کد خبر : 266169
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 9:36
-

بهترین مربیان دنیا در آسیا بودند

شمسایی:قهرمانی این دوره بیشتر از دوره های قبل دیده شد /حواس‌ها به باشگاه‌ها نباشد عقب‌نشینی می‌کنیم

شمسایی:قهرمانی این دوره بیشتر از دوره های قبل دیده شد /حواس‌ها به باشگاه‌ها نباشد عقب‌نشینی می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، تیم ملی فوتسال آسیا در دومین سال سرمربیگری وحید شمسایی درحالی عنوان قهرمانی جام‌ملت‌ها را به‌دست آورد . درباره این رقابت‌ها و قهرمانی ایران، آینده کاری و حضور در جام‌جهانی  با وحید شمسایی همکلام شدیم که متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانید. حدود یک هفته از قهرمانی آسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، تیم ملی فوتسال آسیا در دومین سال سرمربیگری وحید شمسایی درحالی عنوان قهرمانی جام‌ملت‌ها را به‌دست آورد . درباره این رقابت‌ها و قهرمانی ایران، آینده کاری و حضور در جام‌جهانی  با وحید شمسایی همکلام شدیم که متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانید.

حدود یک هفته از قهرمانی آسیا سپری شده و تب‌وتاب و هیجانات ناشی از قهرمانی در جام‌ملت‌ها تا حدودی فروکش کرده است. بعد از یک هفته درباره این اتفاق بزرگ چه صحبت متفاوتی را می‌توان مطرح کرد؟
فکر می‌کنم تابه‌حال در این چندسال که هم در ۱۰ دوره بازی و هم در دو دوره مربیگری کردم، شاید این بار بیشتر از هر دفعه‌ای دیده شدیم. درواقع این قهرمانی این بار از این جهت متفاوت بود که چه از لحاظ دیده یا دعوت شدن به جاهای مختلف و اینکه مورد محبت قرارت بدهند یا به‌لحاظ اینکه رسانه‌ها درخصوص این اتفاق مدام صحبت کنند یا به جاهایی دعوت شوی که مورد استقبال بزرگان و مقامات عالی‌رتبه کشور قرار بگیری؛ بیشتر از ادوار قبلی دیده شدیم و مورد لطف و محبت قرار گرفتیم. حالا به‌خاطر سختی کارشان بوده یا در زمان خوبی قرار داشتیم یا هر چیز دیگر، ما بیشتر از هر دوره‌ای دیده شدیم. خیلی از نگاه‌ها به این قهرمانی بود و من فکر می‌کنم حداقل برای خود من این اتفاق خیلی‌جالب و جذاب بود.

تا حدودی نسبت به تیم ملی فوتبال که به جام‌ملت‌های قطر رفت، شما غریبانه‌تر به تایلند رفتید. نمی‌شد بدرقه بهتری از شما به‌عمل بیاید؟ این درحالی است که هرسال ما در بین جوایز آسیایی نمایندگانی از فوتسال ایران داریم.
این‌طور نیست که غریبانه رفته باشیم. اتفاقا قبل از جام‌ملت‌های قطر خود ما هم در مراسم بدرقه تیم ملی بودیم اما خودمان دوست داشتیم در فضای همراه با آرامش به جام‌ملت‌ها اعزام شویم. البته زمان اعزام ما تحت‌الشعاع فضای تنش با اسرائیل قرار گرفتیم و اگرچه این کشور را زدیم و ترکاندیم اما این امر باعث شد پروازها لغو شود و این امر باعث شد دقیقه ۹۰ به این رقابت‌ها برسیم. ما اگر دیر می‌رسیدیم جام‌ملت‌ها و حتی جام‌جهانی را از دست می‌دادیم. ما آخرین تیمی بودیم که وارد بانکوک شدیم و اگر ۱۰، ۱۲ ساعت دیرتر می‌رسیدیم، اصولا ما را کنار گذاشته و قهرمانی در این جام و حضور جام‌جهانی را با هم از دست می‌دادیم. ما با سختی خاصی به‌عنوان آخرین تیم به تایلند رفتیم اما خدا را شکر که آخرین تیمی هم بودیم که از این کشور برگشتیم و این امر برایم بسیار جالب بود. درباره سوال شما هم باید عنوان کنم که خودمان می‌خواستیم در یک آرامش کامل باشیم.

اینکه گفته می‌شود هنوز قرارداد ندارید یا به تیم ملی فوتسال رسیدگی نمی‌شود چقدر فضای تیم را تحت‌الشعاع قرار داد.
اصلا از این حرف‌ها بیرون بیاییم. من می‌توانستم قرارداد ببندم اما در این مورد گفته بودم که می‌روم و با قهرمانی برمی‌گردم و با تفکر جدید و به‌روز قرارداد می‌بندم یا می‌روم و قهرمان نمی‌شوم و مستقیم به خانه‌ام می‌روم. این مورد را با خودم و کادرم عهد بسته بودم. من جزء خانواده فدراسیون فوتبال بوده و هستم. خیلی‌چیزها داریم باید آنها را در بین خودمان حل‌وفصل کنیم. فکر می‌کنم دو، سه‌ماه خدمت کردن به کشورمان راه دوری نرود. من گلایه‌ای ندارم و هیچ وقت درباره این موضوع گلایه نکردم. من ۲۰ ماه حقوق نگرفتم، یک‌بار حرفش را نزدم. اشکالی ندارد که بخواهم به کشورم خدمت کنم. در هر خانواده‌ای هم از این مسائل پیش‌می‌آید.

در پایان انتخابات قبلی فدراسیون فوتبال از تیم ملی فوتسال استعفا دادید و گفتید امیدوارم فرد مطلوبی جانشین من شود. اما درهرحال ماندید و امروز نتیجه این تلاش را گرفتید. به گذشته برگردیم باز هم استعفا می‌دهید؟
من همیشه باصراحت کلام حرف‌هایم را می‌زنم. من حرفم را آن روز زدم اما امروز می‌بینم تاج بیشتر مرا حمایت می‌کند. حرفم در آن دوران این بود که تاج به این رشته نگاه ویژه‌ای داشته باشد. در گذشته چیزهایی که دیده بودم خیلی قابل‌توجه نبودند اما تا الان فدراسیون فوتبال و مسئولانی مثل تاج و اصولی، کارهایی را کرده‌اند که باید انجام می‌دادند. پاداش‌هایمان را گرفتیم و بازی‌های تدارکاتی‌مان را انجام دادیم. تا الان همه‌چیز مطلوب بوده ولی از حالا به بعد را دیگر نمی‌دانم اما از حالا به بعد هرکس دیگری می‌خواهد روی نیمکت هدایت تیم ملی بنشیند باید جهانی به موضوع فکر کند.

به‌عنوان سرمربی تیم ملی، توقعات شما از نفر اول کنفدراسیون آسیا در فوتسال- که او نیز یک ایرانی (مهدی تاج) است- برآورده می‌شود؟
در تیم ملی به چیزهایی که باید می‌رسیدم تا اینجا رسیده‌ام اما در سطح آسیا وقتی با تاج صحبت کردیم، او اعلام کرد اضافه شدن دوباره جام باشگاه‌های آسیا به تقویم مسابقات درحالی انجام شده ‌که صورتجلسه نشده بود. بعد از کرونا این رقابت‌ها دیگر برگزار نشد اما حالا باید دوباره استارت بخورد. باید هر دوسال یک‌بار جام‌جهانی و جام‌ملت‌ها برگزار شوند، نه ۴سال یک‌بار. البته هنوز این مورد قطعی نشده است و نمی‌دانیم جام باشگاه‌ها دوباره استارت می‌خورد یا نه. چند کشور ازجمله ایران به‌دنبال این هستند که این اتفاق بیفتد. هرچند برخی کشورهایی که در فوتسال آسیا محلی از اعراب ندارند چون در کمیته فوتسال نماینده دارند و با مواضع AFC پیش می‌روند، باعث شده‌اند فعلا خبری از جام باشگاه‌های آسیا نباشد. اگر جام باشگاه‌های اروپا و درصد پیشرفت را در این قاره ببینید، می‌توانیم به AFC بگوییم که اگر حواس‌تان به باشگاه‌ها نباشد عقب‌نشینی می‌کنیم.

اینکه جام‌ملت‌ها باید در فیفادی باشد تا مشکلاتی مانند همراهی لژیونرها را نداشته باشید، تا چه اندازه می‌تواند به مهدی تاج مربوط باشد؟
درست است که یک کارگروه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند اما رئیس این کارگروه تاج است. این دوره که تمام شد، اما از علت‌هایی که این رقابت‌ها خارج از فیفادی برگزار شد یکی برگزاری جام‌ملت‌های فوتبال بود که رقابت‌های ما را عقب انداخت و دومین دلیل هم تقارن با ماه رمضان بود که باعث می‌شد کشورهای مسلمان مشکلاتی برای حضور در این رقابت‌ها داشته باشند.

یک هفته از پایان جام‌ملت‌ها، طیبی و اولادقباد در لیگ قهرمانان اروپا همراه با تیم خود قهرمان شدند.
حسین که بازی نکرد و مصدوم بود، سالار هم به همین دلیل کمتر تیمش را همراهی کرد اما درهرصورت خوشحالم که پرچم ایران به این شکل در اروپا هم بالا رفته و قهرمانی آنها در اروپا این اتفاق مهم را رقم زده. البته مسلم و سالار با مصدومیت آمدند و تا لحظه‌ای که می‌توانستند برای ما مفید بودند و ما هم پای آنها ایستادیم و من از آنها بسیار ممنونم.

با حذف کره و ژاپن در مرحله گروهی، در همان زمان چقدر به قهرمانی امیدوار شدید؟
همه گفتند شگفتی صورت گرفت اما من حذف ژاپن را شگفتی نمی‌دانم، بلکه علت آن را رشد فوتسال در آسیا می‌دانم که باعث می‌شود تیم‌های بزرگ از دور رقابت‌ها حذف شوند. من اصلا به این موضوع توجهی نداشتم. وقتی فوتسال تاجیکستان تا نیمه‌نهایی بالا می‌آید، یعنی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی ضمن اینکه در این رقابت‌ها همه تیم‌ها سرمایه‌گذاری کرده بودند تا جایی که بهترین مربیان دنیا در آسیا بودند که این موضوع نشان از رشد این رشته در آسیا دارد. وقتی این کشور حذف شد اصلا به این امر که ما دیگر قهرمان شدیم، فکر نکردم.

درباره برنامه‌هایتان برای موفقیت در جام‌جهانی صحبت کنیم؟
اینکه باید جهانی فکر کنیم. وقتی این‌طوری فکر کنیم باید از همه فرصت‌های پیش رو استفاده کنیم.

به سکوی جام‌جهانی هم فکر می‌کنید؟
همه ما به بهترین نتیجه فکر می‌کنیم و وقتی پای جام‌جهانی وسط باشد قطعا به‌دنبال سکو هم هستیم.

به رئیس فدراسیون و وزیر ورزش در زمان توزیع مدال‌ها چه می‌گفتید؟
وقتی آنها به تمرین تیم ملی آمدند، قول داده بودم تیم ملی را قهرمان آسیا می‌کنم، آنجا به آن عزیزان گفتم الوعده وفا!

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتبال دوست چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۰

اتفاقا این دوره بدترین بازی ها را انجام دادید، شانس آوردیم ژاپن ژاپن همیشگی نبود وگرنه همون اول حذف میشدید، کیلومتری گل میخوردید، تاکتیک نبود، جنب و جوش تو زمین نبود