکو اراک؛

طعنه آمیزترین قرعه و مسابقه هفته اینجاست. دو تیمی که در دیدار گذشته‌شان پس از هفته‌ها کام تلخی، توام با جنجال‌های روی سکوها طعم پیروزی را چشیدند. دو باشگاهی که نتایج‌شان آمیخته به اما و اگر بوده، مربیانی که رقابت‌شان این بار در منگنه اعداد پایین‌جدول جذاب شده. خوراکچی با تیم ایرالکو به سالنی پای می‌گذارد که روزگاری هم تشویق شده و هم تشویش. میدانی که پیش از حضور افضل، طرفدارانش خواهان او بودند و مدیران با بی میلی، به یکی از پرافتخارترین مربیان ایران روی آوردند، به علی افضل.  سالنی که در این فصل وقایع زشت و زیبای بسیاری را دیده و قرار است، یکی دیگر از آن‌ها را دوباره در خود دفن کند.

مبارزه حساس هفته نوزدهم، شبیه به توری قربانی کننده‌ای است که در رودخانه پهن شده و مشخص نیست که کدام ماهی را صید می‌کند، دوئل مربیانی که ناکامی‌هایشان ورد زبان‌ها شده است، آن‌هایی که قرار بود تغییراتی را به وجود بیاورند اما کشتی‌هایشان همچنان گرفتار امواج دریاها شده و صخره‌ها امان‌ آن‌ها را بریده و نفس‌ها را به شمارش انداخته. پیروزی در این دیدار می‌تواند پناهگاهی برای مربیان و بازیکنان بسازد که شدیداً به آن نیاز مبرم دارند.
با پرداختن به تمامی این مسائل، اگر بازی‌ای بوده باشد که آن‌ها را برای ادامه فصل امیدوار و تیم‌هایشان را احیا کند تا با اعتماد به نفس بیشتری به رقابت‌‌ها بنگرند، پیروزی در چنین مسابقه‌ای است. باید بدانید که کراپ با ۱۹ امتیاز در رده یازدهم قرار داد و ایرالکو با ۱۶ امتیاز در رتبه دوازدهم. جایگاه دو مربی در جدول لیگ باورکردنی نیست، هست ؟

* دیدارهای کامل هفته نوزدهم لیگ برتر فوتسال به شرح زیر است؛

جمعه ۲۲ دی ؛ ساعت ۱۶

گهرزمین سیرجان _ سفیرگفتمان تهران
مس‌سونگون ورزقان _ فولادزرند ایرانیان
گیتی‌پسند اصفهان _ سن‌ایچ ساوه
کراپ الوند _ ایرالکو اراک
حافظ ساری _ آنا‌صنعت قم
شهرداری ساوه _ فرش آرا مشهد
پالایش نفت بندرعباس _ مقاومت البرز

منبع: ورزش سه/ ابوالفضل کریم آبادی 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.