کد خبر : 29172
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 - 11:50
-

نظری:در تیم ملی باشم برای قهرمانی آسیا تلاش خواهم کرد/ازنظر نیروی انسانی کمبود داشتیم و به‌سختی به قهرمانی رسیدیم

نظری:در تیم ملی باشم برای قهرمانی آسیا تلاش خواهم کرد/ازنظر نیروی انسانی کمبود داشتیم و به‌سختی به قهرمانی رسیدیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مصطفی نظری،صخره سنگی فوتسال دنیا که در کارنامه افتخاراتش «بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۱۰» هم دیده می‌شود، مثل تمام مردم تهران می‌خواهد در آرامش و هوایی پاک زندگی کند و البته تأکید دارد برای رسیدن به این زندگی ایده آل باید تمام مردم دست‌به‌دست هم دهند… مصطفی نظری،صخره سنگی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مصطفی نظری،صخره سنگی فوتسال دنیا که در کارنامه افتخاراتش «بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۱۰» هم دیده می‌شود، مثل تمام مردم تهران می‌خواهد در آرامش و هوایی پاک زندگی کند و البته تأکید دارد برای رسیدن به این زندگی ایده آل باید تمام مردم دست‌به‌دست هم دهند…
مصطفی نظری،صخره سنگی فوتسال دنیا که در کارنامه افتخاراتش «بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۱۰» هم دیده می‌شود، مثل تمام مردم تهران می‌خواهد در آرامش و هوایی پاک زندگی کند و البته تأکید دارد برای رسیدن به این زندگی ایده آل باید تمام مردم دست‌به‌دست هم دهند. گفت‌وگو با مصطفی نظری در مورد مسائل مختلف از دوران کودکی و نوجوانی‌اش تا شرایط زندگی در شهر تهران و مشکلات آن در ادامه می‌آید:
آقای نظری شما متولد کجا هستید؟
من بچه تهران و محله خزانه بخارایی هستم و در این محله بزرگ‌شده‌ام.
الآن ساکن کدام محله هستید؟
الآن ساکن امیرآباد تهران هستیم.
خزانه از محله‌های قدیمی تهران است و زندگی در این محله قطعاً پر از خاطره. چقدر از کودکی و دوران زندگی در این محله خاطره دارید؟
خاطرات بچگی ما خلاصه می‌شود در بازی با توپ، شکستن شیشه و فرار از دست پدر. من و دیگر بچه‌های محله‌مان مدام در زمین خاکی شهرک بعثت بازی می‌کردیم و در این بازی کردن‌ها، شیشه‌هایی بود که می‌شکستیم. تمام آن بازی‌ها، استرس شکستن شیشه‌ها و … برای ما خاطره شده است. این‌قدر شیشه می‌شکستیم که پدرم چاره این مشکل را در قایم کردن توپ و منع کردن ما از بازی فوتبال دیده بود. پدرم دوست نداشت من فوتبالیست بشوم و من برخلاف میل او رفتم سمت فوتبال و بعدازآن فوتسال.
هنوز از آن زمین خاکی‌ها اثری هست؟ برای تجدید خاطره هم که شده به آنجا می‌روید؟
زمین‌های خاکی محله ما به‌ویژه زمین خاکی شهرک بعثت سرجای خودش است و من هر زمان که به محله قدیمی‌مان می‌روم تا به پدر و مادرم سر بزنم، یاد دوران کودکی و نوجوانی‌ام می‌افتم. آن زمین و دیگر زمین‌های جنوب شهر که باقی‌مانده است، هنوز دارد فوتبالیست به فوتبال ایران معرفی می‌کند.
معروف‌ترین چهره‌های آن زمین و محله خزانه چه کسانی هستند؟
محله ما بازیکن‌های زیادی به فوتبال ایران معرفی کرده است و مهم‌ترین آن‌ها محمد نوازی، داود حقی، علی لطیفی و … است. آخرین آن‌ها هم من هستم که افتخار می‌کنم بچه خزانه‌ام.
محله دوران کودکی شما نسبت به گذشته چقدر تغییر کرده است؟
من و امثال من از خزانه دور شده‌ایم اما خاطراتمان در این محله‌ها جامانده است. این روزها مشکلات و درگیری‌های مردم زیاد است اما هنوز محله خزانه به‌مانند دیگر محله‌های جنوب شهر حال و هوای خودش را دارد. شاید رسم و رسوم زندگی تغییر کرده و رفاقت‌ها کمتر شده باشد اما صفا و صمیمت هنوز از جنوب شهر نرفته است. من الآن در امیرآباد زندگی می‌کنم اما هفته‌ای دو، سه بار به بهانه دیدن پدر و مادرم به شهرک بعثت می‌روم. این نشان می‌دهد من هنوز محله کودکی‌ام را فراموش نکرده‌ام.
ازنظر بافت شهری چقدر محله خزانه تغییر پیداکرده است؟
مانند همه جای تهران در محله خزانه هم طی سال‌های اخیر زیاد ساخت‌وساز شده است. محله ما به نسبت گذشته خیلی شیک و مدرن شده است. در محله خزانه چند پارک خوب ساخته‌اند که باید به خاطر ساخت این پارک‌ها از شهرداری تشکر کنم. در اطراف خانه ما چند باغ بود که زمین‌های آن رهاشده بود، الآن تمام آن باغ‌ها فضای سبز شده است برای مردم. آن زمان این زمین‌ها جز آزار و اذیت برای مردم چیزی نداشت اما الآن باعث آسایش مردم شده است.
برخورد مردم محله قدیمی‌تان با شما چطور است؟
صفا و صمیمت مردم جنوب شهر معروف است. من هر زمان که به محله خزانه می‌روم شرمنده محبت مردم می‌شوم. آن‌ها آن‌قدر به من لطف دارند که می‌توانم سرم را بالا بگیرم و بگویم من بچه خزانه هستم.
اینکه شما یک چهره ورزشی معروف هستید، چقدر در برخورد مردم تأثیرگذار بوده است؟
در جنوب شهر تهران زمانی که یک نفر چهره می‌شود، تمام محله به او افتخار می‌کنند. مردم طوری به من محبت می‌کنند که انگار جزوی از خانواده آن‌ها هستم. واقعاً اهالی محله قدیمی ما خاکی، افتاده و مردمی هستند و من جز محبت از آن‌ها چیزی ندیدم.
شما در گذشته در خانه حیاط دار زندگی می‌کردید یا آپارتمان؟
خانه ما حیاط داشت، مثل خیلی از خانه‌های دیگر.
الآن چطور؟
الآن در آپارتمان زندگی می‌کنیم.
این تغییر و تحول در سبک زندگی برای شما سخت نیست؟
سخت که هست اما باید با تغییرات ساخت و زندگی کرد. من الآن صاحب زندگی و خانواده هستم و باید با تغییرات زندگی کنار بیایم.
در مورد فرهنگ آپارتمان‌نشینی چه نظری دارید؟
زندگی در آپارتمان سخت است اما اگر همسایه‌ها مراعات هم را بکنند، خیلی شیرین می‌شود. خانواده‌هایی که در یک آپارتمان زندگی می‌کنند، هرکدام فرهنگ خاصی دارند اما اگر نظم و انضباط داشته و برخی مسائل را مراعات کنند، مانند یک خانواده می‌شوند. من الآن در آپارتمانی زندگی می‌کنم که همه افراد ساکن در آن مانند یک خانواده هستند و در کنار هم به‌خوبی زندگی می‌کنند.
شما از اتوبوس و مترو هم استفاده می‌کنید؟
حتماً استفاده می‌کنم. خانه ما به میدان ولی‌عصر نزدیک است و چون این میدان سرشاخه اتوبوس‌های شرکت واحد است، اگر خانواده‌ام همراهم نباشد، حتماً به میدان ولی‌عصر رفته برای رفتن به محل تمرین و … از اتوبوس استفاده می‌کنم.
برخورد مردم در اتوبوس با شما چطور است؟
بعضی از دوستان لطف داشته و تعجب می‌کنند. به نظر من استفاده از اتوبوس و مترو یک فرهنگ است که باید جا بیفتد. من و دیگر دوستان که چهره‌ای ورزشی یا هنری هستیم، یکی از همین مردم بوده و با آن‌ها فرقی نداریم.
شما مدتی در روسیه بازی می‌کردید، وضعیت ترافیک و حمل‌ونقل در آنجا چطور بود؟
در مسکو ترافیک خیلی سنگین و زیاد بود. من چون خودرو نداشتم، برای فرار از ترافیک همیشه از مترو استفاده می‌کردم. متروی مسکو تمام شهر را پوشش می‌دهد. با استفاده از مترو خیلی سریع به مقصدم می‌رسیدم و در ترافیک هم گرفتار نمی‌شدم.
چقدر از خودروی شخصی استفاده می‌کنید؟
تا جایی که بتوانم از خودروی شخصی‌ام استفاده نمی‌کنم. سعی می‌کنم برای رسیدن به مقصدم از اتوبان‌ها استفاده کنم که خدا را شکر تعداد آن‌ها کم نیست. همان‌طور که گفتم ما اول خودمان باید مراعات کنیم تا شهرمان مشکل آلودگی هوا نداشته باشد.
اگر اجازه بدهید چند سؤال فوتسالی هم بپرسیم. قراردادتان را با باشگاه تأسیسات دریایی تمدید کردید؟
بله قراردادم را با این باشگاه تمدید کردم. هدف باشگاه تأسیسات در سال ۹۴ این است که با بستن تیمی خوب به قهرمانی آسیا دست پیدا کند. سال گذشته باوجود امکانات خوبی که داشتیم، ازنظر نیروی انسانی کمبود داشتیم و به‌سختی به قهرمانی رسیدیم. در فصل گذشته از آقای دکتر منوچهری، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه تا‌ آقای شمسایی و بازیکنان و مربیان تأسیسات همه دست‌به‌دست هم دادند تا تیم به قهرمانی رسید. هدف‌گذاری باشگاه در فصل پیش‌رو قهرمانی دوباره در لیگ برتر و دستیابی به قهرمانی آسیاست که امیدواریم به‌عنوان نماینده‌ای برای فوتسال ایران، بعد از چهار سال جام قهرمانی آسیا را به ایران بازگردانیم.
امسال در تیم ملی هم سال سختی خواهید داشت.
تیم ملی سالی پرماجرا پیش رو دارد که با حضور در مسابقه‌های بزرگ بین‌المللی آغازشده و به مسابقات قهرمانی آسیا ختم خواهد شد. من اگر در تیم ملی فوتسال باشم برای اینکه تیم کشورم بعد از چهار سال به قهرمانی آسیا برسد، تلاش خواهم کرد در غیر این صورت برای موفقیت تیم دعا می‌کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ali یکشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷

Janam nazari hamishe number 1