کد خبر : 266826
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 - 11:43
-

به بهانه برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۴/ قرعه های سخت و دشوار ایران در ازبکستان

به بهانه برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۴/ قرعه های سخت و دشوار ایران در ازبکستان

مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴- ازبکستان روز یکشنبه ۲۶ می (۶ خردادماه) در شهر سمرقند برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴- ازبکستان روز یکشنبه ۲۶ می (۶ خردادماه) در شهر سمرقند برگزار خواهد شد.
این مسابقات با حضور ۲۴ تیم در شش گروه ۴ تیمی در شهرهای تاشکند، اندیجان و بخارا از ۱۴ سپتامبر تا ۶ اکتبر (۲۴ شهریور تا ۱۵ مهرماه) برگزار می شود.
مراحل آماده سازی برای اولین تورنمنت فیفا به میزبانی آسیای مرکزی ادامه دارد.
۲۴ تیم حاضر در مراسم قرعه کشی حضور خواهند داشت که در میدان تاریخی و دیدنی رجستان سمرقند – یک میراث جهانی یونسکو از سال ۲۰۰۱ به نمایش گذاشته می شود. پس از هنگ کنگ (۱۹۹۲)، چین تایپه (۲۰۰۴) و تایلند (۲۰۱۲)، ازبکستان چهارمین عضو AFC خواهد بود که میزبان جام جهانی فوتسال فیفا است.
تیم ایران با توجه به نتایج خوب در بازی های جام جهانی و جام ملت های آسیا و همچنین جدید ترین رنکنیگ اعلامی فوتسال در سید یک این رقابت ها قرار گرفته که مسیر صعود ایران به مراحل بالاتر را هموار می کند.
سیدبندی رسمی قرعه کشی جام جهانی که ۶ خرداد در سمرقند برگزار می شود به شرح زیر است:
سید یک: ازبکستان- برزیل-پرتغال- اسپانیا- ایران- آرژانتین
سید دو: مراکش- قزاقستان- تایلند- فرانسه- اوکراین- پاراگوئه
سید سه:کرواسی- نیوزلند- ونزوئلا- افغانستان- کاستاریکا- تاجیکستان
سید چهار: هلند- گواتمالا- پاناما- آنگولا- لیبی- کوبا
معمولا پیش از قرعه کشی ها گمانه زنی هایی در مورد سختی و آسانی احتمالی گروه ها مطرح می شود. حالا بد نیست ما هم بدترین و بهترین قرعه برای ایران را مرور کنیم.
با توجه به اینکه تیم ملی فوتسال ایران در سید یک قرار دارد با تیم های قدرتمندی چون برزیل، پرتغال، اسپانیا و آرژانتین و البته میزبان رقابت ها یعنی ازبکستان همگروه نمی شود.
قوی ترین تیم در سید دو مراکش است که اتفاقا گربه سیاه ایران به حساب می آید و شاگردانش شمسایی امیدوارند با این تیم همگروه نشوند. قزاقستان نیز تیم قدرتمندی است که در دوره پیش ایران را در مرحله یکچهارم نهایی جام جهانی شکست داد. فرانسه نیز به تازگی در فوتسال جهان صاحب قدرت شده و به نظر می رسد حریف ایده آل برای ایران، تیم های اوکراین یا پاراگوئه باشند که هر دو تیم سابقه شکست از ایران را دارند.
در سید سه کرواسی قوی ترین تیم است که اگر به ایران بخورد شاید برای ما دردسر ایجاد کند. نیوزلند می تواند حریف ایده آلی برای تیم ملی باشد اما به لحاظ رنکینگی جدا از دو تیم آسیایی تاجیکستان و افغانستان که نمی توانند با ایران همگروه شوند کاستاریکا ضعیف ترین تیم سید سه است که برای ما قرعه ایده الی خواهد بود.
در سید چهار نیز هلند با وجود اینکه سال ها از سطح اول دور بوده اما یک تیم اروپایی و قابل احترام است که در رده سی و ششم جهان قرار دارد. لیبی با توجه به شباهت بازی با مراکش شاید حریفی دردسر ساز برای ایران باشد و پاناما و کوبا آسان ترین حریفان ایران در سید چهارم هستند.
بنا براین بهترین و بدترین قرعه برای ایران را مرور کنیم:
بدترین قرعه: ایران- مراکش-کرواسی-گواتمالا
بهترین قرعه: ایران- اوکراین- ونزوئلا-کوبا

منبع: هفته نامه فوتسالی ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام یکشنبه , ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۳

تیم ایران بدلیل تحریم جهانى روسیه در مسابقات جهانى در سید یک قرار گرفته و این اولین بار در تاریخ فوتسال هست که دو تیم آسیایی در سید یک هستند و تشان دهنده پایین بودن سطح مسابقات جهانى هست چون در قدرت بزرگ یعنى روسیه و ایتالیا در مسابقات نیستند و تیم ما راحت تا ۴ تیم صعود خواهد کرد چون هیچ کدام از غول هاى فوتسال در گروه ما نیستند و تیم هاى درجه ٢ و ٣ جهان با ما هم گروه خواهند شد

علی یکشنبه , ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

یه روسیه نیست که هر چند تیم قدریه ولی هیچ وقت قهرمان جهان نشده، ایتالیا هم که سال‌هاست فوتسال رو بوسیده گذاشته کنار. ازبکستانم صرفا به خاطر میزبان بودنش سید یکه و ربطی به آسایی بودنش نداره که همونم از لیتوانی که دوره‌ی پیش میزبان بود و سید یک بود خیلی قوی‌تره. با وجود تمام تیم‌های قدرتمند و ورزشگاهای پر از تماشاگر تو این دوره اتفاقا یکی از بهترین دوره‌ها خواهد شد و ایرانم به زحمت اگه بتونه به هشت تا برسه

ناشناس یکشنبه , ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۱

صدسال سیاه موفق نشن بی غیرت ها واسه ماشین خارجی وسکه برای خوشگذرونی خودشونه واونهایی که تهدید میکنند ببریده مالت چی میرسه این‌هم مثل دبیرکل خداوند مرگش رامبراند که برای این جوانان هیچ غیرتی نداشت ونداره از اول هم یه کثافت بوده وهست

زیبا یکشنبه , ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶

سلام. یک سوال از سایت شما. بی زحمت پاسخ دهید همینجا. چندی پیش اولین رنکینگ رسمی فیفا منتشر شد. تا قبل اون سایت فوتسال رنک بود. این سایت از چه سالی رنکها رو منتشر می کرد و آرشیوی از رنک ایران طی این سالها وجود داره؟ فوتسال از چه سالی رنکینگ داره؟