کد خبر : 26255
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردین 1394 - 12:09
دسته‌بندی نشده
-

وضعیت تیمداری ماهان تندیس در لیگ آتی

وضعیت تیمداری ماهان تندیس در لیگ آتی
در دومین سال فعالیت نماینده لیگ برتری فوتسال قم با نام ماهان تندیس، شرایط برای ماهان آن قدر پیچیده پیش رفت که در ‌‌نهایت به موضع گیری تاریخی و بی‌سابقه هواداران فوتسال قم در دیدار برابر فرش آرا در برابر مدیریت حاکم بر باشگاه انجامید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فصل سراسر حاشیه ماهان تندیس سرانجام با ایستادن ماهان بر روی سکوی ششم لیگ بر‌تر فوتسال به پایان رسید تا نماینده فوتسال قم در سالی که قهرمانی را بیش از هر زمان دیگری در دسترس خود می‌دید در رتبه نازلی قرار گیرد.
در دومین سال فعالیت نماینده لیگ برتری فوتسال قم با نام ماهان تندیس، شرایط برای ماهان آن قدر پیچیده پیش رفت که در ‌‌نهایت به موضع گیری تاریخی و بی‌سابقه هواداران فوتسال قم در دیدار برابر فرش آرا در برابر مدیریت حاکم بر باشگاه انجامید.
با توجه به افت محسوس محبوبیت ماهان تندیس البته با وجود چنین شرایط مدیریتی از یک سو و خروجی هزینه‌های مادی و معنوی که بر دوش امیر جلالی رئیس هیئت مدیره باشگاه ماهان تندیس بود از سوی دیگر، وضعیت ادامه حضور ماهان در لیگ بر‌تر فوتسال در شرایطی مبهم قرار گرفته است.
با وجود اینکه هم امیر جلالی رئیس هیئت مدیره و هم ناصر شریفی مدیر عامل ماهان تندیس بار‌ها از خرید امتیاز تیم‌های دیگر در لیگ بر‌تر یا دسته اول به منظور بهره وری از حداکثر ظرفیت فوتسال قم سخن گفته‌اند اما به نظر می‌رسد این ایده تا واقعیت راه درازی در پیش دارد.
زمزمه‌ها پیرامون پایان دوره تیمداری ماهان تندیس در فوتسال پیش از پایان فصل آغاز شد عوامل نزدیک به باشگاه ماهان تندیس از پایان دوره کاری ماهان به عنوان نماینده فوتسال قم خبر داده بودند.
با این وجود، اخبار ضد و نقیضی از حوالی باشگاه ماهان تندیس به گوش می‌رسد که دسته‌ای از این اخبار، پایان فعالیت ماهان تندیس و دسته‌ای دیگر تمدید یک ساله حضور ماهان در لیگ بر‌تر فوتسال را گزارش می‌دهند اما هنوز به طور قطع و یقین مشخص نیست که وضعیت ادامه حیات ماهان تندیس چگونه است.
پیش بینی می‌شود ماهان تندیس برای ادامه تیمداری در فصل ۹۴، به دنبال اخذ امتیازهایی از سوی استانداری قم و ارگان‌های دولتی برای توسعه اقتصادی و زیر ساخت‌های فیزیکی مجموعه غیر ورزشی خود باشد که در صورت عدم تحقق این درخواست‌ها از سوی ماهان، تیمداری ماهان تندیس در فصل آینده لغو می‌شود.
ادامه فعالیت ماهان تندیس در لیگ بر‌تر فوتسال با سوالات زیادی همراه است که مهم‌ترین آن، این است که امیر جلالی در این صورت، چه تصمیمی برای کادر مدیریتی و فنی خود می‌گیرد و آیا با ناصر شریفی و مربی محبوب وی، علیرضا رعدی کارش را ادامه می‌دهد یا دست به رنسانس در باشگاه خود می‌زند.
بدون شک، رئیس هیئت مدیره باشگاه ماهان تندیس به خوبی از خطر کاهش محبوبیت ماهان تندیس در بین تماشاگران فوتسال به واسطه وضعیت مدیریتی این تیم آگاه است و تیمی که روی سکو‌ها محوبیتی نداشته باشد نمی‌تواند باب میل کسب باشد.
به عبارت دیگر، تغییرات بنیادین در ماهان تندیس در صورت ادامه حیات این تیم تحت این عنوان در لیگ بر‌تر فوتسال اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد مگر اینکه معادلات دیگری در جریان باشد که اهالی ورزش قم و اصحاب رسانه از آن بی‌اطلاع هستند.
در چنین موقعیتی به نظر می‌رسد تصمیم گیرندگان باشگاه ماهان تندیس در مخمصه قرار گرفته‌اند زیرا برای مقابله با حواشی پیرامون فوتسال قم که گویا تمامی ندارد، باید تصمیمات درستی بگیرند تا باشگاه ضمن حفظ محبوبیت خود با حداقل مسائل حاشیه‌ای دست و پنجه نرم کند.
در صورتی که ماهان تندیس تصمیم خود برای ادامه تیمداری را تغییر دهد، امتیاز نماینده فوتسال قم به اداره کل ورزش و جوانان استان قم باز می‌گردد و بدین ترتیب، اداره کل ورزش و جوانان قم با همیاری استانداری قم باید به دنبال یافتن یک حامی مالی برای حضور نماینده قم در لیگ بر‌تر فوتسال باشد.
اتفاقی که بار‌ها برای نماینده فوتسال قم افتاده و فعالیت این تیم با نام‌هایی چون کیش ایر، ارم کیش، صبای قم و در ‌‌نهایت صبا، حاصل این ساز و کار است و بعید نیست که ظرف یکی دو سال آینده نام جدیدی بر روی نماینده فوتسال قم در لیگ بر‌تر قرار گیرد.
تصمیم مدیران ماهان تندیس هر چه که باشد باید بر اساس مصالح فوتسال و مردم قم و با حفظ احترام به حضور ماهان تندیس به عنوان بخش خصوصی در ورزش گرفته شود اما این تصمیم باید آگاهانه، کار‌شناسانه و به دور از مسائل شخصی و واکنش‌های عجولانه باشد.
ماهان تندیس پیش از تصمیم به ادامه فعالیت در لیگ بر‌تر فوتسال باید احیای محبوبیت و شخصیت فوتسال قم را در دستور کار قرار دهد و چهره مخدوش ماهان ۹۳ را از اذهان بزداید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

سيروس شنبه , ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

ببیندآقاى شریفى دارى به قم چه میکنى؟؟خدا وکیلى خودت عذاب وجدان نمیگیرى با این کارات؟؟

امیر110 دوشنبه , ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

آقای جلیلی سال پیش در برنامه استان قم به صورت زنده در مورد تیم داری گفتند:ما نیامدیم که بریم.ولی دستان پشت پرده چندین ساله که نمیگذارند هیچ اسپانسری در قم تیم داری کند.