کد خبر : 260792
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 14:49
-

منظمى:با نگاه بازى تدارکاتى به کافا رفتیم

منظمى:با نگاه بازى تدارکاتى به کافا رفتیم

مریم منظمى نائب رئیس فدراسیون فوتبال نگاه به حضور در رقابت‌هاى فوتسال زنان کافا را تدارکاتى توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، بى تعارف نتایج کافا با توجه به پایین بودن سطح فنى تیم‌هاى فوتسال این منطقه از قاره کهن نباید ملاک عملکرد تیم ملى فوتسال بزرگسالان زنان ایران که دو عنوان قهرمانى متوالى جام ملتهاى آسیا در سال‌هاى ٢٠١۵ و ٢٠١٨ را در کارنامه دارد، قرار گیرد.

فوتسال ایران در حال حاضر چه در بخش زنان و چه مردان قدرت اول قاره آسیا محسوب مى‌شود و در سطح زنان کافا نیز تنها ازبکستان تا حدودى حریف جدى براى فوتسالیست‌هاى زن ایرانى به شمار مى‌رود.

تیم ملى فوتسال بزرگسالان ایران براى کسب عنوان قهرمانى آسیا و حضور در جام جهانى به ویژه در ورزش زنان جایگاه بهترین‌هاى ایران است و سن و سال در ورزش امروز دنیا، چندان مورد بحث و تبادل نظر فنى نیست.

نگاه علاقمندان و طرفداران به ورزش زنان به ویژه تیم عنوان دار فوتسال زنان ایران باعث شد با مریم منظمى، نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته بانوان این فدراسیون، گفتگویى انجام دهیم:

* با قهرمانى در رقابت‌هاى کافا حرکت فوتسال زنان به سمت سه رقابت مهم بازی‌هاى داخل سالن آسیا، جام ملتها و اولین دوره رسمى جام جهانى در دو سال پیش رو به خوبى آغاز شد. بعد از حضورم در فدراسیون فوتبال از رقابت‌هاى نوروزگاه که بگذریم این پیکارها اولین محک جدى و تورنمنت رسمى فوتسال بزرگسالان به حساب مى‌آمد، براى همین از شهریور ماه کادر کامل فنى، مدیریتى و پزشکى تیم مشخص شد تا با نفراتى کامل و برگزارى اردوهاى مورد نیاز حرکتى در خور آغاز شود.

* انتظارات در ورزش زنان ایران نسبت به فوتسال با دو قهرمانى متوالى در جام ملتهاى آسیا خیلى بالاست، این موضوع کار را سخت‌تر نخواهد کرد؟
فوتسال بزرگسالان ما با دو قهرمانى آسیا کارش سخت است چون باید این قهرمانى‌ها را حفظ کرد همین موضوع وظیفه‌ى ما و تصمیم گیرى‌ها را حساس‌تر مى‌کند. همیشه حفظ قهرمانى سخت‌تر از رسیدن به قهرمانى است همه باید کمک کنند به درخشش دوباره، در اردوها تعداد بازیکنان بیشترى را دعوت کردیم و محک زدیم، کادر فنى و سرمربى تیم رقابت‌هاى سوپر لیگ و لیگ برتر را به خوبى رصد مى‌کرد و همه را تحت نظر دارد.

*  جالب است با این قهرمانى مقتدرانه برخى انتقادها به نتایج پر گل در چهار بازى کافا به وجود آمده که چندان هم بیراه و غیرمنطقى یا از روى حب و بغض نیست‌ گفته مى‌شود مى‌شد با نفرات جوانتر به این تورنمنت رفت که جوان‌ترها تجربه کسب کنند یا محک بخورند.
در تیمى که براى کافا انتخاب شد، اتفاقا نگاه و فلسفه فروزان سلیمانى به عنوان سرمربى به گونه‌اى بود که باید به چشم بازی‌هاى تدارکاتى، رقابت‌هاى قهرمانى آسیاى مرکزى را مد نظر قرار دهیم. سرمربى تیم ملى معتقد بودند این بازیها مى‌توانند دیدارهاى تدارکاتى خیلى خوبى مد نظر قرار گیرد.

* به عنوان مدیر اجرایى اصلى فوتبال و فوتسال دختران و زنان کشورمان فکر نمى‌کنید براى درخشش در اولین جام جهانى و کسب قهرمانى دوباره آسیا، زمان محدود شدن به بازى با تیمهاى نه چندان مطرح و دل خوشى از پیروزى در این بازیها گذشته است؟
از اینجا به بعد نباید تنها بازیهاى تدارکاتى راحتى را در دستور کار قرار دهیم که از قبل مى دانیم روى کاغذ برنده ایم، باید با کشورهاى مطرح رایزنى کنیم که ما را به چالش بکشند. از شکست مقابل تیم هاى مطرح و برتر دنیا نباید هراس داشته باشیم، فوتسال زنان به ویژه در سطح بزرگسالان نیاز مبرمى به بازیهاى پر چالش دارد تا در جام جهانى لیاقت و توانمندى بالاى دختران این سرزمین را به خوبى بتواند به رخ بکشد.

* اما تیم ملى ما کاملا از کادر مدیریتى و فنى زن در این رقابتها بهره برد آیا نیاز به تقویت وجود دارد؟
تیم ملى فوتسال بزرگسالان زنان ما براى جام ملتهاى آسیا، بازیهاى داخل سالن آسیا و جام جهانى نیاز به حضور مشاور فنى مرد دارد.
با توجه به جایگاه بالاى فوتسال مردان ایران در جهان و اینکه قدرت اول آسیا بوده و هستیم انتقال این تجارب ارزشمند به تیم فوتسال زمان به ویژه در مبحث فنى بسیار کارگشاست. همه دوست دارند مسیر منتهى به قهرمانى در رقابت‌هاى مهم قاره‌اى و درخشش در جام جهانى برسد، دختران من و این سرزمین لیاقت هر نوع حمایتى را دارند.

* آیا درهاى تیم ملى باز است و بازیکنان دیگرى هم به تیم ملى اضافه مى‌شوند؟
تصمیم گیرى در این خصوص در حیطه و حوزه اختیارات کادر فنى است که آن را مشخص کرده‌ام. سرمربى تیم ملى اختیارات تام دارد که چه تصمیمى در این خصوص بگیرد، من به عنوان مدیر و سیاست گذار نباید در این حیطه اظهار نظر کنم، شک نکنید همه دست به دست هم مى‌دهند و داده‌اند که فوتسال زنان بازى به بازى به خواسته‌هایش که درخشش چشمگیر است برسد.

* و حرف آخر؟
از تمام بچه‌هاى تیم ملى، کادر فنى، باشگاه‌ها، هیئت‌هاى استانى، داوران، رسانه‌ها و به ویژه مربیان زحمت کش در هر گوشه‌اى از ایران تشکر مى‌کنم که چراغ فوتسال زنان سرزمینمان را با تلاش و جدیت روشن و گرم نگاه داشته‌اند. این نتایج و موفقیت‌ها نتیجه زحمات همه است نه یک نفر یا یک عده خاص.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.