کد خبر : 29352
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 - 16:07
دسته‌بندی نشده
-

یاری:از عملکرد بازیکنانم در روسیه کاملا راضی هستم/لوپز تیم ایران را تیمی خوش بنیه و با انگیزه دانست

یاری:از عملکرد بازیکنانم در روسیه کاملا راضی هستم/لوپز تیم ایران را تیمی خوش بنیه و با انگیزه دانست
سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران از عملکرد بازیکنانش در تورنمنت روسیه گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهناز یاری سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران گفت: از عملکرد بازیکنانم در رقابت های بین المللی روسیه کاملا راضی هستم زیرا با تمام کم تجربگی اکثر آنان خواست کادر فنی را در زمین اجرا کرده و بازی خوبی به نمایش گذاشتند.

یاری افزود: از ۱۸ فروردین تمرینات تیم ملی برای حضور در نخستین دوره رقابت های قهرمانی آسیا آغاز شد و رقابت های بین المللی روسیه فرصتی خوب برای حضور مقابل دو کشور قدرتمند در فوتسال زنان بود.

وی به تغییرات ایجاد شده در ترکیب اصلی تیم ملی فوتسال زنان اشاره کرد و گفت: شش تن از نفرات اصلی تیم ملی در فاصله یکسال گذشته تغییر کرده و نفراتی در این تیم هستند که یا اصلا تجربه رقابت های خارجی ندارند و یا تجربه بسیار اندکی در این زمینه دارند که حضور در روسیه بهترین فرصت برای محک این بازیکنان و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنان محسوب می شد.

یاری با اشاره به طاهره مهدی پور دروازه بان ۱۸ ساله تیم ملی فوتسال زنان، افزود: رقابت های روسیه فرصت بسیار مغتنمی بود تا بتوانیم این دروازه بان جوان را برای قرار گرفتن در کنار فرزانه توسلی دروازه بان اصلی تیم تست کنیم تا اشتباهات وی در این رقابت ها شناسایی شود تا در قهرمانی آسیا شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم .

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان کشورمان اضافه کرد: با انجام سه دیدار در روسیه تا حدود زیادی به اهدافی که داشتیم دست یافتیم و بازیکنان جوان را به خوبی بررسی کردیم و خوشبختانه بازیکنان ما عملکرد بسیار خوبی داشتند به طوری که مهسا نظر مدافع تیم ملی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان این دوره معرفی و جوایزی دریافت کرد.

وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد تمامی بازیکنانش گفت: شهین افلاکی و مرضیه توفیقی نسب نیز عملکرد فراتر از آنچه از آنان انتظار می رفت، داشتند و با آنکه عنوان سوم این رقابت ها را کسب کردیم اما بازیکنان عملکردی رضایت بخش داشتند.

به گفته یاری، تیم ملی فوتسال با آنکه با ۱۴ بازیکن راهی روسیه شد اما از همان ابتدا به دلیل گرفتگی شدید عضله دوقلوی پای سهیلا ملمولی، این بازیکن نتوانست حتی یک دقیقه در مسابقات حضور یابد.

یاری در خصوص دیدار نخست تیم ملی کشورمان در مقابل تیم الف روسیه گفت: نتیجه این دیدار سه بر دو به نفع روسیه پایان یافت و این در حالی بود که بازیکنان ما بازی بسیار خوبی داشته و اگر در ۳۰ ثانیه باقی مانده تا پایان بازی گلی را دریافت نمی کردیم، می توانستیم این گل را جبران کرده و دیدار با تساوی پایان می یافت.

وی اضافه کرد: بازیکنان ایران در این مسابقه بر ترس خود غلبه کردند به طوری که بارها حریف را تحت پرس قرار داده و حملات قابل توجهی روی دروازه حریف داشتند.

این سرمربی فوتسال گفت: در مجموع ترکیب بازیکنان جوان در کنار بازیکنان با تجربه تیم ملی ترکیب خوبی به لحاظ فنی ایجاد کرده بود و از سوی دیگر تیم سرعتی تر از گذشته در زمین عمل کرد.

یاری در خصوص بازی مقابل اسپانیا نیز گفت: متاسفانه در پنج دقیقه نخست بازی چهار گل دریافت کردیم که این مساله تا حدودی باعث تضعیف روحیه بازیکنان شد، اما بالاخره بازیکنان ایران پرس حریف را شکسته و مانع از دریافت گل های بیشتر از این تیم برجسته فوتسال زنان جهان شدند.

وی ادامه داد: در رویارویی با اسپانیا جز دقایق اولیه تیم ایران عملکرد خوبی ارایه کرد به گونه ای که حتی بارها دروازه حریف را مورد حمله قرار داده و حریف را در لاک دفاع برده و توپ هایی روی دروازه حریف ارسال کردند که با خوش شانسی اسپانیای ها به دروازه راه نیافت و عملکرد قدرتمند بازیکنان ما موجب شد تا در نیمه دوم فقط یک گل دریافت کنیم.

یاری اضافه کرد: کادر فنی تیم اسپانیا به عنوان یکی از پر افتخارترین تیم های جهان، متشکل از ۱۱ نفر بود که به نظر می رسید برای هر بازیکن یک نفر کادر فنی به همراه داشت که سرمربی تیم ملی مردان اسپانیا و چهار تن از برترین مربیان این کشور نیز در کادر فنی این تیم حضور داشتند.

وی افزود: این کشور برای تیم ملی فوتسال زنان تشکیلات بسیار خوبی داشت تا بتواند این تیم را حمایت و تقویت کند که قطعا چنین تشکیلاتی می تواند الگویی خوبی برای تیم ملی فوتسال زنان ایران باشد.

به گفته یاری، خوزه وتانسیو لوپز سرمربی تیم ملی فوتسال مردان اسپانیا در پایان این دیدار در گفت و گو با کادر فنی ایران، تیم ایران را تیمی خوش بنیه و با انگیزه دانست و سرمربی تیم ملی فوتسال زنان این کشور نیز از تیم ملی فوتسال زنان ایران دعوت کرد تا در رقابت های این کشور شرکت کند که البته به زودی این دعوت به صورت رسمی نیز انجام خواهد شد.

یاری اضافه کرد: درحالی که ما با هدف دعوت از اسپانیا برای حضور در تهران خود را آماده می کردیم و حتی هراس داشتیم که آنان این پیشنهاد را رد کنند، اسپانیایی ها از تیم ملی ایران برای حضور در این کشور و رقابت ها ی چند جانبه دعوت کردند که فرصتی بسیار خوب برای آماده سازی تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا است.

این سرمربی جوان تیم ملی فوتسال کشورمان در خصوص آخرین دیدار ایران در رقابت های چند جانبه روسیه گفت: تیم ب روسیه چیزی کمتر از تیم الف این کشور نبود و در دیدار مقابل تیم های روسیه الف و اسپانیا توانسته بود این تیم ها را با قدرت پرس کرده و مانع از گلزنی آنان شود .

وی ادامه داد: در حالی که در نیمه نخست سه بر یک عقب بودیم توانستیم اختلاف را جبران کرده و با نتیجه شش بر پنج پیروز شدیم.

یاری در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی گفت: اردوهای آماده سازی تیم ملی از سوم خرداد ماه آغاز می شود و براساس برنامه تعیین شده روند آمادگی تیم ادامه می یابد.

وی به جلسه کادر فنی با کمیته فنی فوتسال اشاره کرد و افزود: برنامه هایم در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید نهایی تا اعزام تیم به مسابقات قهرمانی اجرایی خواهند شد.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص اینکه چند نفر به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد و آیا باید شاهد تغییرات جدی در این تیم باشیم یا خیر؟ گفت : اسکلت اصلی تیم اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا همین نفرات هستند اما سه یا چهار نفر دیگر نیز به اردوهای تیم ملی دعوت خواهند شد تا درصورت اتفاقات احتمالی یا آسیب دیدگی این نفرات بتوانیم افراد آماده دیگری در دسترس داشته باشیم .

به گفته یاری اردوهای تیم ملی کمتر از یک شش یا هفت روز نخواهند بود و در صورت همکاری فدراسیون هر یک هفته یا ۱۰ روز یکبار یک اردوی آمادگی برگزار خواهد شد.

گل های تیم ایران در دیدار روسیه الف از سوی سپیده زرین راد و نسیمه غلامی وارد دروازه خواهد شد ، و در دیدار مقابل روسیه ب نیز سه گل از سوی سارا شیربیگی وارد دروازه حریف شد و سه گل دیگر را نیز مهسا نظری ، سپیده زرین راد و فاطمه اعتدادی به ثمر رساندند.

یاری در پایان همچنین به برگزار یک دوره آموزش توجیهی از سوی خوزه وتانسیولوپز بهترین مدرس فوتسال جهان و سرمربی تیم ملی فوتسال مردان اسپانیا اشاره کرد و گفت: این جلسه توجیهی ۳۰ اردیبهشت ماه در شهرستان مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.