کد خبر : 259417
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 10:17
-

خوراکچی: نگران سقوط نبوده و نیستیم/ دور از انصاف است که بگوییم تیم ملی بدون لژیونرها هم قهرمان می شود/می خواهند لژیونرها را مقابل فدراسیون و تیم ملی قرار دهند

خوراکچی: نگران سقوط نبوده و نیستیم/ دور از انصاف است که بگوییم تیم ملی بدون لژیونرها هم قهرمان می شود/می خواهند لژیونرها را مقابل فدراسیون و تیم ملی قرار دهند

سرمربی تیم ایرالکو اراک نسبت به انتقادات از تیم ملی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، محمود خوراکچی سرمربی تیم ایرالکو اراک در مورد وضعیت این تیم در لیگ برتر و ادامه رقابت ها به FUT5AL گفت: در جلسه معارفه خوددر حضور اعضای هیات مدیره و مدیرعامل و بازیکنان قرار گذاشتیم که اولین بازی تیم ایرالکو اراک در نیم فصل دوم که مقابل فولاد زرند بود ملاک ارزبابی ما قرار بگیرد و نیم فصل اول را فراموش کنیم.در آن زمان به هیج عنوان نگران سقوط نبودیم و الان هم نیستیم و می دانستیم باشگاه، بازیکنان ، هواداران و پیشکسوتان خوبی داریم که همه برای موفقیت تیم ایرالکو همت می کنند.

وی افزود: قول داده بودیم جایگاه خوبی در جدول کسب کنیم و تلاش می کنیم تا آبروی فوتسال اراک را حفظ کنیم. تا الان از نحوه تمرینات و عملکرد بازیکنان و باشگاه و تعهداتی که داشتند و امکانات و پاداش ها کاملا راضی هستم و ما هم تلاش کردیم از این شرایط به نحو احسن استفاده کنیم تا در نهایت یک رتبه در خور نام مجموعه آلومینیوم اراک داشته باشیم.

خوراکچی با بیان اینکه با شرایط موجود نتایج نسبتا خوبی گرفتیم که باید از بازیکنان تشکر کنم تاکید کرد: جایگاه ایرالکو باید بالاتر از اینها بود و اینکه بگوییم چون تیم سال اول است و بی تجربه را قبول ندارم. زمانی که ما به ایرالکو آمدیم تیم ۳ امتیاز و ۵ امتیاز با پایین جدولی ها و ۷ امتیاز با بالاتر از خود فاصله داشت که خوشبختانه با تیم های پایینی به ۱۱ امتیاز اختلاف رسیدیم و فاصله مان با تیم های بالاتر را هم کم کردیم.سعی می کنیم در ۵ بازی باقیمانده طوری عمل کنیم که اعتبار خوبی به فوتسال اراک بدهیم.

سرمربی تیم ایرالکو در مورد وضعیت این تیم برای فصل بعد خاطرنشان کرد: قراردادم با ایرالکو یک فصل و نیم است.در مجموعه ایرالکو به دلیل حرفه ای بودن باشگاه و هیات مدیره و پیشکسوت ها و علاقه ای که در شهر اراک نسبت به فوتسال و فوتبال وجود دارد خودشان هم به این نتیجه رسیدند که تیم باید در سال دوم جز مدعی ها شود و در سال سوم برای قهرمانی خیز بردارد. سال آینده با حفظ بازیکنان با کیفیت و طبق اصول حرفه ای گری به سمت مدعی شدن قدم می برداریم. از اکثر بازیکنان تیم رضایت دارم و با جذب چند بازیکن دیگر برای فصل بعد، تیم تقویت خواهد شد.

مربی اسبق تیم ملی فوتسال ایران در مورد شرایط این تیم گفت: تیم ملی دو ماه دیگر باید در مسابقات جام ملت های آسیا و مقدماتی جام جهانی شرکت کند. قاره آسیا نسبت به قاره های دیگر پیشرفت بهتر و سریع تری در فوتسال داشته و حضور مربیان خارجی هم برای تیم ملی هم باشگاه ها و جذب لژیونرها پبشرفت چشمگیری در تیم های آسیایی رقم زده است. الان عربستان هم پیشرفت خوبی داشته و خودش را به تیم های درجه یک آسیا نزدیک کرده است.

وی افزود: با آمدن وحید شمسایی و همکارانش به تیم ملی، در تورنمنت هایی که شرکت کردند و پوست اندازی که داشتند بالای ۴۵ بازیکن در سنین مختلف به تیم ملی دعوت شدند و فکر می کنم یک اتفاق خیلی خوبی در فوتسال کشور رقم خورد که تمامی بازیکنان درتمامی تیم ها اگر خوب باشند و بهترین باشند به تیم ملی دعوت می شوند. این دوره از بازی ها می تواند سکوی پرتاب خوبی برای بازیکنان تیم ملی باشد.همه دست به دست هم بدهیم که تیم ملی با کیفیتی داشته باشیم و هجمه ها را برداریم تا در شرایط نرمال و با آرامش بالایی اردوی تیم ملی شروع شود و تیم به مسابقات آسیایی برود.

خوراکچی در مورد موضوع احتمال غیبت لژیونرها در جام ملت های آسیا و اینکه احتمال دارد به دلیل مشکل نظام وظیفه اجازه خروج به این بازیکنان داده نشود اذعان داشت: مطمئنم که فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال تمام تلاش خود را کرده و می کنند که بازیکنان لژیونر غیبت نداشته باشند و به تیم ملی اضافه شوند. مطمئنا با شرایطی که حاکم است بازیکنان با هماهنگی تیم های خود به تیم ملی ملحق می شوند. این بازیکنان از طریق تیم ملی به فوتسال دنیا معرفی شدند و خودشان این را می دانند. این بازیکنان به عنوان ملی پوش است که مجوز حضور در اروپا را گرفتند. همه آنها مدیون بازی کردن در تیم ملی هستند. فوتسال ما روی این بازیکنان سرمایه گذاری کرده و باید از آن بهره برداری شود.این دور از انصاف است که بگوییم تیم ملی هم بدون لژیونر ها می تواند قهرمان شود. این مصاحبه ها ضرر زدن به بدنه فوتسال و توهین به فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال است و بازیکنان لژیونر را مقابل تیم ملی، کادرفنی تیم ملی و فدراسیون فوتبال قرار می دهد. این ادبیات مصاحبه کردن دیگر نخ نما شده است و همه باید واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم. همه ما اعتقاد داریم که فوتسال ما سرشار از استعداد است اما هر بازیکنی در زمان خودش باید لباس مقدس تیم ملی را به تن کند و اگر در برهه ای نباشد هم بازیکن هم تیم ملی ضرر خواهند کرد. اگر قرار باشد چشممان را به روی لژیونرها ببندیم هم کشورمان ضرر خواهد کرد هم بازیکنان.بحث گروکشی که مطرح شده به نظرم زیبنده بازیکنان تیم ملی و کمیته فوتسال نیست و گروکشی در کار نیست. بازیکنان خودشان می دانند که تیم ملی ویترین آنها بوده و با وجود سرباز بودن به خاطر تیم ملی مجوز خروج گرفتند.

سرمربی ایرالکو اراک تصریح کرد: به عنوان یکی از اعضای کوچک خانواده بزرگ فوتسال باید اعلام کنم که همه در فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال دست به دست هم دادند که تیم ملی با تمام قوا برای جام ملت های آسیا آماده شود و ما هم باید کمک کنیم که تیم ملی با حداکثر ظرفیت خود وارد رقابت ها شود.آقایان نباید دنبال اهداف شخصی خودشان باشند و بی دلیل به تیم هجمه وارد نکنند. شمسایی همیشه سعی دارد که آرامش را به تیم ملی وارد کند اما مصاحبه اخیر او نشان داد که کارد به استخوانش رسیده و اگر این اتفاق ادامه داشته باشد فوتسال ما ضرر می کند. منتقدانی که این مدلی مصاحبه می کنند خودشان را به خواب زده و نمی شود آنها را بیدار کرد.

خوراکچی در پایان گفت: تا پیش از ناظم الشریعه و شمسایی در زمان مربیان قبلی تیم ملی اردوهای دراز مدت برگزار می شد و در زمان همین آقای منتقد بازیکنان تیم ملی از اول هفته تا سه شنبه در خدمت تیم ملی بودند اما الان بازیکنان حرفه ای شدند و این اجازه را ندارند که هر زمانی که تیم ملی خواست اردو بگذارند و باید در فیفا دی باشد. تیم ملی برای بازی با روسیه یا تورنمنت برزیل با یکی دو جلسه تمرین به میدان رفت حالا در این زمان کوتاه آیا بازیکنی که باید به جای این لژیونرها بیاید کادرفنی و سرمربی تیم ملی می توانند او را تا جام ملت های آسیا آماده کنند؟ بازیکن باید در شرایط و زمان خودش به تیم ملی دعوت شود و به آمادگی و هماهنگی کامل برسد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس یکشنبه , ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

پاچه خوار امد…😄
در ضمن خوب نتیجه گرفتی تو اراک؟؟؟؟؟؟؟